Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

©

Autor:

Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

O nouă cercetare arată că elevii de È™coală primară au cele mai bune performanÈ›e în învățarea conexiunilor dintre evenimente È™i consecinÈ›ele acestora.

Învățarea asociativă: o abilitate esenÈ›ială

Învățarea asociativă este capacitatea de a face conexiuni între un eveniment È™i efectele sale. Această abilitate joacă un rol crucial în adaptarea la mediu È™i influenÈ›ează sănătatea mintală. Un studiu realizat la Ruhr-University Bochum, Germania, a arătat că cei mai buni performeri în acest tip de învățare sunt copiii de vârstă È™colară primară. Rezultatele oferă o nouă perspectivă asupra tulburărilor de învățare asociativă, care pot contribui la dezvoltarea bolilor mintale mai târziu în viață.

Cum a fost realizat studiul?

  • Cercetătorii au analizat modul în care învățarea asociativă se dezvoltă de-a lungul vieÈ›ii, comparând bebeluÈ™i, copii, adolescenÈ›i È™i adulÈ›i.
  • ParticipanÈ›ii au trebuit să înveÈ›e să reacÈ›ioneze la un stimul cu un răspuns specific.
  • S-a observat că adulÈ›ii È™i adolescenÈ›ii învățau mai repede decât bebeluÈ™ii, dar nu atingeau nivelul de performanță al copiilor de vârstă È™colară primară.
  • Expunerea repetată la materialul învățat a avut un impact pozitiv mai ales asupra bebeluÈ™ilor È™i adolescenÈ›ilor, îmbunătățindu-le performanÈ›ele.

Rezultate surprinzătoare

  • Copiii de vârstă È™colară primară au obÈ›inut cele mai bune rezultate, arătând o capacitate superioară de învățare È™i o consistență ridicată în comportamentul de învățare.
  • Contrar aÈ™teptărilor, învățarea asociativă nu creÈ™te progresiv odată cu vârsta, ci atinge un vârf în perioada È™colii primare.
  • AdolescenÈ›ii È™i bebeluÈ™ii au beneficiat cel mai mult de sesiuni suplimentare de învățare, ceea ce sugerează că expunerea repetată la noile informaÈ›ii poate consolida procesul de învățare.

Importanța studiului

Această cercetare oferă o bază solidă pentru înÈ›elegerea tulburărilor de învățare asociativă, care pot sta la baza unor psihopatologii dezvoltate ulterior. Identificarea modului în care această abilitate se schimbă pe parcursul vieÈ›ii poate ajuta la dezvoltarea unor strategii mai eficiente de intervenÈ›ie È™i educaÈ›ie.

"Analiza sistematică a învățării asociative în diferite etape ale vieÈ›ii ne ajută să înÈ›elegem mai bine tulburările care contribuie la dezvoltarea bolilor mintale."Dr. Carolin Konrad, Ruhr-University Bochum

Concluzie

Copiii de vârstă È™colară primară demonstrează cea mai mare eficiență în învățarea asociativă, depășind chiar È™i adulÈ›ii. Aceste descoperiri pot ajuta la îmbunătățirea metodelor educaÈ›ionale È™i la identificarea timpurie a problemelor de învățare, cu beneficii pe termen lung pentru sănătatea mintală.


Data actualizare: 01-03-2025 | creare: 01-03-2025 | Vizite: 136
Bibliografie
Associative learning via eyeblink conditioning differs by age from infancy to adulthood.
Communications Psychology, 2024; 2 (1)
DOI: 10.1038/s44271-024-00176-4

Image by pressfoto on Freepik
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 paÈ™i pentru a aprofunda un subiect nou
  • Vrei să treci cu brio de un examen? ȘtiinÈ›a spune să povesteÈ™ti unui prieten ce ai învățat
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum