Copiii de vârstă școlară primară depășesc toate celelalte grupe de vârstă în învățarea asociativă

O nouă cercetare arată că elevii de È™coală primară au cele mai bune performanÈ›e în învățarea conexiunilor dintre evenimente È™i consecinÈ›ele acestora.
Învățarea asociativă: o abilitate esenÈ›ială
Învățarea asociativă este capacitatea de a face conexiuni între un eveniment È™i efectele sale. Această abilitate joacă un rol crucial în adaptarea la mediu È™i influenÈ›ează sănătatea mintală. Un studiu realizat la Ruhr-University Bochum, Germania, a arătat că cei mai buni performeri în acest tip de învățare sunt copiii de vârstă È™colară primară. Rezultatele oferă o nouă perspectivă asupra tulburărilor de învățare asociativă, care pot contribui la dezvoltarea bolilor mintale mai târziu în viață.
Cum a fost realizat studiul?
- Cercetătorii au analizat modul în care învățarea asociativă se dezvoltă de-a lungul vieÈ›ii, comparând bebeluÈ™i, copii, adolescenÈ›i È™i adulÈ›i.
- ParticipanÈ›ii au trebuit să înveÈ›e să reacÈ›ioneze la un stimul cu un răspuns specific.
- S-a observat că adulÈ›ii È™i adolescenÈ›ii învățau mai repede decât bebeluÈ™ii, dar nu atingeau nivelul de performanță al copiilor de vârstă È™colară primară.
- Expunerea repetată la materialul învățat a avut un impact pozitiv mai ales asupra bebeluÈ™ilor È™i adolescenÈ›ilor, îmbunătățindu-le performanÈ›ele.
Rezultate surprinzătoare
- Copiii de vârstă È™colară primară au obÈ›inut cele mai bune rezultate, arătând o capacitate superioară de învățare È™i o consistență ridicată în comportamentul de învățare.
- Contrar aÈ™teptărilor, învățarea asociativă nu creÈ™te progresiv odată cu vârsta, ci atinge un vârf în perioada È™colii primare.
- AdolescenÈ›ii È™i bebeluÈ™ii au beneficiat cel mai mult de sesiuni suplimentare de învățare, ceea ce sugerează că expunerea repetată la noile informaÈ›ii poate consolida procesul de învățare.
Importanța studiului
Această cercetare oferă o bază solidă pentru înÈ›elegerea tulburărilor de învățare asociativă, care pot sta la baza unor psihopatologii dezvoltate ulterior. Identificarea modului în care această abilitate se schimbă pe parcursul vieÈ›ii poate ajuta la dezvoltarea unor strategii mai eficiente de intervenÈ›ie È™i educaÈ›ie.
"Analiza sistematică a învățării asociative în diferite etape ale vieÈ›ii ne ajută să înÈ›elegem mai bine tulburările care contribuie la dezvoltarea bolilor mintale." – Dr. Carolin Konrad, Ruhr-University Bochum
Concluzie
Copiii de vârstă È™colară primară demonstrează cea mai mare eficiență în învățarea asociativă, depășind chiar È™i adulÈ›ii. Aceste descoperiri pot ajuta la îmbunătățirea metodelor educaÈ›ionale È™i la identificarea timpurie a problemelor de învățare, cu beneficii pe termen lung pentru sănătatea mintală.
Communications Psychology, 2024; 2 (1)
DOI: 10.1038/s44271-024-00176-4
Image by pressfoto on Freepik
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Grelina - hormonul foamei - stimulează memoria
- Alimentele grase pot lăți talia și pot provoca alterări cerebrale
- Exercițiile fizice cresc semnalizarea dopaminei în creierul șoarecilor
- Severitatea tulburărilor de somn influențează riscul de mortalitate al pacienților care au supraviețuit în urma unui AVC
- Probleme de înțelegere/citirea în gând
- Invatatul si nebunia?
- Cum pot sa imi cresc capacitatea de concentrare si invatare ?