Cum poți influența libidoul sexual? - informații dovedite științific

Cum poți influența libidoul sexual? - informații dovedite științific

Dacă ai un nivel scăzut al libidoului (dorinței sexuale) s-ar putea să ai dificultăți în a iniția sa a te bucura de sex. Din fericire, cu puțină răbdare, planificare și comunicare, poți readuce flacăra pasiunii înapoi în dormitor. Mai jos sunt câteva sugestii, demonstrate științific, care te vor ajuta să îți îmbunătățești libido-ul.

Fă mișcare

Mergi la sală sau la dans. Potrivit unui studiu cuplurile inactive sexual sunt mult mai triste și se simt neatractive. Pe de altă parte, tot cercetătorii au descoperit că bărbații cei mai activi la sală sunt și cei mai activi în pat (în plus, persoanele cu un stil de viață activ devin mult mai atractive și în ochii partenerului). (1, 2, 3)

Încearcă lucruri noi

Mergi cu partenerul sau partenera într-un parc de distracții (acvatic) sau într-un escape room. Cuplurile care întreprind activități noi împreună stimulează producția unor hormoni (inclusiv serotonina) asociați cu gradul de atracție și pasiunea sexuală. (4, 5)

Mergeți în vacanță împreună

Potrivit unui raport recent, cuplurile care călătoresc împreună au o viață sexuală mult mai activă. Dacă relația a devenit o rutină, alege să mergeți într-un loc inedit. Dacă nu aveți când pleca în vacanță, petreceți un weekend la hotel, doar voi doi. (6)

Vorbiți

Lipsa de comunicare este unul dintre motivele principale ale plictisului din relații și din dormitor. Un studiu recent a arătat că atât persoanele care vorbesc despre dorințele lor în pat cât și cele care se ceartă sunt de zece ori mai fericite decât cei care evită atât conflictele cât și conversația. Doar vorbind unul cu celălalt puteți rezolva lucrurile care nu funcționează, inclusiv pe plan sexual. (7, 8, 9, 10)

Vorbiți... în dormitor

Descrierea lucrurilor pe care le veți face în pat este atractivă pentru ambele sexe. Studiile spun că persoanele care vorbesc „murdar” în dormitor sunt mult mai atrase de partener/ă iar relația devine mai trainică. De asemenea, acestea sunt mai satisfăcute sexual față de cuplurile mai puțin vorbărețe. (11, 12, 13)

Îmbrățișați-vă după

Îmbrățișările non-sexuale de după sex susțin nu doar evoluția relației, ci și cresc propria satisfacție a membrilor cuplului cu privire la propriile reacții în pat. Aceste rezultate au fost dovedite pentru ambele sexe. (14, 15)

Muncește pentru a fi satisfăcut sexual

Potrivit unui studiu publicat în Journal of Personality and Social Psychology unul dintre secretele unei activități sexuale normale pe termen lung este simpla idee că trebuie să muncești pentru asta. Cu alte cuvinte, pentru a te bucura de timpul în dormitor este nevoie să fii conștient/ă că este nevoie să lucrezi și pentru a satisface nevoile sexuale ale partenerului/ei. Studiile arată că acele cupluri în care partenerii se completează sexual (iau în considerare și fac ce pot pentru a satisface nevoile partenerului) au o viață sexuală mult mai împlinită. Pe de altă parte, dacă unul dintre parteneri este atent doar asupra nevoilor sexuale ale jumătății sale, niciunul dintre ei nu este împlinit. (16, 17)

Fii altruist

Potrivit cercetătorilor canadieni, persoanele altruiste sunt mult mai bine privite din punct de vedere sexual față de cei zgârciți. Mai mult, persoanele altruiste au parte de mai mult sex, chiar și în cazul cuplurilor care sunt împreună de ani buni. (18, 19)

Stai la soare (cu moderație)

Razele soarelui ajută la absorbția vitaminei D iar studiile recente au arătat că ar putea avea un impact și asupra libidoului. Oamenii de știință au concluzionat că un nivel normal al vitaminei D stimulează producția de testosteron și, deci, susține dorința sexuală. (20, 21)

Uitați-vă la filme horror

Potrivit unui studiu din 2011 vizionarea unui film horror este legată de hormonilor specifici dorinței sexuale. Aparent, scenele înspăimântătoare declanșează reacția sistemului nervos simpatic care determină reacția de luptă sau de fugă (fight-or-flight response) care, la rândul său, determină stimulează producția hormonilor sexuali. (22)

Dormi suficient

Somnul este un alt aspect care poate avea un impact important asupra libidoului. Acest lucru este explicat de faptul că ritmul circadian este implicat și în secreția hormonală, astfel că lipsa unei rutini a somnului poate da peste cap producția de hormoni sexuali. Atât pentru bărbați cât și pentru femei, senzația de oboseală atât pe timpul zilei, cât și seara, afectează libidoul. În plus, un somn odihnitor pentru bărbați stimulează producția de testosteron. În cazul femeilor, studiile au arătat că acelea care dormeau bine resimțeau o dorință sexuală mai mare seara următoare. (23, 24, 25)

Poartă roșu

Potrivit unui studiu, atât femeile cât și bărbații care poartă roșu sunt mult mai atractivi pentru partener (sau pentru un potențial partener). Cercetătorii nu au găsit o explicație pentru aceste descoperiri însă bănuiesc că atracția față de culoare roșie are mai puțină legătură cu evoluția umană și mai mult cu modelele prezente în cultura pop. (26, 27, 28, 29)

Bea vin roșu

Un alt truc valabil pentru ambele sexe vizează consumul de vin roșu, însă nu mai mult de un pahar. Cercetătorii au concluzionat că persoanele care consumă un pahar de vin roșu aveau o dorință sexuală mai pronunțată față de non-consumatori. (30, 31)

Pe lângă aceste sfaturi, este important să fii tu însuți/însăți, să fii atent/ă la persoana de lângă tine și la nevoile sale sexuale, să comunicați, iar lucrurile vor funcționa apoi de la sine.


Data actualizare: 09-01-2019 | creare: 09-01-2019 | Vizite: 182
Bibliografie
1. Yoga in male sexual functioning: a noncompararive pilot study. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20646186
2. Cues of upper body strength account for most of the variance in men's bodily attractiveness. https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2017.1819
3. Endurance Exercise Training and Male Sexual Libido. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28195945
4. Love and the Brain. http://neuro.hms.harvard.edu/harvard-mahoney-neuroscience-institute/brain-newsletter/and-brain-series/love-and-brain
5. Imaging the passionate stage of romantic love by dopamine dynamics. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4391262/
6. Valentine's Survey Finds Traveling Together Strengthens Relationships. https://www.ustravel.org/press/valentines-survey-finds-traveling-together-strengthens-relationships
7. How to Talk About Sex. https://www.healthline.com/health/healthy-sex-partner-communication
8. Couples who argue together, stay together, research finds. https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2018/feb/13/couples-who-argue-together-stay-together-research-finds
9. What Keeps Passion Alive? Sexual Satisfaction Is Associated With Sexual Communication, Mood Setting, Sexual Variety, Oral Sex, Orgasm, and Sex Frequency in a National U.S. Study. https://digitalcommons.chapman.edu/psychology_articles/73/
10. Relationship satisfaction and sexual satisfaction: a longitudinal study of individuals in long-term relationships. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16123841
11. An examination of predictors of nonverbal and verbal communication of pleasure during sex and sexual satisfaction. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0265407512454523
12. Verbal communication about sex in marriage: patterns of language use and its connection with relational outcomes. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22004117
13. 5 ways to improve your sex life, according to science. https://www.today.com/health/how-be-better-bed-according-science-t109882
14. Study Says It's The Cuddling, More Than the Sex, That Makes You Happy. https://www.parents.com/health/parents-news-now/study-says-its-the-cuddling-more-than-the-sex-that-makes-you-happy/
15. More Than Just Sex: Affection Mediates the Association Between Sexual Activity and Well-Being. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0146167216684124
16. How implicit theories of sexuality shape sexual and relationship well-being. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27808534
17. U of T study reveals secret to a happy sex life. https://news.artsci.utoronto.ca/all-news/u-t-study-reveals-secret-happy-sex-life/
18. Altruistic people have more sex. https://digest.bps.org.uk/2016/07/22/altruistic-people-have-more-sex/
19. Altruism predicts mating success in humans. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/bjop.12208
20. Association of vitamin D status with serum androgen levels in men. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20050857
21. Effect of vitamin D supplementation on testosterone levels in men. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21154195
22. Evidence for a curvilinear relationship between sympathetic nervous system activation and women's physiological sexual arousal. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22092348
23. The impact of sleep on female sexual response and behavior: a pilot study. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25772315
24. Effect of 1 Week of Sleep Restriction on Testosterone Levels in Young Healthy Men. https://www.researchgate.net/publication/51183786_Effect_of_1_Week_of_Sleep_Restriction_on_Testosterone_Levels_in_Young_Healthy_Men
25. The association of testosterone, sleep, and sexual function in men and women. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006899311014302
26. Psychological Study Reveals That Red Enhances Men's Attraction to Women. http://www.rochester.edu/news/show.php?id=3268
27. Romantic Red: Red Enhances Men’s Attraction to Women. https://www2.psych.ubc.ca/~schaller/Psyc591Readings/ElliotNiesta2008.pdf
28. Women Attracted to Men in Red, Research Shows. http://www.rochester.edu/news/show.php?id=3663
29. Red, Rank, and Romance in Women Viewing Men. https://www.apa.org/pubs/journals/releases/xge-139-3-399.pdf
30. Regular moderate intake of red wine is linked to a better women's sexual health. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19627470
31. Increased Facial Attractiveness Following Moderate, but not High, Alcohol Consumption. https://academic.oup.com/alcalc/article/50/3/296/210316
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum poate fi îmbunătățit libidoul sexual feminin
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.