Cum recunoști fericirea? 10 semne că ești fericit

©

Autor:

Cum recunoști fericirea? 10 semne că ești fericit
Foarte puțini oameni pot fi fericiți tot timpul. Viața are urcuşuri și coborâșuri, dar sunteți, în general, o persoană fericită?

De multe ori, oamenii înţeleg fericirea ca pe ceva ce ar trebui să câștige după ce are loc un eveniment în viața lor, fie că este vorba de o promovare la locul de muncă, de un nou loc de muncă, o sănătate mai bună, etc. Cu toate acestea, ați putea găsi la fel de ușor fericirea chiar acum, dacă vedeți împlinirea ca pe o cale, şi nu ca o destinație. [2]


Iata zece semne care arată faptul că sunteţi o persoană fericită:

1. Apreciați lucrurile mici

Majoritatea oamenilor se grăbesc fără să mai încetinească ritmul din când în când pentru a observa frumusețea din jurul lor.

Ascultarea melodiei preferate, ciripitul păsărilor, o dimineată însorită, florile, bucuria celor din jur, râsul zgomotos al unui copil, o pictură ce vă inspiră – sunt lucruri mici care ne determină să avem o stare de mulţumire. [2, 3]


2. Vă exprimați recunoștința în mod regulat

Fiind recunoscător pentru lucrurile pe care le aveți - și împărtășind această recunoștință - va duce la sentimente de satisfacție și de fericire.

Oamenii care știu să-și exprime recunoștința au mai multe emoții pozitive și sunt capabili să facă față stresului într-un mod mai eficient. Fiind recunoscător pentru ceea ce aveți este cheia fericirii și a păcii interioare. Persoanele fericite își exprimă adesea recunoștința în interacțiunea lor cu ceilalți, fie ei colegi, familie sau prieteni. [6, 7]

3. Trăiţi în prezent

Oamenii fericiți știu că trăirea aici și acum este cheia pentru a perpetua o dispoziție pozitivă. În discursul său, TED despre cum să fim mai fericiți, cercetătorul în fericire, Matt Killingsworth, spune faptul că majoritatea oamenilor sunt mai fericiți atunci când se concentrează asupra momentului actual.

Sunteți complet conștient și vă concentrați energia pe bucuria prezentului, vă bucuraţi de orice moment, mai degrabă decât să vă faceți griji în legătură cu trecutul inamic sau viitorul imprevizibil.

Asta nu înseamnă că nu învăţaţi din greșelile pe care le-aţi făcut în trecut sau că duceţi o viață nesăbuită, fără să vă faceţi griji în legătură cu consecințele acesteia, ci mai degrabă faptul că sunteţi conștienți că singurul lucru care vă este sub control este prezentul și îngrijorarea cu privire la lucrurile pe care nu le puteţi influenţa nu vă va face nici un bine. [3, 6, 7]

4. Ați atins un obiectiv (și aveți mai multe pe care doriți să le îndepliniți)

Persoanele care își stabilesc obiective tind să fie mai mulțumiți de viața lor decât cei care nu o fac. Și are sens. În momentul în care ai îndeplinit un obiectiv, vei fi extraordinar de fericit, mai ales dacă acesta este legat de una din pasiunile tale. Bineînţeles, obiectivul stabilit să fie realist şi realizabil într-un anumit interval de timp. Procesul de realizare a lucrurilor poate fi satisfăcător prin el însuşi; sentimentul să călatoreşti plin de speranţă” este uneori mai plăcut decât să soseşti” la destinaţie.

Profesorul de psihologie de la Universitatea din Carleton, Timothy Pychyl, a explicat într-un eseu din 2008 că urmărirea pasiunilor ne face să ne simțim bine.

Evoluția obiectivelor noastre ne face să ne simțim mai fericiți și mai mulțumiți de viață. Interesant, emoţiile pozitive au potenţialul de a motiva comportamente orientate spre scopuri si procese voliţionale, care sunt necesare pentru progresul sau atingerea obiectivelor în continuare. [3]

5. Dormiţi cu uşurinţă noaptea

Un studiu realizat de Universitatea Cornell a constatat că cei care au emoții pozitive consecvente tind să aibă un somn mai bun. Cercetătorii au studiat 100 de participanți și au constatat că aceia ale căror reacții sunt predominant negative, tind să sufere în ceea ce privește calitatea somnului comparativ cu cei care au perspective stabile și optimiste.

Oamenii raportează problemele de somn mai mult ca niciodată în zilele noastre și atribuie multă luptă unei minți hiperactive. Dacă puteți intra într-o stare de vis destul de ușor, probabil că ați învățat cum să vă controlaţi gândurile. De asemenea, o tranziție ușoară de la starea de veghe la somn poate, de asemenea, să indice spre o viață împlinită și deliberată. Dacă vă simțiți mulțumit de viața dvs., probabil că nu veți avea prea multe motive să vă faceți griji, ceea ce vă va ajuta să adormiți noaptea mai ușor.

A fi bine odihnit este o componentă cheie a trăirii unei vieți fericite. Cantitatea de somn de care avem nevoie variază de la persoană la persoană, dar majoritatea dintre noi avem nevoie de 8 ore pe noapte pentru a ne simţi odihniţi. [2, 4, 5]

6. Faceți ceva care vă sperie

Ei bine, nu pare a fi o plăcere, cel puţin nu la început, dar după ce vă depăşiţi temerile, puteţi începe să vă bucuraţi lent de ceva care vă sperie, chiar dacă nu vă daţi seama că se întâmplă. Ar putea fi orice, vorbitul în faţa unui auditoriu, interacţiunea cu persoane pe care nu le cunoaşteţi, renunţarea la oamenii „toxici” din viaţa dumneavoastră, vizionarea unui film de groază, o vacanţă pe o insulă, călătoritul cu avionul pentru prima dată, scufundări, salturi cu paraşuta şi multe altele. Studiile au arătat că endorfinele care se eliberează, adrenalina care are un nivel crescut, vă oferă plăcere și sunt responsabile pentru fericirea dumneavoastră.


7. Râdeţi cu voce tare

Când aţi râs ultima dată până când aţi simţit că vă doare stomacul? Dar câți dintre noi râd cu toată inima în fiecare zi, detaşându-se de stresul și tensiunea din cursul zilei? Foarte puțini. Ori de câte ori faceți acest lucru, nu numai că va crește circulația sângelui, precum și sistemul imunitar, dar vă veţi simți mai bine și mai fericit.

Râdeţi cu voce tare atât în interior, dar manifestaţi-vă şi în exterior. Daţi şansa fiecărei zile să fie cea mai frumoasă din viaţa dumneavoastră. [3]

8. Nu vă temeți de schimbare

Singurul lucru constant în viață este schimbarea. Fie că ne place sau nu, toți trecem prin schimbări în fiecare etapă a vieții, iar o persoană fericită și mulțumită va face față acestor schimbări. În loc să se agațe de trecut sau să se îngrijoreze de modul în care se va ocupa de ceea ce se întâmplă, este deschisă cu privire la noile oportunități pe care le oferă viața. Oamenii fericiţi ştiu să îmbrăţişeze schimbarea şi să caute partea strălucitoare, pozitivă în orice situaţie, indiferent de locul în care viaţa îi surprinde.

Alegeți să răspundeți la viață, nu să reacționați la ea. Veți avea mai mult control și veți putea să vă adaptați mai bine. Rămâneți deschis la oportunitățile pe care le poate aduce schimbarea. [6, 7]

9. Aveţi o pasiune

În afara muncii de zi cu zi, probabil vă petreceți ceva timp în activități recreative sau creative care vă aduc plăcere. Chiar dacă aveți doar câteva ore pe săptămână pentru a vă dedica hobby-urilor, puteți folosi acest timp pentru a lăsa deoparte toate presiunile vieții, pentru a vă destinde și relaxa. Poate că aveți o grădină, scrieți poezii, faceţi pulovere tricotate, alergați la maratoane sau educați copii după muncă.

Uneori asta e tot ceea ce aveţi nevoie pentru o viață împlinită, e ceea ce vă face inima să tresară de bucurie. Este singurul lucru pe care nimeni nu îl poate schimba în dumneavoastră, lucru pe care puteți continua să-l faceţi chiar dacă altceva nu funcționează. [4, 5]

10. Nu vă pasă ce gândesc ceilalţi

Dacă vă simțiți confortabil să trăiți dincolo de limitele normelor sociale și nu vă îngrijoraţi de ceea ce au alții de spus despre modul în care trăiți, sunteți parte dintr-un grup rar de indivizi. Mulți oameni nu îşi dau voie să depăşească anumite limite, să evolueze, deoarece le pasă prea mult de modul în care îi percep ceilalți și nu acordă suficientă atenție modului în care se percep ei înşişi. În ziua în care spuneţi stop şi vă opriţi gândurile cu privire la ceea ce cred ceilalți despre dumneavoastră, este ziua în care începeţi să trăiţi cu adevărat.

Concluzii

  • Fericirea este o stare de spirit. Viața este plină de plăceri simple, acestea sunt darurile vieții pe care fiecare, în mod subconștient, le celebrează într-un mod unic.
  • Fericirea nu e o destinaţie, ci un mod de viaţă. Putem face o artă din a trăi. Urmaţi-vă fericirea şi Universul vă va deschide uşi acolo unde erau doar ziduri.
  • „Să te aştepţi ca altcineva să te facă fericit, este cea mai bună metodă de a fi nefericit.”

Data actualizare: 06-06-2020 | creare: 25-03-2019 | Vizite: 1897
Bibliografie
1. Fericire, link: https://ro.wikipedia.org/wiki/Fericire
2. 10 Signs You’re Happy (Even if You Don’t Feel Like it), link: https://www.powerofpositivity.com/10-signs-youre-living-happy-life-even-dont-feel-like/
3. 14 Signs You're Really Happy (And How To Stay That Way), link: https://www.huffpost.com/entry/signs-youre-a-happy-perso_n_4618461
4. Signs you are Truly Happy, link: https://www.developgoodhabits.com/signs-you-are-happy/
5. 16 Signs You’re Happier Than You Think, link: https://thoughtcatalog.com/brianna-wiest/2013/08/16-signs-youre-happier-than-you-think/
6. 10 Signs of Happiness, link: https://www.readersdigest.ca/health/healthy-living/10-signs-happiness/
7. Top 10 Signs of a Happy Person, link: https://listsurge.com/top-10-signs-of-a-happy-person/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum să fim mai fericiți? (Ghid practic)
  • Fericirea indusă de consumul de substanțe
  • Râsul și fericirea
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.