Descoperirea a 25 de mutații genetice poate ajuta la extinderea duratei de viață

O nouă cercetare a identificat 25 de mutații paralele localizate în gene care ar putea ajuta la dezvoltarea de noi medicamente pentru a trata bolile legate de înaintarea în vârstă.
Cercetătorii de la Institute of Evolutionary Biology în colaborare cu cercetătorii de la Centre for Genomic Regulation, University of Bristol și University of Liverpool au identificat unele dintre genele care ar fi putut fi cruciale pentru extinderea duratei de viață la oameni, precum și la primatele cu o durată de viață mai lungă. Studiul a fost publicat în revista Molecular Biology & Evolution.

În această cercetare, oamenii de știință au studiat genomul de la 17 specii de primate diferite, inclusiv de la oameni. Prin urmare, dintre toate speciile studiate, doar cinci specii au trăit mai mult decât strămoșul lor comun. Genele acestor specii au fost comparate cu cele ale celorlalte 14 specii pentru a detecta mutațiile prezente la cei cu o durată mai lungă de viață.

În urma comparației, 25 de mutații au fost identificate în gene asociate cu vindecarea rănilor, coagularea și un număr mare de afecțiuni cardiovasculare.

„Rezultatele sunt semnificative, deoarece este necesar un control flexibil și adaptabil al mecanismelor de coagulare la speciile care trăiesc mai mult”, explică Gerard Muntané, autorul principal al studiului.

Cercetătorii sugerează că rezultatele ar putea ajuta la dezvoltarea de noi obiective terapeutice pentru tratarea bolilor legate de procesul de îmbătrânire.

Senescența sau îmbătrânirea biologică se referă la deteriorarea generală a funcțiilor fiziologice ale organismului, ceea ce duce la creșterea susceptibilității la boli și, în final, la deces.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 19-09-2018 | creare: 19-09-2018 | Vizite: 145
What could have extended human lifespan? Researchers identify 25 genetic changes. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/09/180904140602.htm

• A fost identificată o asociere între aportul adecvat de fibre și îmbătrânirea sănătoasă
  • S-a descoperit gena care inversează îmbătrânirea celulară
  • Pe măsură ce îmbătrânim, devenim mai fericiți
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația