Elementele de surpriză îi ajută pe bebeluși să învețe mai ușor

Autor: ROmedic

Elementele de surpriză îi ajută pe bebeluși să învețe mai ușor

Lumea înconjurătoare este un spațiu plin de stimuli dinamici care pot facilita sau îngreuna învățarea copiilor în primii ani de viață.

Un grup de cercetători de la Universitatea Johns Hopkins din Statele Unite au vrut să afle cum știu copiii către ce să-și îndrepte atenția și ce să ignore în cadrul procesului de învățare. Pentru a explora posibilele răspunsuri la această întrebare, cercetătorii au realizat un studiu pe copii cu vârsta de 11 luni. Specialiștii consideră că bebelușii folosesc informațiile pe care le-au acumulat despre lumea înconjurătoare pentru a face predicții despre evenimentele și obiectele din jurul lor. Concluziile studiului arată că elementele de surpriză care apar pe parcursul învățării ajută la asimilarea informațiilor cu mai multă ușurință.


Studiul a constat în patru experimente, în cadrul cărora copiii au fost împărțiți în două grupuri. Copiilor din primul grup li s-a prezentat o bilă coborând pe o rampă, care apoi s-a oprit lângă un perete. Cei din al doilea grup au văzut și ei bila coborând pe rampă însă, ca prin minune, bila părea că dispare prin perete.

Când bebelușilor li se ofereau informații suplimentare despre bila surprinzătoare, învățau mai repede. În plus, copiii au lăsat deoparte jucăriile noi pe care le aveau în jur, dar care nu aveau elemente de surpriză, pentru a explora bila care le-a depășit așteptările și pentru a găsi noi metode de a o folosi. De exemplu, pe parcursul experimentelor, după ce au văzut bila trecând prin perete, copiii au lovit-o de masă de câteva ori pentru a-i testa soliditatea. Iar atunci când bila rămânea suspendată în aer, aceștia testau gravitația luând bila și dându-i drumul spre podea. Astfel, copiii nu doar învățau mai mult despre obiectele care îi surprindeau, ci și încercau să le înțeleagă.

Experimentele cercetătorilor de la Universitatea Johns Hopkins sunt primele de acest fel și subliniază faptul că atenția copiilor se îndreaptă cu ușurință către un obiect care se mișcă într-un mod diferit decât se așteaptă ei.

Comportamentele bebelușilor nu sunt simple reacții reflexe la elementele de surpriză ale obiectelor din jur, ci reflectă încercările lor de a înțelege mai bine acele aspecte care le contrazic așteptările.

Sursa: Science Daily


Data actualizare: 14-05-2019 | creare: 25-05-2015 | Vizite: 1046
Bibliografie
Element of surprise helps babies learn, link: http://www.sciencedaily.com/releases/2015/04/150402161501.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.