antidepresive

17-09-2015
castanilor
Nu este medic/terapeut
castanilor
Buna ziua!
am mai scris pe acest forum referitor la problemele mele de anxietate somatizata, pot spune ca faza de depresie am depasito in mare parte. Colonul iritabil este sub control.
Sunt sub tratament cu Mirzaten 30mg seara si xanax 0.5mg dimineata si seara din luna mai a acestui an. Problema mea este ca de ceva timp sunt ametita si am senzatii de greata, durere de cap si insomnie. Mi-as dori tare mult sa scap de antidepresive si sa incerc sa ma tin in frau fara ajutorul lor. Mi-e greu sa accespt ca depind de ele dar mi-e si teama de sevraj. Cred ca simtomele de ameteala (vertij) si durere de cap cu stari de greata sunt efecte adverse ale medicatiei. Ce parere aveti, asa sa fie?
Dr. psihiatra zice sa nu ma culc pe o ureche din cauza ca sunt ceva mai bine si ca anul esta sa nu imi fac sperante de diminuare a tratamentului.
De 2 sapt am inceput un tratament homeopat dar si aici mi s-a spus ca diminuarea dozelor de antidepresive va fi f lenta. oare starile mele sa fie reactii adverese de la combinarea tratamentelor de antidepresive cu cel homeopat?
Multumesc mult pentru eventualele raspunsuri
3 comentarii
0
17-09-2015, ora 12:32
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
Buna ziua,
Exista cateva lucruri la care trebuie sa va ganditi:
- orice medicament are efecte secundare, iar tratamentul indelungat tinda sa produca obisnuinta, drept care renuntarea trebuie sa se faca sub atenta indrumare a medicului
- medicamentele trateaza simptomele tulburarilor psihice, si mai putin cauzele acestora. In general, in astfel de situatii, in lumea civilizata, se recomanda combinarea cu tratamentul psihoterapeutic.
Exista posibilitatea ca noile simptome sa vina din aceleasi cauze, pe care tratamentul medicamentos nu le mai poate acoperi. Medicamentele au rostul lor, micsoreaza suferinta si cresc nivelul de functionalitate, dar se adreseaza doar partii organice, nu si partii psihologice a problemei.
Nu inteleg reticenta multora dintre cei care scriu aici fata de abordarea psihoterapeutica. Este mai simplu/acceptabil pentru multi sa ia medicamente ani de zile decat sa incerce si o alta abordare.
Valentin Pescaru
psiholog-psihoterapeut-sexolog
0
17-09-2015, ora 12:50
castanilor
Nu este medic/terapeut
castanilor
Multumesc pentru raspuns. mentionez ca fac si tratament psihoterapeutic de 3 luni (1 data pe sapt). Se vad imbunatatiri, tocmai de aceea mi-as dori sa reduc, chiar sa elimin tratamentul medicamentos psihiatric.
0
17-09-2015, ora 15:52
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Xanax-ul se ia oricum doar 2-3 luni maxim, altfel dati in dependenta. Cele 2-3 luni includ reducerea treptata a dozelor.
Antidepresivul se ia minim 6 luni. Daca va simtiti perfect se poate trece la reducerea lui treptata. Daca nu va simtiti bine se reía doza initiala. Deci nu aveti ce pierde. Dar asta dupa schemele de reducere date de medic.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.