Despre anxietate

09-10-2016
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
Buna ziua,

de ceva vreme sufar de o frica inexplicabila. E vorba de a scrie cand ma aflu cu cineva in preajma.Tremur din tot corpul si nu imi pot controla mana la scris. Ca urmare scriu foarte urat.E vorba de situatia cand ma aflu la serviciu, cand trebuie sa-mi scriu numele pe foaia de prezenta. Cand se apropie foaia de prezenta de mine, tremur din tot corpul si nu-mi pot controla mana cand scriu. E ceva ingrozitor de rau. Mi-e teama sa nu rada colegii de mine...Sunt multe situatii cand nu pot sa scriu.Parca mi se blocheaza mana, nu stiu e ceva ingrozitor. Aceasta frica ma oboseste atat fizic cat si psihic. Imi creste tensiunea, simt o durere de cap. Apoi ma izolez de restul lumii pentru a nu se vedea ca imi tremura mana la scris. Ce as putea sa fac??
Multumesc.
10 comentarii
1
09-10-2016, ora 17:00
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
V-ati gandit cumva de unde/cum a aparut aceasta teama? Are legatura cu ceva ce s-a intamplat la scoala?!...
0
09-10-2016, ora 17:58
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
Nu cred ca are legatura cu ceva care s-a intamplat la scoala.Dar am avut aceasta frica si la examenul din 2011 de titularizare. De atunci pana acum am mai sustinut un examen in 2012 si unul in 2015.La aceste doua examene am avut aceasta frica dar mai putin. In schimb ma confrunt cu ea in viata cotidiana (orice situatie in care trebuie sa scriu sau sa fac ceva cu mainile)..
0
10-10-2016, ora 11:18
Psiholog Gabriel Pîrvan
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Gabriel Pîrvan
Buna ziua,

Din cele relatate de dvs, prezentati manifestari specifice anxietatii sociale. Aceasta se manifesta prin ingrijorare excesiva, teama, frica fata de situatiile care implica evaluare. Cand anxietatea este excesiva, consuma energetic, oboseste, inhiba, produce dificultati de concentrare, emotii negative intense, reduce performantele etc
Anxietatea se manifesta mai des la persoanele timide, cu incredere redusa in fortele proprii, cu stima de sine scazuta etc.
In aceasta situatie, psihoterapia cognitiv-comportamentala va poate ajuta in mod semnificativ. Aceasta terapie prezinta o eficienta sporita in tratarea problemelor de anxietate, fapt dovedit stiintific prin numeroase studii si cercetari de specialitate
Psihoterapia abordeaza cauzele anxietati si timiditatii, care, de regula, sunt: redusa incredere in sine, imagine de sine negativa, stima de sine scazuta, convingerile disfuntctionale, atitudinile nerealiste fata de noi insine etc.
In cadrul sedintelor de psihoterapie invatati urmatoarele:
-sa va eliberati de ingrijorare si teama;
-sa aveti un mai bun autocontrol asupra starilor psihice si a gandurilor;
-sa fiti mult mai relaxata in diverse situatii sociale si mai ales in cele de examen;
-sa fiti mai spontana in comunicare;
In concluzie, important e sa actionati pentru a rezolva problema si sa nu o lasati sa se cronicizeze.
Sedintele de psihoterapie se pot tine la cabinet, dar si online daca persoana nu poate ajunge la cabinet.

Toate cele bune!
0
10-10-2016, ora 17:33
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
La mine problema e un pic mai complicata.Acum 10 ani mi s-a pus diagnosticul de schizofrenie paranoida pentru care de atunci si pana acum am facut tratament (zic eu unul bun).Dar acum au aparut aceste frici si nu-mi explic de ce (de a scrie in pubilc).Initial faceam tratament cu olanzapina de 20 mg, abilify de 10 mg si orfiril -o jumatate de pliculet seara.Cand a aparut aceasta problema cu fricile mi s-a pus un al doilea diagnostic- pe reteta scria codul 312 si 321.(eu nu stiu ce e asta). De asemenea mi s-a inlocuit orfirilul cu anafranil de 10 mg. Nu pot sa-mi dau seama daca ma simt mai bine sau nu. Insa nu simt ca imi lipseste orfirilul. Imi doresc foarte mult sa scap de aceste frici... si psihoterapie am tot facut in urma cu vreo 4-5 ani.Nu stiu ce sa mai fac, uneori imi vine gandul ca, colegii mei de serviciu isi vor da seama ca sunt bolnava, cred ca asta e cauza adevarata pentru care am aceste frici.
0
10-10-2016, ora 22:20
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
Paranoia este de fapt anxietate, legata de relatia disfunctionala cu "ceilalti": teama ca ei va vor face rau, vca va vor judeca, etc.
Vedeti, totul depinde de felul in care sunt prezentate faptele, de aceea recomandarile facute pe acest site trebuie luate cu rezerva.
Acesta este motivul pentru care recomand, din nou si din nou, ca fiecare caz sa fie evaluat in mod particular, de catre profesionisti; doar asa se pot recomanda si solutiile potrivite.
0
12-10-2016, ora 00:37
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Cred ca v-ar ajuta sa reluati psihoterapia in cazul in care considerati acest lucru foarte deranjant.
0
23-10-2016, ora 17:09
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
Multumesc pt raspuns ! Dar ajuta si medicatia de la psihiatrie in aceasta problema ?
0
24-10-2016, ora 18:24
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Credeti ca e cazul sa luati medicatie psihiatrica doar pentru asta sau mai sunt si alte simtpome? Mergeti la un doctor psihiatru sa stati de vorba cu el.
Si mie mi mi se intampla acelasi lucru dar o pun in prisma medicatiei sau a emotiilor. Asa ca atunci cand a fost nevoie sa completez acte oficiale, m-am dus si le-am spus din start ca am probleme cu tremuratul mainilor de la o medicatie pe care o iau. Toti s-au aratat mult mai amabili si ingaduitori, ba chiar m-au apreciat si au au remarcat ce scris frumos am pentru ca atitudinea lor ma linistea si scriam frumos. Parerea mea e sa comunicati. Si medicamentele pot da tremuratul mainii. Ati putea sa va adresati medicului daca e indicat sa luati un medicament numit Romparkin care este antitremurat, dar repet, nu cred ca e cazul de chimicale daca pina acum v-ati descurcat asa. Faceti cateva sedinte de psihoterapie ca sa capatati increderea in dv si vedeti daca puteti rezolva problema pe cale nemedicamentoasa.
Sanatate multa!
0
25-10-2016, ora 19:34
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
Multumesc Clara ! ai mare dreptate. Asa voi face.
0
29-10-2016, ora 20:19
Amyy 2
Nu este medic/terapeut
Amyy 2
Eu personal cred ca e cazul sa iau medicatie doar pentru aceasta problema a tremuratului mainii fiindca alte simptome nu mai am. Specific ca atunci cand sunt singura scriu foarte frumos, dar in public ma inhib, nu stiu cum Doamne iarta-ma, mi se intampla mie asta !
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Anxietatea și stresul cronic pot crește riscul dezvoltării tulburărilor psihiatrice
  • Dependența față de tehnologiile mobile a fost asociată cu depresia și anxietatea
  • Anxietatea poate influența negativ luarea deciziilor
  • Aplicația pentru smartphone care ar putea reduce anxietatea și depresia
  • Riscul de anxietate la mame, asociat cu utilizarea intensă a dispozitivelor electronice
  • Tinerii și femeile sunt mai predispuși la anxietate
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.