Simptome ciudate

11-09-2016
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Totul calvarul meu a inceput aprox. 4 luni in urma cu niste tresariri, sperieturi in timpul somnului. O noapte reuseam sa dorm, vreo 2 nu(cu intermitente). Cred ca mi s-a declansat un fel de frica de a adormi, cum intram in starea de somn ceva parca mi se declansa in creier si ma trezea(ca un paznic care imi spunea din subconstient sa nu adorm ca daca adorm ma voi sufoca, etc). Precizez ca dorm cu CPAP si am hipotiroidism(tratat cu euthyrox) dar cu toate astea aveam un somn sanatos, adormeam rapid, profund cu vise. Au urmat vizite la medici, teste peste teste care au aratat ca am o tulburare somatiforma -anxioasa cu atacuri de panica in timpul somnului. Am incercat tratament homeopatic vreo luna dar la insistentele medicului psihiatru am trecut pe zoloft si nitrazepam(seara). Nitrazepam am luat vreo 3 luni iar zoloft vreo luna. Am decis sa intrerupt tratamentul cu zoloft deoarece reactiile adverse erau prea mari(si nu au disparut la o luna de tratm), singurul fapt pozitiv, notabil a fost ca-mi dadea mai multa energie si mi-au disparut starile de panica dar tot nu puteam sa dorm fara somnifer. Am intrerupt si nitrazepamul de vreo 2 saptamani deoarece nu am vrut sa dezvolt dependenta iar somnul era parca unul artificial, nu ma trezeam refresh a doua zi (la inceput luam cate jumate de pastila pe urma am trecut la o pastila, uneori si una jumatate). Nu stiu daca e mult sau putin o perioada de 3 luni pe nitrazepam, pe care l-am intrerupt cam brusc dar acum am urmatoarea problema, am senzatia ca nu mai am senzatii(nu sentimente). Nu realizez ca dorm(desi dorm dar probabil superficial), nu am senzatia ca sunt satul dupa ce mananc, nu simt pe deplin toate gusturile, nu ma pot concentra, goluri de memorie, pe strada parca plutesc, parca vad totul spaced out, cateodata am un tremor intern dimineata la trezire, nu simt medicatia hormonala cand iau pastila(inainte sa incep tratamentul simteam imediat cum luam pastila ca intra in corp), eram foarte sensibil la medicamente. Parca am o pacla pe creier, un burete in crestetul creierului. Intre timp, la sugestia medicului, am inceput sa iau stresclean(care contine sunatoare), melatonina si alte produse pe baza de plante dar nu le simt efectul. Inainte de tratament era suficient sa beau o cana cu lapte si ma lua somnul. Pot toate aceste simptome sa fie de la intreruperea tratamentului cu zoloft sau nitrazepam sau de la faptul ca probabil nu dorm profund si ma trezesc obosit(parca sunt constient in timpul somnului) ? Parca sunt un robot in timpul zilei. Am citit ca intreruperea brusca a benzo pot sa dea tot felul de reactii adverse.
11 comentarii
0
11-09-2016, ora 22:45
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Intreruperea brusca a medicamentelor nu produce vindecarea, ci sevraj.
Bolile astea sunt mai de durata. Nu trec dupa o luna de tratament. Minim 6 luni.
Reveniti la psihiatru si schimbati schema de tratament cu una fara efecte adverse.
0
12-09-2016, ora 10:04
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Multumesc ptr raspuns, si cat poate sa tina starea asta(sevrajul).Este f.important ptr mine sa simt efectul tratamentului ptr tiroida(sa stiu unde ma aflu). Doza de hormoni nu este fixa pe viata iar o variatie mica in sus sau in jos a dozei e importanta(poate sa dea simptome de hiper cu agitatie si nervozitate sau hipotiroidism), ori daca nu percep e mai greu sa ma simt ok. Parca mi s-a dat o anestezie in creier. Pe de alta parte observ ca sunatoarea(din stresclean) e ok, parca ma face mai calm(indiferent cumva).
0
12-09-2016, ora 10:14
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
Buna ziua,
Atentie la felul in care combinati medicamentele cu cele naturiste. Ele isi pot potenta sau anula efectele reciproc si in felul acesta sa apara efecte secundara necunoscute sau periculoase.
Felul in care Dumneavoastra functionati: "trebuie sa simt cum isi face efectul..." poate indica un anume tip de personalitate, pe care se dezvolta in general tulburarile anxioase.
Sunteti prea centrat pe propriul corp, parca il tineti la microscop, si din aceasta cauza puteti exagera unele lucruri, sau sa "produceti" unele acolo unde ele nu exista, asa cum este cu simturile...
0
12-09-2016, ora 11:04
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Va multumesc ptr raspuns, este posibil sa fiu preocupat si ingrijorat in acelasi timp deoarece observ ca starea mea s-a agravat(fac comparatie intre cum m-am simtit inaite si cum ma simt acum), nu ma trezesc odihnit, etc..M-as linisti daca as fi ca inainte. Cat despre medicamente, momentan nu iau decat naturiste dupa ce am intrerupt zoloftul(luat aprox o luna) si nitrazepamul(luat vreo 3 luni zilnic). Parca nu mai sunt eu din toate punctele de vedere, parca am un handicap din acest punct de vedere.
0
12-09-2016, ora 18:38
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
1. Nu se combina naturiste cu alopate, mai ales cu sunatoare nu se combina. Ati combinat nitrazepam cu naturiste.

2. Boala/afectiunea nu a trecut. Trebuie sa reveniti la psihiatru pentru un tratament adecvat organismului dv.

3. Nitrazepam nu e un tratament in sine pentru ce aveti dv. E un adjuvant pentru instalarea antidepresivului, dupa care se scoate Nitrazepamul. Nu antidepresivul. Dv. ati facut invers.

4. Reveniti la medic si daca sunt fonduri, la psiholog.
0
12-09-2016, ora 20:08
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
clara_p, sunatoare(stresclean) am inceput sa iau de curand, la aprox 2 saptamani dupa ce nu am mai luat nimic chimic.Am inceput sa fac si psihoterapie, sper sa reusesc doar cu acestea fara sa apelez din nou la chimicale. Ma asteptam ca antidepresivul sa-mi dea o stare de bine dar mi-a dat o stare de aplatizare/indiferenta (flat) pe langa efectele adverse iar nitrazepamul(ma sufocam de la el ) cred ca l-am folosit prea mult timp si acum imi simt creierul oarecum amortit, nu stiu cum sa ma exprim. As evita pe cat posibil sa trec iar pe chimicale(antidepresive si somnifere). Saptamana trecuta, dupa cateva teste, psiholoaga mi-a spus ca am o depresie subclinica cu o tulburare somatiforma cu preocupari ipohondrice, anxietate moderata pe fond de hipotiroidism. Deocamdata ma simt incordat ca un arc si dorm superficial plus, probabil "beneficiez"si de efectele sevrajului dupa nitrazepam, in timpul zilei am lipsa de concentrare, confuzie, etc.
0
13-09-2016, ora 13:59
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Mergi înapoi la medic să-ți schimbe antidepresivul cu unul mai sedativ, simptomele s-au adâncit din cauza lipsei unui tratament potrivit !
0
13-09-2016, ora 16:15
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Doctorul mi-a spus sa incercam prima data cu Cebrium, Tonotil si Anxin(pe baza de sunatoare) sau Stresclean. Eu as adauga si 5HTP pe langa cele doua dar nu stiu daca ar avea un efect.
0
20-09-2016, ora 11:55
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
As vrea sa stiu daca tehnica bowen sau reiki ar ajuta sau chiar ar trata afectiuni psihice(gen, atacuri de panica si tulburare somatiforma-anxioasa).
1
20-09-2016, ora 14:07
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Acele terapii sunt cel putin dubioase, costisitoare si nu exista vindecare prin ele.
Incearca recomandarile clasice: psihiatru, terapie cognitiv comportamentala la psiholog.
0
01-10-2016, ora 20:54
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Revin cu o intrebare/doua, oare care tratament ar fi mai indicat ptr problema mea, mi s-a recomandat cipralex sau coaxil(care am inteles ca merge mai bine pe somatizari si da mai putine reactii adverse), stiu ca este individualizat tratamentul dar m-ar interesa care din cele doua da cea mai mica adictie cu cel mai mic risc de sevraj si reactii adverse.Dupa treminarea tratamentului(luni, ani) se poate renunta usor la acesta (am auzit niste povesti horor cum ca efectele de sevraj ar putea persista luni, ani de zile de la intreruperea tratamentului)? Efectele adverse(insomnie, anxietate, bruxism, disfunctii sexuale, etc) ale acestor antidepresive dispar dupa o perioada sau raman pe tot parcursul tratamentului? Am inteles ca se pot face si la noi analiza neurotransmitatorilor(din urina), stie cineva unde as putea face asa ceva?
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.