Mai multă mișcare și mai puțin sedentarism, cheia pentru o viață mai lungă, fără boli cardiovasculare

©

Autor:

Mai multă mișcare și mai puțin sedentarism, cheia pentru o viață mai lungă, fără boli cardiovasculare
Activitatea fizică reprezintă cel mai optim tratament pentru adulții cu tensiune arterială ușoară până la moderată crescută și un nivel crescut de colesterol din sânge, care altfel prezintă un risc de boli de inimă, conform noii declarații științifice a Asociației Americane a Inimii.
Aproximativ 21% dintre adulții din SUA cu tensiune arterială ușoară până la moderată crescută și 28-37% dintre cei cu niveluri crescute de colesterol ușor până la moderat pot reduce riscurile cardiovasculare prin creșterea activității fizice.

Se estimează că 21% dintre adulții din SUA, aproximativ 53 de milioane, au tensiune arterială sistolică între 120-139 mm Hg sau diastolică între 80-89 mm Hg, ambele valori fiind anormal de mari. Persoanele cu creșteri minore ale tensiunii arteriale, care prezintă un risc scăzut de boli de inimă sau accident vascular cerebral, îndeplinesc criteriile din ghidurile Colegiului American de Cardiologie pentru tratamentul exclusiv al tensiunii arteriale crescute prin modificarea stilului de viață.

De asemenea, autorii declarațiilor științifice estimează că 28% dintre adulții din S.U.A. au un nivel de colesterol LDL în sânge de peste 70 mg / dl și, în alt mod, îndeplinesc criteriile de risc scăzut de boli de inimă sau accident vascular cerebral. La fel ca în cazul celor cu hipertensiune arterială redusă, pentru tratamentul colesterolului ridicat se poate apela la modificări ale stilului de viață, ce includ activitatea fizică crescută, pierderea în greutate, îmbunătățirea dietei, oprirea fumatului și moderarea consumului de alcool.

Creșterea activității fizice poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului, împreună cu multe alte beneficii pentru sănătate”, a declarat Bethany Barone Gibbs, Ph.D., FAHA, președintele grupului de redactare a declarațiilor și profesor asociat în departamentul de sănătate și dezvoltare umană de la Universitatea din Pittsburgh, Pennsylvania. Activitatea fizică are, de asemenea, beneficii dincolo de sănătatea cardiovasculară, inclusiv un risc scăzut de apariție a unor tipuri de cancer, îmbunătățirea sănătății osoase, a creierului și a mintii și a unui somn mai bun.

Creșterea activității fizice are ca rezultat reduceri semnificative clinic ale tensiunii arteriale sistolice și diastolice, de obicei o reducere medie de 3 sau 4 mm Hg. Pentru îmbunătățirea stării de sănătate, ghidul sugerează participarea săptămânală fie la un exercițiu aerob cumulativ de 150 de minute, fie la 75 de minute de activitate aerobă viguroasă, plus două sau mai multe sesiuni de antrenament de forță.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 04-06-2021 | creare: 04-06-2021 | Vizite: 114
Bibliografie
'Prescription' to sit less, move more advised for mildly high blood pressure and cholesterol, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210602091419.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • STUDIU: Relația dintre dietă, hipercolesterolemie și cancerul intestinal
  • Hipercolesterolemia la vârsta a treia ar putea însemna o mai bună sănătate a creierului
  • Praluent, un medicament pentru reducerea colesterolului a fost asociat cu reducerea riscului de deces
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.