Modul în care microbii intestinali pot exacerba declinul cognitiv

Modul în care microbii intestinali pot exacerba declinul cognitiv
Studii recente au descoperit că modificările microbiotei intestinale pot influența creierul și comportamentul uman. Un nou studiu, condus de cercetători de la Universitatea din California, ar putea elucida cum și de ce apare acest fenomen.
În urma unor experimente de laborator desfășurate pe șoareci, cercetătorii au descoperit că microbii intestinali pot exacerba efectele afectării cognitive datorită modului în care afectează hipocampul, regiunea creierului care este critică pentru memorie și învățare. Oamenii de știință au descoperit o creștere semnificativă a concentrației bacteriilor Bilophila în microbiota intestinală a șoarecilor hrăniți cu o dietă ketogenică, bogată în grăsimi și săracă în carbohidrați, care au fost intermitent lipsiți de oxigen.

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetătorii au oferit mai multor șoareci o dietă ketogenică, iar altora o dietă standard. Apoi, toți șoarecii au primit niveluri reduse de oxigen timp de cinci zile consecutive, urmate de o revenire la nivelul optim de oxigen, pe o perioadă de patru zile. Privarea animalelor de oxigen a fost o modalitate de a provoca tulburări cognitive la șoareci, pentru a imita tulburările cognitive la oameni, care pot fi cauzate de boli neurologice sau de îmbătrânire. În faza de evaluare a capacități șoarecilor de a naviga într-un labirint, șoarecii cu o dietă ketogenică au făcut în medie cu 30% mai multe erori decât șoarecii cu o dietă standard.

Cercetătorii au evaluat, de asemenea, dacă diferitele diete singure ar putea provoca orice modificare a comportamentului cognitiv la șoarecii care nu fuseseră lipsiți de oxigen. În acel experiment, nu a existat nicio diferență apreciabilă în capacitatea șoarecilor de a ieși din labirint, indiferent de dieta lor, ceea ce indică faptul că impactul negativ asupra capacității cognitive a avut loc numai în combinație cu lipsa de oxigen.

Într-un ultim experiment, cercetătorii au investigat ce s-ar întâmpla dacă ar epuiza microbiota șoarecilor înainte de a administra o dietă ketogenică și de a-i expune la hipoxie. În mod interesant, șoarecii care au avut o microbiotă mai săracă au făcut semnificativ mai puține erori în labirint decât șoarecii care au fost expuși la hipoxie și au primit o dietă ketogenică, dar nu au avut mai întâi modificări la microbiota lor. „Acest lucru sugerează că microbii asociați cu dieta ketogenică și hipoxia ar putea contribui la efectele dăunătoare asupra afectării cognitive”, a spus autorul studiului, Christine Olson.

Data actualizare: 19-08-2021 | creare: 19-08-2021 | Vizite: 223
How microbes can exacerbate cognitive decline, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210817131335.htm

• Vârstnicii cu o viziune mai optimistă au o memorie și o funcție cognitivă mai bună
  • Fluctuațiile LDL-colesterolului au fost asociate cu reducerea funcțiilor cognitive
  • Vă doriți un creier în formă? Faceți voluntariat!