O listă de mici schimbări ce te pot face mai fericit

Autor:

O listă de mici schimbări ce te pot face mai fericit

Dacă vrei să fii mai fericit, există câteva modalități simple pentru a reuși acest lucru. Dacă problemele de zi cu zi ne pot deturna starea de spirit, fericirea se găsește în efortul zilnic, mai exact în câteva mici modificări ale stilului de viață.

Deși fericirea este o noțiune subiectivă care nu se aplică în cazul tuturor persoanelor, există câteva lucruri care țin de existența de zi cu zi și care, potrivit cercetătorilor pot îmbunătăți starea generală de fericire.

O cercetare realizată de Double Tree by Hilton pe un eșantion de 2.000 de persoane a arătat că o modalitate eficientă prin care poate fi obținută fericirea nu este prin experimentarea unor evenimente majore, cum ar fi plănuirea căsătoriei sau mutatul într-o nouă locuință, ci este dată de lucruri mărunte și neașteptate care fac parte din rutina zilnică. (1)

Fă-ți un selfie.

Selfi-urile amuzante, în care zâmbești sau ai o expresie stupidă a feței îți poate oferi o stimulare instantanee a dispoziției, potrivit unui studiu publicat în The Psychology of Well Being. (2)

Oprește-te și admiră trandafirii

Deși sună pueril, a întrerupe rutina zilnică și a privi florile îți poate îmbunătăți starea de spirit, potrivit unui studiu realizat de cerectători de la Harvard. (3) Cercetarea a arătat că oamenii au fost mai fericiți și au avut mai multă energie după ce au privit florile dimineața.

Imaginează-ți

O echipă de cercetare din Norvegia a analizat efectul unei tehnici denumită în termeni medicali „imagistică pozitivă auto-ghidată” în situațiile în care persoanele au o stare proastă de spirit. (4) Aceasta este atât de puternică încât, nu doar că combate emoțiile negative, ci chiar modifică structura creierului, ajutându-te să te simțiți mai fericit pe termen lung.

Ia o pauză de la social media

Cu cât petreci mai mult pe social media, cu atât ești mai puțin fericit, spune un studiu publicat în revista Depression and Anxiety. (5) Vizualizarea pozelor și a actualizărilor de la prieteni duce la o comparație implicită cu aceștia și te face să te simți trist și mai singur.

Fă o plimbare în natură

Japonezii au o practică numită Shinrin-Yoku, care implică mersul în aer liber. Nu este o excursie pe jos pentru a ajunge undeva sau un tur al unei zone pitorești, ci pur și simplu o plimbare în aer liber. Iar această simplă tehnică, spun ei, aduce pace, fericire și libertate. (6)

Schimbă blugii pentru altă pereche de pantaloni

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Hertfordshire, jeanșii sunt alegerea tipică a persoanelor deprimate. (7) Realizarea unui efort în alcătuirea ținutei este o modalitate ușoară de a-ți îmbunătăți starea de spirit și de a semnala altora că te simți bine.

Fă o decizie

Voința liberă, abilitatea de a alege pentru tine, este o componentă esențială a fericirii, potrivit cercetării publicate în Frontiers in Psychology. (8)

Dăruiește

Este într-adevăr așa de simplu, conform cercetărilor făcute de Harvard Business School. Participanții la studiu care au acordat bani unei organizații de caritate s-au simțit mai fericiți.

Împărtășește vești bune

Într-un studiu realizat de Society for Personality and Social Psychology, cercetătorii au descoperit că împărtășirea veștilor bune, chiar și a lucrurilor mici, a dat atât celui care le transmitea, cât și receptorului, un impact semnificativ în creșterea stării de fericire. (9)

Petrece timp cu prieteni fericiți

Fericirea este contagioasă, iar dacă te înconjori cu oameni care au o stare bună de spirit, te vei simți, la rândul tău mai fericit, potrivit cercetătorilor de la Harvard’s Medical School. (10)

Fii fericit că ești părinte

Un studiu publicat în Psychological Science a arătat că lucrurile care țin de a fi tată sau mamă pot aduce fericire.

Cunoaște-ți rădăcinile

Persoanele afro-americane care se identifică mai puternic cu identitatea lor rasială sunt în general mai fericite, potrivit unui studiu realizat de statul Michigan. (11)

Fă o schimbarea

Noutatea, indiferent dacă constă într-o nouă slujbă, un nou iubit sau o nouă pereche de șosete, oferă un impuls temporar al fericirii, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Missouri-Columbia. (12)

Zâmbește în oglindă

Data viitoare când îți aranjezi părul sau te machiezi, ia-ți o secundă pentru a-ți oferi un zâmbet mic - te va face să te simți imediat mai fericit, spune un studiu publicat în Psychological Science. (13)

Fii fericit cu ceea ce ai în prezent

Fericirea nu înseamnă să primești ceea ce vrei, ci să vrei ceea ce ai deja. Atunci când te simți nemulțumit cu ceea ce ai, încearcă să faci o listă cu lucrurile care te-au făcut deja fericit.

Ia o pauză de cinci minute

E greu să fii fericit atunci când ești obosit, mai ales atunci când starea morală nu este una bună. O scurtă pauză vă va ajuta să vă recuperați energia și să deveniți mai fericiți.

Răsfață-te

Banii nu pot cumpăra fericirea pe termen lung, dar pot îmbunătăți starea de spirit potrivit unui studiu publicat în Social Psychological and Personality Science. (14) Un film preferat sau o pereche de pantofi te pot ajuta să devii mai fericit, atâtvtimp cât achizițiile nu sunt singura modalitate de a te face să te simți mai bine.

Consumă iaurt

Peste 80% din serotonina organismului, o substanță chimică creier asociată cu fericirea și satisfacția, este de fapt produsă în intestin, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Virginia Health System. (15)

Pleacă de la muncă mai devreme

Având mai mult timp pentru a face un hobby sau a fi cu cei dragi, oamenii sunt mult mai fericiți. Deci, dacă ți se oferă posibilitatea de a alege între orele suplimentare și timpul liber, dacă nu ai absolut nevoie de bani, vei fi mai fericit dacă alegi timpul liber.

Sună un vechi prieten

Principalul lucru necesar pentru a aduce cea mai mare fericire nu este de fapt un lucru - este o persoană. Relațiile cu familia, prietenii și persoanele iubite oferă fericire, potrivit unui studiu suedez. (16)

Ajută un om fără adăpost

Oamenii găsesc o anumită fericire atunci când nevoile lor de bază sunt îndeplinite, dar nu putem fi complet fericiți dacă cei din jurul nostru încă suferă, potrivit cercetărilor efectuate de către Universitatea din Illinois. (16)

Ia parte la o slujbă religioasă

Oamenii religioși în situații stresante sunt mai fericiți decât cei care suferă dar nu sunt religioși, dar cu cât o societatea este mai fericită, cu atât mai puțini oameni spun că sunt religioși, potrivit unui studiu publicat în Jurnalul personalității și psihologiei sociale. (17)

Alege să alergi

Toate tipurile de mișcare fizică, inclusiv joggingul în jurul blocului, îți vor ridica starea de spirit instantaneu, potrivit cercetărilor publicate în Cell Metabolism. (18)

Inspiră adânc

O practică de meditație bazată pe respirație, cunoscută sub numele de Sudarshan Kriya yoga, a ajutat la ameliorarea tristeții și la creșterea fericirii la pacienții diagnosticați cu depresie severă, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Psychiatry. (19)

Spune NU

Oamenii care își apreciază timpul - și învață să spună „nu” pentru a-l proteja - sunt mai fericiți, potrivit unui studiu publicat în Social Psychological and Personality Science. (20) Dacă îți este greu să dezamăgești oamenii, amintește-ți că de fiecare dată când spui „da”, spui automat „nu” la orice altceva în acel moment.

Consumă piersici coapte

Un studiu publicat în Jurnalul American pentru Sănătate Publică a găsit o creștere semnificativă a fericirii pentru fiecare porție suplimentară zilnică de fructe și legume consumată. (21)

Îmbrățișează pe cineva

Potrivit cercetărilor publicate în Proceedings of the Academy of Sciences, o îmbrățișare (sau orice tip de contact fizic) stimulează eliberarea oxitocinei, care stimulează producția de neurotransmițători asemănători marijuanei în creier, ceea ce duce la creșterea sentimentelor de fericire și motivație. (22)

Spune „Mulțumesc”!

Exprimarea recunoștinței oferă un sentiment de fericire, atât celui care transmite mesajul, cât și receptorului.

Închide telefonul după cină

Setează un anumit timp în fiecare zi, cum ar fi orele dintre cină și culcare, pentru a lua o pauză de la telefon. Nu numai că vei fi mai fericit și mai relaxat, dar vei avea mai mult timp pentru familie, hobby-uri și chiar vei dormi mai bine. (23)

Participă la lecții de yoga

Persoanele care au participat la două cursuri de yoga pe săptămână au sesizat o îmbunătățire semnificativă a sănătății și a fericirii, potrivit cercetărilor efectuate de Centrul Medical al Universității din Boston. (24)

Privește un răsărit de soare

Persoanele care se trezesc dimineața sunt adesea mai bine odihnite, se simt mai sănătoase și au sisteme imunitare mai puternice - toate acestea se corelează cu o creștere a fericirii.

Poartă ceva abastru

Există un motiv pentru care dormitoarele sunt atât de des decorate în nuanțe de cobalt, azur și lavandă. Nuantele din familia de albastru s-au dovedit că reduc tensiunea arterială și nivelul hormonilor de stres și ajută oamenii să se relaxeze și să se simtă mai fericiți, spun cercetătorii.

Alege să gătești, în schimbul restaurantelor de tip fast-food

Din cauza nivelului ridicat al zgomotului, culorilor strălucitoare, alimentației scăzute și accentului pus pe viteză, restaurantele fast-food sunt în mod inerent deprimante, spun cercetătorii de la Universitatea din Toronto. (25)

Și nu în cele din urmă, cel mai important lucru atunci când vine vorba de fericire ține de cât de respectat ești de colegi și de familie, aspect mai important decât banii, statutul sau educația, constată un studiu publicat în Psychological Science. (26)


Data actualizare: 06-09-2018 | creare: 06-09-2018 | Vizite: 262
Bibliografie
1. All the little things: How to be happy. Url: https://www.express.co.uk/life-style/life/487925/How-to-be-happy
2. Study links selfies, happiness. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160913173436.htm
3. Harvard Research: Flowers Are The Perfect Pick-Me-Up To Boost Morning Moods. Url: https://www.palaceflorists.com/blog/harvard-research-flowers-are-the-perfect-pickmeup-to-boost-morning-moods/
4. Teach yourself everyday happiness with imagery training. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/02/170224111813.htm
5. Social media use associated with depression among US young adults. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160322100401.htm
6. The physiological effects of Shinrin-yoku (taking in the forest atmosphere or forest bathing): evidence from field experiments in 24 forests across Japan.Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19568835
7. Happiness: it's not in the jeans. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2012/03/120308062537.htm
8. Where belief in free will is linked to happiness. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170123115153.htm
9. For health and happiness, share good news. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170121183245.htm
10. Happiness Is 'Infectious' In Network Of Friends: Collective -- Not Just Individual -- Phenomenon. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2008/12/081205094506.htm
11. Racial identity tied to happiness, study finds. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2011/03/110304115003.htm
12. Happiness model could help people go from good to great. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2012/05/120507113742.htm
13. Grin and Bear It! Smiling Facilitates Stress Recovery. Url: https://www.psychologicalscience.org/news/releases/smiling-facilitates-stress-recovery.html#.WO_3svQrK3A
14. Living happily in a material world: Material purchases can bring happiness. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/12/151221194128.htm
15. Probiotic found in yogurt can reverse depression symptoms. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170308114709.htm
16. Ingredients of happiness around the world. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2011/06/110629123039.htm
17. Spirituality, religion may protect against major depression by thickening brain cortex. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/01/140116084846.htm
18. Why does running make us happy?. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/08/150831085456.htm
19. Yogic breathing helps fight major depression, study shows. UrL: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/11/161122182357.htm
20. Valuing your time more than money is linked to happiness. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/01/160107094105.htm
21. Fruit and veggies give you the feel-good factor. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160710094239.htm
22. 'Love hormone' helps produce 'bliss molecules' to boost pleasure of social interactions. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/10/151026171805.htm
23. 50 Tiny Changes That Will Make You a Happier Person. Url: https://www.rd.com/health/wellness/how-to-be-happy/
24. Twice weekly yoga classes plus home practice effective in reducing symptoms of depression. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170303131017.htm
25.Like some happiness with that? Fast food cues hurt ability to savor experience. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2014/06/140602155905.htm
26. Respect matters more than money for happiness in life. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120620133310.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum să fim mai fericiți? (Ghid practic)
  • Fericirea indusă de consumul de substanțe
  • Râsul și fericirea
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.