PH corporal si fertilitatea - dieta PH favorabila conceptiei

©

Autor:

PH corporal si fertilitatea - dieta PH  favorabila conceptiei

Transforma-ti organismul intr-un mediu prietenos si primitor pentru conceptie

Stilul de viata modern este inclinat mai mult spre aspectul material al acesteia, lasand la o parte probleme importante legate de spiritualitate, dieta si sanatate. Ceea ce cei mai multi ignora este faptul ca anumite facilitati si confortul sunt placute si relevante doar atunci cand esti sanatos si te poti bucura de ele.
Dieta multor persoane tinde in zilele noastre sa fie una destul de acida (predominata de fast food si preparate/semipreparate) dovada stau cele tot mai multe cazuri de cancer, probleme cardiovasculare, diabet si alte afectiuni corelate in general cu un consum mare de alimente cu o aciditate ridicata si cu un continut ridicat de zahar.
In mod natural corpul uman se regaseste in forma usor alcalina si consumand alimente si preparate cu un continut ridicat de aciditate, se perturba echilibrul alcalin-acid al organismului. Pentru a mentine nivelul ideal al PH-ului ("potential for hydrogen ion concentration") corporal este esential sa intelegeti aciditatea sau alcalinitatea anumitor alimente pentru a fi capabil sa echilibrati efectele lor asupra dietei dvs, sanatatii in general si sanatatii reproductive in particular prin echilibrarea florei interne.

Ph -ul corpului uman se masoara in termeni de aciditate sau alcalinitate pe o scara de la 0 (cel mai intens nivel de aciditate posibil) la 14 (cel mai intens nivel de alcalinitate posibil), Ph-ul netru fiind hotarul de mijloc dintre cele doua extreme.
Corpul prin procesele interne si metabolism incearca sa mentina echilibrul PH-ului sangvin la un nivel usor alcalin de 7, 36. In ciuda eforturilor sale de autoreglare, dieta noastra formata in principal din alimente acide (carne, produse lactate, zahar si produse indulcite, faina alba si produse de pastiserie, paste, cafea, ceai, grasimi trans si aditivi alimentari intalniti in majoritatea alimentelor preparate si preamabalate) si stresul zilnic afecteaza mecanismele de reglare a nivelului Ph-ului, conducand catre aciditate.

Acidoza
Organismul format in mare parte din lichide are propriul sau PH (un echilibru de ioni). Reglarea Ph-ului prin ionizare negativa conduce la alcalinizarea organelor, fenomenul elimina sau previne probleme de sanatate provocate de acidoza: leziuni cardiovasculare, obezitate, diabet, cancer, deficiente auto (imune), lezarea celulelor prin oxidarea organismului de catre radicalii liberi, osteoporoza, energie scazuta, imbatranirea prematura, extenuarea, oboseala fizica si intelectuala, etc.

Stresul, sedentarismul, alimentatia incorecta, fumatul, alcoolul, cofeina, consumul de droguri
contribuie la un stil de viata nociv si cresterea aciditatii in organism. Acidoza se datoreaza dietelor nesanatoase, poluantilor si medicamentelor.

Bebelusul are un nivel corporal alcalin pana este alaptat. Treptat, cu varsta, actiunea unor factori alimentari nocivi sau factori externi organismul uman devine din ce in ce mai acid. Ca si mecanism de aparare si autoreglare organismul imprumuta minerale, inclusiv calciu, sodiu, potasiu, magneziu in detrimentul organelor vitale si oaselor, in incercarea de a neutraliza acidul din corp (combaterea naturala a acidozei).
Lichidele pe care noi le introducem in organism trebuie sa intruneasca anumite proprietati pentru a nu dezechilibra Ph-ul organismului si mentinerea unui echilibru intre aportul si eliminarea apei: sa aiba potential energetic si un PH echilibrat, sa contina ioni esentiali, sa fie usor absorbabile.

Ce impact are PH-ul organismului asupra fertilitatii?

Microorganismele precum cele de fermentatie, ciuperci, bacterii, virusi se dezvolta intr-un mediu acid. Acestea interfereaza cu productia de enzime si coenzime in corp, inclusiv cele care sintetizeaza elemente esentiale pentru sanatatea hormonala si reproductiva. Daca un anumit coferment este epuizat, nivelul hormonilor critici pentru fertilitate si reproductie (ata la femei cat si la barbati) sufera perturbari, dezechilibre. Mai mult decat atat, aceste microorganisme parazitare ce prospera in mediul acid se pot hrani la un moment cu diverse tipuri de hormoni, cauzand deficiente hormonale.
Aciditatea in exces si microorgasnimele ce gasesc acest mediu prielnic pentru dezvoltare determina anumite afectiuni si probleme la nivelul aparatului reproductiv: infertilitate, infectii vaginale, supradezvoltare bacteriana sau a unor ciuperci genitale, inflamatii vaginale, tulburari ale florei vaginale, dificultati menstruale, infectii ale tractului urinar, prostatita si chiar impotenta.

Un studiu privind aciditatea / alcalinitatea lichidului cervical a relevat corelatia pozitiva dintre nivelul Ph-ului si abilitatea spermatozoidului de a penetra ovulul. In mod natural vaginul este un mediu acid si se bazeaza pe alcalinitatea lichidului cervical pentru a proteja sperma de mediul acid in timpul transferului catre uter. Desi dieta nu a fost un factor specific in acest studiu, chimia corporala si Ph-ul corporal optim conceptiei sunt favorizate de o dieta alcalina.
Combinatia dintre aciditate si aceste microorganisme parazite, nocive nu reprezinta cauza tuturor problemelor reproductive, dar corpul solicita un anumit echilibru al Ph-ului pentru a asigura sanatatea intregului organism si a tuturor sistemelor interne.
Acidoza influenteaza negativ fluidele reproducatoare si poate contribui la aparitia sau dezvoltarea infectiilor si inflamatiilor la nivelul organelor genitale.

Secretiile cervicale sunt vitale pentru fetilitate, ele indica nivelul de fertilitate al femeii si contribuie la "transportul" in siguranta al spermatozoidului catre ovul si uter. Cervixul acoperit cu mucus cervical produce acele secretii membranoase a caror consistenta este schimbata de hormonii sexuali feminini prezenti: estrogenul ofera o consistenta subtie, alunecoasa lichidului cervical (fertilitate maxima), in timp ce progesteronul (prezent imediat dupa ovulatie) usuca mucusul cervical.
Nivelul ph-ului din vagin, ph-ul florei vaginale, poate fi alterat de numerosi factori, iar dieta este unul dintre ei alaturi de prezenta mucusului cervical fertil. Un lichid cervical sanatos in perioada de ovulatie stabileste PH-ul vaginal optim pentru supravietuirea spermei in mediul de obicei acid (astfel cresc sansele de fertilizarea a ovului).

Unele teorii medicale si nutritioniste sustin ca nivelul de aciditate al vaginului si cervixului ar putea influenta si sexul copilului. Iata si explicatia stiintifica: cromozomul X (feminin) din sperma, mai robust si mai incet decat cromozomul Y al spermei este insa mai rezistent la mediul acid vaginal (si deci are mai multe sanse de succes) . Purtatorul cromozomului Y este mult mai rapid, insa mai slab ca si structura si usor de distrus de un Ph vaginal nefavorabil (aciditate mare). Astfel sperma cromozom X are mai multe sanse de supravietuire si de fertilizare decat sperma cromozom X. O alcalinitatea ridicata pe de alta parte va echilibra intr-o oarecare masura sansele de conceptie sau va favoriza rapiditatea cromozomului Y.

Cum aflam nivelul de aciditate al organismului?

In prezent nici un test (sange, saliva, urina) nu poate stabili cu exactitate care este nivelul de aciditate din organism deoarece testele existentele pun un diagnostic ce releva doar ce reziduuri acide se afla in fluidele corporale (sange, limfa, saliva, urina, mucus), nefiind un indicator cert al nivelului de reziduuri acide din sistemul corporal (fluidele se afla intr-o continua circulatie prin tesuturi incercand sa colecteze si sa elimine reziduurile tisulare acide). Astfel ceea ce poate fi evaluat din punct de vedere medical este nivelul de aciditate al fluidelor corporale si nu starea tesuturilor (piele, organe, glande, muschi, ligamente, artere, vase sangvine). Din nefericire reziduurile acide care nu sunt eliminate de sistem (ex: urina) sunt reabsorbite din colon in ficat si repuse in circulatia generala si depozitate din nou la nivelul tesuturilor cauzand boli si deteriorand sanatatea.

De unde luam mineralele necesare pentru echilibrul Ph-ului?

Alimentele ne asigura mineralale necesare (sunt excluse vitaminele si suplimentele nutritive). Balanta totala a mineralelor dintr-un anumit tip de aliment stabileste dacaqacesta este fie acid, fie alcalin. Atentie! Un aliment nu se catalogheaza ca fiind acid sau alcalin dupa gustul sau, ci dupa tipul reziduurilor ce raman dupa metabolizarea acestuia (alcaline, neutru sau acide). Este foarte important de stiut ca un aliment desi poate avea un gust acid poate lasa in urma un reziduu alcalin.

Multe boli si reactii alergice sunt asociate cu o stare de super aciditate a fluidelor corporale. Consecinte: tulburari digestive, slabirea sistemului imunitar, afectiuni ale coloanei vertebrale, guta, reumatism, arteroscleroza, perturbari vegetative (migrene). Simptome: durerea si slabiciunea fizica sunt indici ca rezervele alcaline ale corpului sunt pe sfarsite.

Alimente si dieta PH pentru cresterea fertilitatii

Aciditatea alimentelor in sine insa nu este cea care conteaza, ci efectele pe care le produce aupra chimiei corporale: un aliment poate fi acid intr-un mediu de laborator, insa poate sa nu aiba un impact direct asupra efectului sau de aciditate/ alcalinitate asupra corpului dupa metabolizare (lamaile testate in laborator sunt acide, dupa metabolizare acestea contribuie la alcalinizarea corpului).
Obtinerea unui bilant al Ph-ului sanatos este esential pentru sanatatea reproductiva, de aceea 70- 80% din dieta trebuie sa fie alcalina, in timp ce 20-30% trebuie sa fie o dieta acida.

Dieta alcalina

Saliva este alcalina de aceea amintiti-va sa mestecati foarte bine alimentele inainte de a le inghiti atat pentru a va proteja sanatatea dentara cat si pentru a crea un mediu intern prietenos fertilitatii, favorabil pentru conceptie.

> > > Alimente cu efect puternic alcalin
(formeaza reziduuri alcaline) : legume in general, fructe, pastai de soia, migdale, cartofi cu coaja, mei, hrisca, sparanghel, avocado, pastai, sfecla, mure, morcovi, merisor, arpagic, andive, struguri acri, nap, piersici uscate, curmale, rodii, zmeura, ceai "rooibos" (ceai rosu african), spanac.

> > > Efect slab bazic il au iaurtul, fructele uscate si leguminoasele in pastaie.

> > > Cel mai mare efect alcalin (bazic) il au: fasolea verde, bananele, smochinele, prunele, stafidele, sfecla mangold (sfecla cu frunze crete, verzi), salata verde, ceapa, cartofii, morcovii.
Multe fructe au reactie acida in laborator insa prin metabolizare devin alcaline: citricele cu acidul lor slab se combina cu alte elemente in procesul de metabolizare si rezulta saruri alcaline. Invers, zaharul este alcalin insa datorita numarului mare de glucide formeaza acizi. Mierea este un aliment aparte, cu efecte terapeutice daca este consumat moderat.

> > > Alte alimente cu efect alcalin: caise proaspete, anghinare, mugurele de bambus, pepenele galben, conopida, telina, ciresele, cicoarea, laptele de cocos, porumbul proaspat, castravetele, vinetele, usturoiul, agrisele, guava, grapefruit, hrean crud si proaspat, iarba marina, gulia, prazul, laptuci, mango, pepene verde.

> > > Majoritatea legumelor, in special cele proaspete contin minerale alcaline si combat aciditatea excesiva: sodiu, potasiu, calciu si magneziu. Corpul stocheaza mineralele din alimente in oase pentru momentul in care are nevoie corpul de ele si sunt eliberate pentru echilibrare PH-ului sangvin.

Dieta acida

* * * Efect acidifiant au alimentele bogate in sulfuri, azotati si fosfati, adica foarte multe proteine animale.
* * * Alimente ce formeaza reziduuri acide: carne, peste, oua, branza, cereale, nuci si alune, fasole uscata, nuca de cocos, concentrat de merisor, galbenus de ou, jeleurile de fructe (uscate, conservate, zaharisite, etc), struguri, produsele din lapte pasteurizat, arahide, tofu, cartofi prajiti si castane.

* * * Efect slab acid au branza de vaci, smantana, painea integrala, nucile si familia nucilor.

* * * Alimentele cele mai acide pentru organism: alcool, cofeina, droguri, tutun de cultura, radacina de anghinare, orz, , porumb procesat, creme din lapte, oua, zahar si arome, majoritatea tipurilor de faina, conservanti din suc, miere, linte, pateu, terci de ovaz, boabe si fibre de secara, paine de soia, sorg, spaghetti si alte tipuri de paste, trestie de zahar, nuci, grau.
Hiperaciditatea este provocata in special de carne (mezeluri) si dulciuri, oua, produsele fainoase, branza. Administrarea unor cantitati mari de vitamina C in special sub forma sintetica (acid ascorbic) creste aciditatea corporala.

* * * Alimentele ce formeaza grasimi acide la nivelul organismului: untul, frisca, smantana, margarina si untura animala.

Efect neutru asupra Ph-ului corporal

Alimentele ce formeaza reziduuri neutre sunt grasimile si uleiurile neutre: migdale, avocado, nuca de cocos, ulei extras din seminte de bumbac, uleiul din smeinte de in, uleiul de masline, ulei de sofranas, uleiul de susan, floarea soarelui si uleiul de nuci.

Dieta pentru echilibrare Ph-ului cervical

Calitatea fertila a secretiilor cervicale poate fi imbunatatita daca consumati alimente bogate in vitamina B, consumati multa apa si includeti germeni de boabe de grau in dieta dvs.
Daca s-a constat o dereglare a Ph-ului cervical iata care sunt cateva recomandari rapide ce va pot ajuta:
>> Alimente alcaline pentru corectarea aciditatii: mei, migdale, anghinare, sparanghel, broccoli, telina, varza, morcovi, cartofi dulci, dovleac, orez brun, spanac, rubarba, papaya, kiwi, etc (vezi lista anterioara de alimente alcalinizante).
>> Alimente neutre: iaurt.
>> Alimente pentru cresterea nivelului de aciditate: carne de mial, carne de pui, carne de curcan, gasca, rata, somon, carne alba de peste, oua, fasole, orz, ovaz, secara, ciuperci, carne de vita, carne de porc, de vitel, sunca, bacon, branza, lapte de capra sau vaca, porumb, grau, rosii, portocale, grapefruit.

Cum eliminam dieta acida din sistem?

1. Echilibrarea dulce-amaruie a Ph-ului
Incepeti fiecare dimineata cu un pahar mare de apa cu sucul unei jumatati de lamaie si asteptati jumatate de ora inainte de a va lua micul dejun.
Alcalinizarea corpului se face cu ajutorul mineralelor naturale extrase din cochilii, coaja de ou, alge, saruri marine: calciu, vitamina D, zinc, cupru, magneziu.
2. Consumati multa apa
Consumati mai mult de 10 pahare de apa in decursul zilei si dimineata pe stomacul gol. Puteti adauga adjuvanti alcalini: lamaie, pudre "verzi" (de orz sau pir).
3. Consumati plante cu frunze verzi
Frunzele de spanac, salata si alte plante cu frunze verzi sunt considerate alicalinizatori puternici. Evitati sosurile si dressingurile pentru salate, folositi ulei de masline si zeama de lamaie, otet din suc de mere, stevie.
4. Respirati adanc
Respirati adanc de cateva ori, astfel incat oxigenul sa energizeze creierul si sa echilibreze chimia celulara – celulele sanatoase promoveaza sanatatea corporala.
5. Plimbati-va
Exercitiul fizic, miscarea zilnica, moderata, chiar si o plimbare zilnica de cel putin 30 de minute ajuta la oxigenarea celulara si a sangelui ceea ce inseamna tesuturi mai bine oxigenate, hranite – inclusiv organele reproductive.
De asemenea transpiratia in sauna, innotul, mersul pe bicicleta sunt benefice pentru eliminarea surplusului de aciditate din organism.
6. Evitati cofeina
Indiferent sub ce forma, cantitati mari de ceai, bauturi carbogazoase cu cofeina, cafea sau bauturi energizante, cofeina trebuie evitata. Consumati un ceai din frunze de zmeura.
7. Gustarile.. migdalate
Crude sau sarate, migdalele constituie o gustare perfecta, bogata in calciu, magneziu, proteine si alti nutrienti importanti, iar fibrele si proteinele ajuta la la stabilizarea nivelului glicemiei – extrem de importante pentru alcalinizarea PH-ului corporal si sanatatea hormonala.

Atunci can suntem copii sau tineri corpul reuseste in mare masura sa combata dereglarea Ph-ului prin mecanisme proprii, insa o data cu inaintarea in varsta consumul alimentelor acide (in special carnea si dulciurile) trebuie redus.

Ph-ul corpului trebuie sa fie alcalin sau acid?

Dieta de echilibrare a Ph -ului pentru protejarea fertilitatii trebuie sa mentina nivelul PH-ului la o valoare usor alcalina, de 7, 36 (media normala, pe o scara de la 0 la 14) si astfel veti avea mai multa energie, somnul va fi mai odihnitor, capacitatile intelectuale sporite si sanatatea reproductiva mult imbunatatita.

Data actualizare: 18-07-2011 | creare: 06-05-2010 | Vizite: 41717
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.