Reclamele la mâncare au un impact ridicat asupra comportamentului alimentar (meta-analiză)
Autor: Redacția ROmedic

De-a lungul timpului, acest subiect a stârnit numeroase controverse, dezbaterile fiind susținute de studiile care au ajuns la rezultate diferite: unele susțineau că efectul reclamelor este minor, în timp ce altele au ridicat problema impactului semnificativ al publicității alimentare asupra mâncatului și luării în greutate.
Această meta-analiză și-a propus să evalueze magnitudinea efectelor reclamelor asupra comportamentului alimentar, studiile implicate în analiză cumulând un total de 3292 de participanți.
S-a observat că până la 26% din varianța alegerilor alimentare pe care le facem și a greutății corporale poate fi explicată de expunerea la aceste reclame. Luarea în greutate și creșterea consumului alimentar, cele două efecte ale expunerii la astfel de reclame au fost evidente la copii și adulți, persoane cu greutate normală și supraponderali, persoane care urmau sau nu o dietă.
Autorii meta-analizei consideră că în urma acestor rezultate ar fi necesară restricționarea publicității la produsele alimentare și limitarea acestor reclame mai ales în cazul copiilor.
Sursa: Medical Xpress
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Dieta mediteraneană se asociază cu reducerea riscului de mortalitate la pacienții cu boli cardiovasculare
- Legumele și fructele conservate sau congelate sunt sănătoase?
- Superalimente gustoase obținute din culturi celulare de plante
- Asocierea dintre carnea gătită la grătar cu foc deschis și hipertensiunea arterială
intră pe forum