Reclamele la mâncare au un impact ridicat asupra comportamentului alimentar (meta-analiză)
©
Autor: Redacția ROmedic
O meta-analiză a 45 de studii realizată de cercetătorii de la Universitatea Yale a arătat că publicitatea din industria alimentară la care suntem expuși (în special cea vizuală) ne influențează semnificativ comportamentul alimentar.
De-a lungul timpului, acest subiect a stârnit numeroase controverse, dezbaterile fiind susținute de studiile care au ajuns la rezultate diferite: unele susțineau că efectul reclamelor este minor, în timp ce altele au ridicat problema impactului semnificativ al publicității alimentare asupra mâncatului și luării în greutate.
Această meta-analiză și-a propus să evalueze magnitudinea efectelor reclamelor asupra comportamentului alimentar, studiile implicate în analiză cumulând un total de 3292 de participanți.
S-a observat că până la 26% din varianța alegerilor alimentare pe care le facem și a greutății corporale poate fi explicată de expunerea la aceste reclame. Luarea în greutate și creșterea consumului alimentar, cele două efecte ale expunerii la astfel de reclame au fost evidente la copii și adulți, persoane cu greutate normală și supraponderali, persoane care urmau sau nu o dietă.
Autorii meta-analizei consideră că în urma acestor rezultate ar fi necesară restricționarea publicității la produsele alimentare și limitarea acestor reclame mai ales în cazul copiilor.
Sursa: Medical Xpress
De-a lungul timpului, acest subiect a stârnit numeroase controverse, dezbaterile fiind susținute de studiile care au ajuns la rezultate diferite: unele susțineau că efectul reclamelor este minor, în timp ce altele au ridicat problema impactului semnificativ al publicității alimentare asupra mâncatului și luării în greutate.
Această meta-analiză și-a propus să evalueze magnitudinea efectelor reclamelor asupra comportamentului alimentar, studiile implicate în analiză cumulând un total de 3292 de participanți.
S-a observat că până la 26% din varianța alegerilor alimentare pe care le facem și a greutății corporale poate fi explicată de expunerea la aceste reclame. Luarea în greutate și creșterea consumului alimentar, cele două efecte ale expunerii la astfel de reclame au fost evidente la copii și adulți, persoane cu greutate normală și supraponderali, persoane care urmau sau nu o dietă.
Autorii meta-analizei consideră că în urma acestor rezultate ar fi necesară restricționarea publicității la produsele alimentare și limitarea acestor reclame mai ales în cazul copiilor.
Sursa: Medical Xpress
Data actualizare: 14-01-2016 | creare: 14-01-2016 | Vizite: 2042
Bibliografie
Food ads significantly influence eating behavior, says study, link: https://medicalxpress.com/news/2016-01-food-ads-significantly-behavior.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Medicamentele antiacide asociate cu risc crescut de deces
- Modificările dietei pot fi o strategie potențială împotriva COVID-19: dietă mediteraneană, recomandată de cercetători
- Omega 3 din pește și fructe de mare scade cu 8-13% riscul de afectare renală
- Alimentația ca medicament: studiile clinice arată beneficiile pentru sănătate ale intervențiilor dietetice
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum