Postul intermitent: cel puțin la fel de eficient ca orice dietă restrictivă

©

Autor:

Postul intermitent: cel puțin la fel de eficient ca orice dietă restrictivă
Postul intermitent poate produce pierderi de greutate semnificative din punct de vedere clinic și poate contribui la îmbunătățirea sănătății metabolice la persoanele cu obezitate, rezultatele obținute fiind similare cu cele ale dietelor tradiționale, potrivit unui nou studiu.
Conform analizei, toate formele de post intermitent revizuite au produs pierderi ușoare până la moderate în greutate, de până la 8% din greutatea inițială, rezultatele fiind similare cu cele ale dietelor mai tradiționale, cu restricții calorice. Regimurile de post intermitente pot, de asemenea, să conducă la scăderea tensiunii arteriale și a rezistenței la insulină și, în unele cazuri, a nivelurilor de colesterol și a trigliceridelor. Au fost demonstrate și alte beneficii pentru sănătate, cum ar fi îmbunătățirea reglării poftei de mâncare și modificări pozitive ale microbiomului intestinal.

Revizuirea s-a bazat pe analiza a peste 25 de studii de cercetare care au implicat trei tipuri de post intermitent. Studiile au arătat că postul alternativ de zi, care implică de obicei alternarea unei zi în care consumul de alimente este normal cu o zi de post în care se consumă 500 de calorii într-o singură masă, a dus la pierderea a 3% până la 8% din greutatea corporală în trei până la opt săptămâni, cu rezultate maxime la 12 săptămâni. Studiile pentru dieta 5:2, ce presupune restricționarea caloriilor în 2 zile ale săptămânii și o alimentație normală în restul zilelor, au arătat rezultate similare cu postul alternativ de zi, ceea ce a surprins evaluatorii studiului.

Studiul actual este menit să dezvăluie câteva mituri privind postul intermitent. Postul intermitent nu afectează în mod negativ metabolismul și nici nu provoacă o alimentație dezordonată, potrivit studiilor revizuite. Revizuirea studiului include un rezumat al considerațiilor practice pentru cei care ar putea dori să încerce postul intermitent, dar și o clasificare a grupurilor care nu ar trebui să încerce postul intermitent.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 14-10-2021 | creare: 14-10-2021 | Vizite: 41
Bibliografie
Research review shows intermittent fasting works for weight loss, health changes, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/10/211012102652.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum te poate ajuta dieta 16:8 să pierzi în greutate?
  • Postul intermitent nu este mai eficient decât dietele obișnuite
  • Postul intermitent și o dietă hipocalorică pot fi soluția perfectă
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.