Rezistența bacteriilor la antibiotice, o problemă care poate fi combătută

Rezistența bacteriilor la antibiotice, o problemă care poate fi combătută
Cercetătorii au conceput o plasmidă pentru a elimina rezistență la antibiotice a bacteriei Enterococcus faecalis, o realizare care ar putea duce la noi metode de combatere a rezistenței la antibiotice. Rezultatele apar publicate în revista științifică American Society for Microbiology.
E. faecalis face parte din flora intestinală normală, benignă, dar, atunci când antibioticele elimină flora intestinală benefică, E. faecalis poate deveni patogenă. Ca atare, poate dobândi, de asemenea, rezistență la antibiotice.

Cercetătorii au folosit proteina CRISPR-Cas9 pentru a ținti și a elimina genele care codifică rezistenţa la antibiotice. Alături de CRISPR-Cas9, s-au adăugat secvențe de ARN omoloage cu ADN-ul găsit în genele de rezistență la antibiotice.

Metoda de livrare folosită pentru plasmidă se bazează pe o tulpină particulară de E. faecalis, care se conjugă cu alte tulpini diferite de E. faecalis. Conjugarea este procesul prin care bacteriile se reunesc pentru a transfera materialul genetic, prin contactul direct între celule.

„Plasmida proiectată poate reduce semnificativ apariția rezistenței la antibiotice în populația bacteriană țintă, făcând-o susceptibilă la antibiotice. Suntem de părere că acest tip de sistem ar putea fi folosit pentru a scădea rezistanța E. Faecalis la antibiotice”, a declarat Breck A. Duerkop, unul dintre colaboratori.

Cu toate acestea, unele bacterii pot bloca funcția CRISPR-Cas9, iar altele au sisteme care pot degrada ADN-ul străin.

Data actualizare: 27-09-2019 | creare: 27-09-2019 | Vizite: 1044
Genetically engineered plasmid can be used to fight antimicrobial resistance. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/09/190916144006.htm

• Cele mai periculoase bacterii rezistente la antibiotice, conform OMS
  • Prevenirea rezistenței la antibiotice – Ghid pentru pacienți!
  • Efectele secundare ale administrării nejustificate a antibioticelor