Schimbările de durată ale stilului de viață sunt mai posibile când obiectivele sunt stabilite personal

©

Autor:

Schimbările de durată ale stilului de viață sunt mai posibile când obiectivele sunt stabilite personal
Alegerea obiectivelor personale de exercițiu, apoi abordarea lor imediată, este esențială pentru susținerea schimbării, potrivit unui nou studiu realizat la Facultatea de Medicină Perelman de la Universitatea din Pennsylvania.
Rezultatele cercetării sunt deosebit de importante, deoarece au fost găsite într-o populație cu risc deosebit de mare de a avea sau de a dezvolta afecțiuni cardiace.

„Majoritatea programelor de schimbare a comportamentului presupun stabilirea obiectivelor, dar cea mai bună modalitate de a proiecta acest proces este necunoscută”, a spus autorul principal Mitesh Patel, profesor asociat de medicină la Universitatea Pennsylvania. Studiul clinic a demonstrat că activitatea fizică a crescut cel mai mult atunci când pacienții și-au ales obiectivele mai degrabă decât să li se atribuie și când obiectivele au început imediat, mai degrabă decât să înceapă mai târziu și să crească treptat în timp.

Studiul a implicat 500 de pacienți cu o boala cardiovasculară sau evaluați cu risc de a dezvolta o afecțiune cardiacă, ce proveneau din cartiere cu venituri mici, în principal din vestul Philadelphiei. La fel ca în cazul altor studii anterioare, fiecărui participant i s-a oferit un tracker portabil care a înregistrat numărul zilnic de pași prin intermediul platformei Penn‘s Way to Health. Comparativ cu alte studii, de data aceasta cercetătorii au fost mai interesați de modul în care au fost stabilite obiectivele, precum și de momentul în care participanții au fost încurajați să le urmărească.

După o săptămână de acomodare cu dispozitivul, participanții au fost repartizați în mod aleatoriu în grupul de control, care nu avea obiective sau în unul dintre grupurile cu obiective. După analiza rezultatelor, cercetătorii au văzut că singurul grup de participanți care a realizat creșteri semnificative în activitate a fost cel în care au fost repartizați cei care și-au ales propriile obiective și au început imediat, creșterea fiind de aproximativ 1.384 de pași pe zi. Comparativ, cei cărora li s-au atribuit obiectivele sau au avut obiective complete întârziate pentru jumătate din intervenție și-au crescut pașii zilnici peste media grupului de control cu doar 500-600 de pași.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 03-09-2021 | creare: 03-09-2021 | Vizite: 109
Bibliografie
Choosing personal exercise goals, then tackling them immediately is key to sustaining change, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/09/210901113724.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum să îți stabilești obiectivele în materie de sport?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.