Un diuretic oral poate reduce riscul genetic de a dezvolta demență

Un diuretic oral poate reduce riscul genetic de a dezvolta demență
O pilulă diuretică orală aprobată de Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA poate fi un potențial candidat pentru tratamentul bolii Alzheimer, potrivit noilor descoperiri. Studiul actual avansează o abordare medicală de precizie pentru persoanele cu risc mai mare de boală din cauza structurii lor genetice.
Echipa de cercetare a analizat informațiile din bazele de date cu probe de țesuturi cerebrale și medicamente aprobate de FDA, a efectuat experimente cu șoareci și celule umane și a explorat studii asupra populației umane pentru a identifica bumetanida, un diuretic puternic utilizat în mod obișnuit în tratamentul edemelor asociate cu insuficiența cardiacă congestivă, ca fiind un candidat principal pentru tratarea bolii Alzheimer. Cercetarea arată că cei care au luat bumetanidă au avut o prevalență semnificativ mai scăzută a bolii Alzheimer în comparație cu cei care nu au luat medicamentul.

Știind că unul dintre cei mai semnificativi factori de risc genetic pentru Alzheimer cu debut tardiv este o formă a genei apolipoproteinei E numită APOE4, cercetătorii au analizat date derivate din peste 200 de probe de țesut cerebral și au identificat semnăturile de expresie ale genei Alzheimer. În continuare, cercetătorii au comparat semnăturile specifice Alzheimer APOE4 cu cele a peste 1.300 de medicamente cunoscute și aprobate anterior de FDA. Cinci medicamente au prezentat o expresie genetică despre care cercetătorii credeau că ar putea ajuta la neutralizarea bolii. Cel mai puternic candidat a fost bumetanida, utilizată pentru a trata retenția de lichide cauzată adesea de probleme medicale precum boli de inimă, rinichi și ficat.

Cercetătorii au descoperit că tratarea cu bumetanidă a șoarecilor care au exprimat gena umană APOE4 a redus deficitul de învățare și de memorie. Efectele neutralizante au fost confirmate și în modelele bazate pe celule umane, ceea ce a condus la ipoteza că persoanele care iau deja bumetanidă ar trebui să aibă rate mai mici de Alzheimer. Pentru a testa acest lucru, echipa a redus seturile de date electronice ale evidenței medicale la două grupuri: adulți peste 65 de ani care au luat bumetanidă și un grup de adulți cu caracteristici similare, dar care nu au luat bumetanidă. Analiza a arătat că cei care au avut riscul genetic și au luat bumetanidă au o prevalență mai mică cu 35% până la 75% a bolii Alzheimer în comparație cu cei care nu au luat medicamentul.

Data actualizare: 13-10-2021 | creare: 13-10-2021 | Vizite: 50