Ar putea tehnologia să transforme durerea exercițiilor fizice în plăcere?

©

Autor:

Ar putea tehnologia să transforme durerea exercițiilor fizice în plăcere?
Cercetătorii de la Universitatea Bath au explorat o nouă soluție pentru a spori aderența la exercițiile fizice efectuate prin intermediul jocurilor video de realitate virtuală (VR), cunoscute sub numele de „exergames”. Problema principală identificată în utilizarea acestor jocuri este scăderea angajamentului utilizatorilor, care deseori renunță atunci când se simt inconfortabil sau plictisiți. Soluția propusă implică utilizarea unor senzori avansați pentru a măsura continuu starea emoțională a persoanei în timp ce aceasta se exercită și ajustarea jocului în consecință, fie prin ușurarea, fie prin intensificarea provocărilor, în funcție de nevoile utilizatorului.
Dr. Dominic Potts, autorul principal al studiului, susține că adaptarea nivelului de dificultate al jocurilor la abilitățile și starea de spirit a utilizatorului ar putea maximiza plăcerea și performanța acestuia. Jocurile adaptative vor monitoriza emoțiile utilizatorilor și vor oferi recompense suplimentare când aceștia întâmpină dificultăți, sau provocări suplimentare când sunt pregătiți pentru un nou nivel de dificultate.

Echipa de la Bath a realizat progrese semnificative folosind o gamă nouă de senzori ce pot fi incorporați în căștile VR și în dispozitivele purtabile, cum ar fi ceasurile inteligente, pentru a urmări schimbările fizice ale exerciților în timpul activității. Acest studiu a fost prezentat la Conferința CHI privind Factorii Umani în Interacțiunea Om-Calculator, unde a primit o mențiune onorabilă.

În cadrul studiului, 72 de participanți au fost implicați într-o cursă de bicicletă statică VR, iar cercetătorii au folosit o combinație specifică de senzori pentru a măsura dimensiunea pupilei, expresiile faciale, ritmul cardiac, nivelul de transpirație, inflamația pielii și activitatea electrodermală. Datele colectate au permis cercetătorilor să creeze un profil precis al stării emoționale a utilizatorilor, ajustând dificultatea jocului și mediul virtual în concordanță cu schimbările fiziologice detectate.

Pe baza acestei cercetări, au fost formulate opt recomandări pentru creatorii de exergames VR, cu scopul de a spori angajamentul emoțional al utilizatorilor. Aceste recomandări includ proiectarea senzorilor de detectare a pupilei pentru a corecta schimbările de luminozitate din mediul virtual, luarea în considerare a nivelurilor preexistente de transpirație ale utilizatorului pentru a prezice stresul și activarea sistemului nervos, curățarea datelor senzorilor înainte și în timpul exergame-ului pentru a măsura diferențele interpersonale, și utilizarea mai multor senzori fiziologici pentru a îmbunătăți predicțiile stării emoționale a utilizatorului.

Dr. Christof Lutteroth, liderul cercetării exergame la Universitatea Bath, anticipează o creștere semnificativă în popularitatea exercițiilor fizice VR, subliniind importanța dezvoltării unei tehnologii adaptative și emoțional inteligente, care să fie capabilă să recunoască și să răspundă la diferențele individuale ale utilizatorilor. Aceste inovații ar putea transforma modul în care exercițiile fizice sunt integrate în programele școlare, reabilitare și știința sportului.

sursa: Science Daily
foto: University of Bath

Data actualizare: 06-09-2024 | creare: 06-09-2024 | Vizite: 120
Bibliografie
Can technology turn exercise pain into pleasure?, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2024/09/240903144951.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Tehnologia VR, folosită pentru a îmbunătăți controlul motor
  • Realitatea virtuală afectează percepția asupra timpului
  • O echipă de cercetători înregistrează undele cerebrale pentru a investiga „boala cibernetică”
  •