Care este cel mai sănătos vin - alb, roze sau roșu, sec sau dulce?

Autor:

Care este cel mai sănătos vin - alb, roze sau roșu, sec sau dulce?

Este cunoscut deja faptul că vinul roșu este excelent pentru inimă atunci când este consumat cu moderație.

În timp ce majoritatea băuturilor alcoolice oferă mult zahăr, calorii și alcool toxic, vinul poate oferi, de fapt unele avantaje pentru sănătate.

Vinul roșu

Strugurii negri sunt folosiți pentru a face vin roșu, inclusiv cojița strugurilor, care adăugă pigment. Principala diferență dintre vinurile roșii și alte soiuri este prezența taninurilor, care provin din cojiță.

În ceea ce privește preocupările legate de sănătate, vinul roșu este, de asemenea, cel mai bogat în antioxidanți, care sunt în mod obișnuit asociați cu capacitatea vinului de a preveni bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale și unele forme de cancer. (1)

Ca în cazul celorlalte băuturi alcoolice, moderația este importantă dacă dorești să consumi vin roșu, iar un pahar pe zi este în general mai mult decât suficient pentru a începe să experimentezi beneficiile pentru sănătate ale vinului roșu.

Vinul roze

Vinul rose se află undeva la mijloc, între cel roșu și alb, oferind unele dintre beneficiile ambelor soiuri de vin.

Adesea are culoarea roz. Este obținut din aceeași struguri negri care se folosesc la producerea vinurilor roșii, dar nu va deveni la fel de roșu, datorită faptului că pielea strugurilor va fi îndepărtată la doar câteva ore după ce a luat contact cu sucul. Acest contact scurt îi oferă nuanța roz și gustul natural dulce.

Vinul alb

Strugurii albi sunt folosiți pentru a face vin alb, deși unele soiuri sunt făcute cu struguri negri.

Vinul alb conține antioxidanți, deși nu la fel de mulți ca cel roșu. Asta înseamnă că există unele beneficii pentru sănătate atunci când consumi vin alb, dar nu vor fi la fel de pronunțate ca beneficiile pe care le ai atunci când bei un pahar de vin roșu. (2)

Cele mai sănătoase vinuri

Unele vinuri oferă beneficii mai mari pentru sănătate decât altele, așa că iată vinurile pe care ar trebui să le încerci:

Pinot noir

Dintre toate vinurile, Pinot noir are cele mai mari concentrații de resveratrol. Resveratrolul este un compus antioxidant care s-a dovedit a îmbunătăți sănătatea inimii prin scăderea colesterolului rău și scăderea tensiunii arteriale. Unele studii au sugerat, de asemenea că poate îmbunătăți sănătatea creierului și sensibilitatea la insulină, ceea ce poate prelungi durata de viață. (3)

Procesul de producere la Pinot noir diferă de celelalte vinuri roșii, având un conținut mai mic de zahăr și mai puține calorii.

Cabarnet/ Madiran

Aceste două tipuri de vin provin din struguri Tannat, cultivat istoric în sud-vestul Franței în AOC Madira, despre care se știe că au un nivel ridicat de antioxidanți cunoscuți sub numele de procianidine.

Aceste tipuri de vin pot îmbunătăți sănătatea inimii și a sistemului vascular și chiar pot crește speranța de viață.

Merlot

Vinul roșu sec este, în general, cel mai sănătos tip de vin. Vinul Merlot are niveluri ridicate de resveratrol, ceea ce va menține inima sănătoasă. În plus, are cantități mai mici de zahăr decât alte vinuri. Vinul roșu oferă câteva avantaje deosebite pentru sănătate, indiferent de tipul pe care îl preferi.

Vinuri pe care le poți bea ocazional

Pinot grigio

Pinot grigio este un vin alb, iar vinurile albe nu sunt la fel ca cele roșii. Vinurile albe sunt fermentate fără cojița strugurilor, cea care adaugă toți acei antioxidanți sănătoși la vin.

În afară de faptul că nu are antioxidanți, vinul alb are, de asemenea, mai mult zahăr decât cel roșu.

Vinuri pe care ar trebui să le eviți: Vinul dulce

Vinurile dulci, cum ar fi Moscato sau Riesling sunt vinuri albe, deci nu au antioxidanți sănătoși și, de asemenea sunt vinuri dulci, așa că sunt încărcate cu zahăr. Acest lucru înseamnă că au mulți carbohidrați. Dacă unul dintre acestea este preferatul tău, poți începe prin a-l schimba cu un vin alb sec.

Sec sau dulce?

Știai că vinurile seci oferă beneficii mai mari pentru sănătate decât vinurile dulci? Vinul roșu sec tinde să aibă niveluri mai mari de antioxidanți precum flavonoidele și procianidinele. Acești antioxidanți sunt produși de taninurile care provin din coaja strugurilor și sunt cei care oferă beneficii pentru sănătate.

Vinurile Cabernet și Madiran au cel mai ridicat nivel de flavonoide, deși toate vinurile roșii sunt încărcate cu antioxidanți. Vinurile mai dulci au de obicei un nivel mai scăzut de flavonoide, oferind mai puține beneficii pentru sănătate.

Beneficiile vinului roșu

Creșterea energiei

Vinul este o formă de probiotice, iar consumul de vin ajută la stimularea creșterii bacteriilor sănătoase din intestinele tale și poate crește nivelul de energie.

Împiedica îmbătrânirea

Vinul roșu conține polifenoli, care s-au dovedit a combate efectele îmbătrânirii. Un pahar sau două de vin roșu pe zi te pot ajuta să-ți menții pielea tânără și să lupți împotriva toxinelor.

Reduce riscul de diabet

Cei care beau un pahar sau două de vin roșu pe zi au un risc cu 30% mai mic de a dezvolta diabet decât cei care nu beau deloc. (4)

Combate colesterolul

Vinul roșu conține antioxidanți speciali care pot ajuta nu numai la reducerea nivelului total de colesterol, dar chiar și la creșterea producției de colesterol „bun”.

Riscul redus de boli cardiace

Studiile efectuate pe șoareci de laborator au arătat că vinul roșu poate ajuta la reducerea riscului de coagulare și inflamare. Coagularea, ca urmare a afectării arteriale, este ceea ce duce la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale, iar inflamația duce de obicei la tensiune arterială ridicată și alte afecțiuni ale inimii.

Sporirea imunității

Antioxidanții din vin stimulează sistemul imunitar, reducând riscul de răceală cu până la 40%. Acest lucru se datorează faptului că antioxidanții combat infecția, previn deteriorarea celulară și elimină radicalii liberi.

Cât de mult vin?

Majoritatea studiilor privind beneficiile vinului roșu au dovedit că doar un pahar de vin roșu pe zi este suficient pentru a profita de beneficiile pe care acesta le oferă. (5)

Studiile vor folosi întotdeauna termenul „moderat” în descrierea consumului de vin, ceea ce înseamnă între unul și dou[ pahare pe zi. Mai mult decât atât, poți pierde beneficiile pentru sănătate atunci când crești aportul de vin.


Data actualizare: 06-08-2019 | creare: 06-08-2019 | Vizite: 140
Bibliografie
1. Significance of wine and resveratrol in cardiovascular disease: French paradox revisited. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2276147/
2. Red or white wine consumption effect on atherosclerosis in healthy individuals (In Vino Veritas study). Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28516793
3. Pinot Noir: France's Great Grape - At Home in California with Karen MacNeil. Url: https://www.winescholarguild.org/past-member-webinar-video-recordings-9/grape-studies/pinot-noir-france-s-great-grape-at-home-in-california-with-karen-macneil.html
4. Wine for type 2 diabetic patients? Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8306592
5. Alcohol consumption and hospitalization burden in an adult Italian population: prospective results from the Moli‐sani study. Url: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/add.14490
Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.