Cât de repede se consumă muşchii dacă întrerupi sportul?

©

Autor:

Cât de repede se consumă muşchii dacă întrerupi sportul?

Probabil ai auzit de importanța activităților fizice pentru menținerea unui stil de viață sănătos. Însă multe persoane nu cunosc diferența dintre tipurile de sport pe care pot să le practice și diferitele beneficii pe care le au.

Când vine vorba de menținerea masei musculare, cel mai important lucru este consecvența. Unele perioade de pauză mai lungi dintre antrenamente pot duce la subțierea sau chiar la pierderea țesutului muscular, această condiție numindu-se atrofie muculară. (3) (5)

Ce este atrofia musculară?

Atrofia muculară este atunci când mușchii unei persoane se consumă ca urmare a lipsei de activitate fizică. Atunci când o boală sau o leziune creează dificultate sau disconfort în mișcarea unui membru, lipsa îndelungată a mobilității poate rezulta în pierdea masei musculare în zona afectată.

Care sunt simptomele atrofiei musculare?

Simptomele atrofiei musculare diferă, dar cel mai evident semn este pierderea masei musculare. Alte simptome includ:

  • Dificultate în mers sau în a te balansa.
  • Lipsă de forță la un picior sau un braț.
  • Diferență în mărime la nivelul membrelor.


Cât de repede se consumă mușchii dacă întrerupi sportul?

Procesul de atrofiere al muchilor poate începe în două sau trei săptămâni de la ultimul antrenament fizic. Durata aceasta însă variază cu vârsta, nivelul condiției fizice sau cauza atrofierii mușchilor. (2)


De ce se consumă muşchii?

Atrofia musculară poate avea mai multe cauze, însă cea mai comună este cea psihologică. Aceasta este cauzată de o lipsă constantă de activitate fizică. În acest caz, corpul tău nu va mai folosi resurse pentru menținerea masei musculare, ci chiar va începe un proces de degradare. Acest tip de atrofie te poate afecta dacă:

  • Nu dedici destul timp activităților fizice.
  • Trăiești un stil de viață sedentar.
  • Stai la birou toată ziua.
  • Ești subnutrit. (4) (5)


Cum pot evita atrofia musulară?

Sporturile ce îți testeaza rezistența în fața unor stimuli de lungă durată se mai numesc și exerciții cardiovasculare. Alergatul, fotbalul, baschetul și multe alte sporturi se numără printre ele, dar aceste activități nu includ toate tipurile de mișcare importante pentru organism.

Pentru acumularea și menținerea masei musculare, antrenamentul la sală, constând în ridicarea de greutăți este cea mai bună alternativă. Acest tip de antrenament aduce multe beneficii, conform Dr. Wendy Kohrt, un medic specializat pe caracteristicile procesului de îmbatrânire: „Menținerea masei musculare și funcționarea sănătoasă a mușchilor este foarte importantă pentru a crește calitatea vieții” (1) (2)


Ce beneficii au persoanele care își mențin masa musculară?

  • Metabolism ridicat, ce implică arderea mult mai eficientă a caloriilor.
  • Scade riscul leziunilor, prin antrenamentul mușchilor în toată gama lor de mișcare, aceștia vor fi mult mai pregătiți să facă față activităților zilnice.
  • Sănătatea inimii imbunătățită, dovedită de multiple studii ce au arătat că antrenamentul de forță regulat poate scade presiunea arterială si nivelul colesterolului dăunător din sânge.
  • Promovează mobilitatea și flexibilitatea. (1) (2)

Data actualizare: 13-09-2022 | creare: 13-09-2022 | Vizite: 431
Bibliografie
(1) Progressive resistance strength training for improving physical function in older adults, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4324332/
(2) Muscle Atrophy, link: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/22310-muscle-atrophy#:~:text=Muscle%20atrophy%20is%20the%20wasting,and%20tingling%20in%20your%20limbs.
(3) Molecular and cellular mechanisms of skeletal muscle atrophy: an update, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3424188/
(4) Mechanisms of muscle atrophy and hypertrophy: implications in health and disease: https://www.nature.com/articles/s41467-020-20123-1
(5) Skeletal Muscle Disuse Atrophy and the Rehabilitative Role of Protein in Recovery from Musculoskeletal Injury, link:https://academic.oup.com/advances/article/11/4/989/5804825
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul Sport, fitness:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  mai multe discuții din Sport, fitness
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.