Cele mai bune exercitii pentru slabit

©

Autor:

Cele mai bune exercitii pentru slabit
Despre importanta sportului in viata noastra s-au facut numeroase studii de-a lungul timpului. Beneficiile practicarii unui sport sunt variate, insa poate cel mai important aspect este cel legat de controlul greutatii. Avand in vedere faptul ca greutatea corporala este influentata in mod direct de numarul de calorii din alimentatie, iar principalul mod de a contracara transformarea lor in grasime nedorita este miscarea, este bine de stiut ca orice tip de activitate fizica sustine arderea eficienta a caloriilor si implicit mentinerea controlului greutatii. Practicarea unui sport s-a dovedit a fi solutia perfecta pentru un trup si o minte sanatoase.

Numeroase studii arata ca pana si cele mai inactive persoane pot observa schimbari majore in materie de sanatate daca fac miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi. Indiferent de natura exercitiilor – un sport, o plimbare, munca pe teren sau joaca impreuna cu copiii – practicarea lor cu regularitate s-a dovedit a fi extrem de benefica atat pentru sanatatea corpului cat si pentru psihic. Este bine de stiut ca stimularea arderii caloriilor este direct influentata de activitatea fizica, astfel incat pentru a mentine un echilibru este nevoie de perseverenta si determinare. Avand in vedere varietatea de activivati fizice care pot fi efectuate, vom trece in revista cateva dintre cele mai bune modalitati de a pierde in greutate prin sport.

1. Step-aerobic

Stepul Aerobic este o activitate extrem de populara in randul celor care isi doresc sa slabeasca si consta in repetarea progresiva a unor miscari de urcare si coborare de pe un cadru stabil, asemenator unei bancute. Evident aceste miscari se executa pe ritmul muzicii, exercitiul fiind similar unui dans energic. Acest tip de exercitii ajuta la stimularea muschilor picioarelor, feselor si coapselor, dar constituie totodata si un foarte bun exercitiu cardio. Cei care l-au incercat, il considera mai antrenant decat aerobicul clasic, dar si mai eficient. Dificultatea acestui tip de exercitii poate varia in functie de complexitatea miscarilor executate. In mod normal, sunt suficiente 30 de minute de exercitii la stepper pentru a arde 300-400 de calorii. Combinat cu o alimentatie sanatoasa, un program de doua saptamani de astfel de exercitii (timp de o ora pe zi) se pot obtine rezultate vizibile. Daca timpul nu va permite sa mergeti la sala pentru a face aceste exercitii, va puteti improviza acasa un stepper pe care sa il folositi atunci cand va uitati la emisiunea voastra preferata, de exemplu. Asigurati-va ca structura stepper-ului improvizat este stabila si ca acesa nu are mai mult de 26 cm inaltime.

2. Cliclismul

Mersul pe bicicleta poate substitui cu succes mersul la sala tinand cont ca, in medie, in functie de viteza de pedalare, se pot arde 800 de calorii pe ora. La fel ca si exercitiile la stepper, mersul pe bicicleta este un bun exercitiu cardio care, executat cu regularitate, ajuta la pierderea in greutate sau pur si simplu la mentinerea tonusului. Expertii afirma faptul ca organismul uman este capabil sa arda depozitele de grasime transformandu-le in energie la circa 55% din pulsul maxim, ceea ce inseamna efectuarea unui efort usor spre moderat. Ca reper, daca in timp ce pedalati nu aveti probleme in a purta si o conversatie, atunci ati atins intesitatea care trebuie. Este foarte important sa nu fortati nota, sa nu pedalati pana la epuizare! Vesti bune pentru cei care merg la serviciu sau la scoala cu bicicleta: minimum 30 de minute de efort sustinut in fiecare zi reprezinta o buna modalitate de a elimina surplusul de grasime. Mai eficient va fi, desigur. Un antrenament de 3-4 ori pe saptamana va fi de mare folos pentru persoanele care isi doresc sa slabeasca, insa este important de stiut ca suprasolicitarea nu va da rezultate mai bune. In plus, puteti face aceasta activitate impreuna cu prietenii, de exemplu seara la o plimbare de relaxare.

3. Bicicleta eliptica

Pentru a avea brate tonifiate si un abdomen plat puteti folosi cu incredere bicicleta eliptica. Dificultatea exercitiilor executate la acest aparat este medie, important fiind timpul de lucru. In mod normal 30 de minute pe zi sunt suficiente pentru a incepe procesul de slabire in forta, avand in vedere ca o ora de antrenament va poate garanta arderea a circa 500 de calorii. Puteti executa aceste exercitii ascultand muzica sau chiar in fata televizorului, urmarind serialul preferat.

4. Alergatul

O activitate excelenta pentru pierderea in greutate, dar si pentru combaterea celulitei este alergatul. Fie ca alegeti sa faceti acest lucru in aer liber sau in sala pe banda speciala pentru alergat, acest tip de exercitiu este ideal pentru mentinerea unui organism sanatos. Alergatul este in aceeasi masura un bun prilej de slabire, dar si un bun exercitiu cardio. Va recomandam sa va pregatiti cum se cuvine pentru alergat, achizitionandu-va o pereche de incaltari special, sau cel putin comode pentru o astfel de activitate, pentru a evita problemele ce pot aparea ulterior.

5. Dansul/Zumba

Dansul reprezinta o modalitate extraordinara de la va sculpta trupul intr-o ambianta placuta. Aparte de relaxarea pe care o poate oferi o astfel de activitate, mai exista si beneficiile legate de sanatate si fizic. In medie, o ora de dans poate arde 800 de calorii. Exista numeroase stiluri de dans pe care le puteti aborda, insa poate cel mai popular stil in zilele noastre este Zumba. Acest stil de dans presupune imbinarea miscarilor de dans cu miscari de aerobic, executate pe ritmuri antrenante. Vestea buna este ca puteti face aceste miscari acasa, vizualizand diverse filmulete de exercitii pe care le puteti gasi pe internet. In aceeasi masura, puteti face acest lucru si la o sala de fitness in compania unor antrenori profesionisti. Oriunde ar fi practicat, dansul este o modalitate relaxanta de a scapa de kilogramele in plus.

6. Exercitiile cu gantere

In general, orice antrenament ar trebui sa includa si cateva exercitii cu gantere pentru tonifierea bratelor. In mod normal 15-20 de minute va pot garanta intensificarea arderii grasimilor cu pana la 30%.

7. Inotul

Una dintre cele mai bune modalitati de slabire este inotul, datorita faptului ca antreneaza concomitent o serie foarte mare de muschi. Aparte de faptul ca este o activitate recreativa placuta, inotul este benefic pentru prevenirea bolilor cardio-vasculare si celor pulmonare. Totodata, este bine de stiut ca inotul ajuta si la eliminarea celulitei, imbunatatind aspectul pielii si circulatia sangvina. O ora de inot ajuta la arderea a circa 800 de calorii.

8. Saritul coardei

Cand ati sarit ultima data coarda? Cel mai probabil nu ati mai facut acest lucru din copilarie! Daca ati sti ca doar 15 minute de antrenament va pot scuti de circa 200 de calorii, suna tentant, nu-i asa? Va puteti achizitiona o coarda obisnuita pentru a incepe antrenamentul imediat. Daca totusi vreti sa aveti un mai mare control asupra caloriilor arse in timpul exercitiilor, trebuie sa stiti ca exista corzi special dotate cu un aparat care monitorizeaza arderea caloriilor, dar si pulsul celui care executa exercitiile. Complexitatea exercitiilor poate varia in functie de ceea ce va doriti: relaxare sau pierdere in greutate. Avand in vedere ca acest tip de exercitiu este folosit si de sportivii de performanta in antrenamentele lor, puteti avea incredere ca va va ajuta sa obtineri rezultatele dorite.

9. Kickboxing

Contrar stereotipurilor, kickboxing-ul este un sport potrivit atat pentru barbati cat si pentru femei. Este vorba despre un sport care ajuta la pierderea rapida in greutate. Avand in vedere ca acest tip de antrenament faciliteaza accelerarea procesului de slabire, este important sa completati antrenamentul saptamanal cu administrarea unor suplimente nutritive care sa va ajute la recuperarea calciului pierdut in urma pierderii bruste in greutate.

10. Tenis

30 de minute va pot scapa de circa 300 de calorii ! Sa nu mai punem faptul ca este o activitate relaxanta pe care o puteti face impreuna cu o persoana apropiata. Pentru accelerarea arderii caloriilor, expertii recomanda lovirea mingii de 50-100 de ori consecutiv, activitate pe care o puteti face la un perete, stand la circa sase metri de acesta.

Data actualizare: 30-10-2013 | creare: 30-05-2013 | Vizite: 13164
Bibliografie
1. Top 10 Most Efficient Weight Loss Sports - http://www.styleandmore.net/weight-loss
2. NutriStrategy - Importance of Exercise in Weight Control and Weight Loss - http://www.nutristrategy.com/weightcontrol.htm
3. Pedalatul - http://www.mbike.ro/2011/02/pedalatul-inamicul-kilogramelor-in-plus/
4. Good And Bad Weight Loss Exercises - http://tribesports.com/infographics/the-best-and-worst-exercises-for-losing-weight
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.