Cum oprești căderea părului

©

Autor:

Cum oprești căderea părului

Pierderea părului, în cantități mai mari decât cele considerate normale din punct de vedere anatomic, constituie o problemă care poate avea numeroase cauze și care poate influența încrederea de sine și implicit sănătatea mintală a unei persoane.

În unele situații, de regulă determinate genetic, căderea părului este ireversibilă, astfel că implantul de păr, cât și tratamentele pentru recăpătarea părului, nu vor oferi modificări importante, părul urmând să continue să cadă. Există, însă, multe alte situații în care căderea părului este reversibilă sau chiar prevenită. (1, 2)

Cum oprești căderea părului?

Indiferent dacă căderea părului este rezultatul unei afecțiuni cronice sau o condiție temporară determinată de stres, există lucruri pe care le puteți face pentru a proteja părul și pentru a preveni căderea lui. Următoarele sfaturi pot fi utile pentru a menține părul sănătos și puternic. (1, 2)

Urmează o dietă bogată în proteine și aminoacizi.

Alimentația poate influența sănătatea părului, numeroase studii descoperind că o dietă săracă în proteine și aminoacizi poate fi responsabilă pentru alopecia androgenică, o afecțiune dermatologică a foliculilor piloși ce se manifestă prin căderea exagerată a părului. Pentru a preveni căderea părului, se recomandă consumul de ouă, nuci, legume și fructe proaspete, carne roșie, pește și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi. (2, 3, 4, 5)

Asigură-te că obții suficiente vitamine și minerale.

Deficiențele nutriționale pot provoca căderea părului. În cazul în care alimentația nu furnizează necesarul zilnic de vitamine și minerale, se recomandă administrarea de suplimente alimentare. Unele suplimente, cu precădere de fier, ginseng, zinc, niacină sau seleniu, împreună cu suplimentele de vitamina B12, vitamina A sau vitamina D, pot reda fermitatea pierdută a părului. Înainte de administrarea oricărui supliment de multivitamine, se recomandă vizita la medicul de familie. (2, 3)

Evită coafurile strânse.

Anumite tipuri de coafuri, ce presupun strângerea excesivă a părului, precum împletiturile excesive, pot slăbi firul de păr și pot duce la pierderea excesivă a părului. De asemenea, dispozitivele de coafat ce utilizează căldură, precum ondulatoare sau plăcile de păr, pot, de asemenea, deteriora sau rupe firul de păr. (2, 3)

Păstrează o bună igienă a scalpului și a părului.

Îngrijirea adecvată a părului și a scalpului poate ajuta la prevenirea căderii părului. Totodată, poate îmbunătăți creșterea părului. Menținerea scalpului și a părului curat poate preveni, de asemenea, deteriorarea și căderea părului. Spălarea părului cu un șampon blând este recomandată. (3, 4)

Utilizează o perie moale din fibre naturale.

Periajul regulat al părului cu o perie ușoară din fibre naturale poate ajuta la promovarea unui nivel sănătos de sebum pe păr. În plus, prin perierea zilnică a părului, firele care urmau să cadă în mod normal nu vor mai ajunge să înfunde scurgerea în timpul dușului. (3, 4)

Folosește tratamente topice.

Unele medicamente topice eliberate fără prescripție medicală pot ajuta la oprirea căderii părului. Dintre acestea, Minoxidil, cunoscut și sub numele de Rogaine, eficient în aproximativ 66% dintre cazuri la femei, împreună cu Finasterid, cunoscut și sub denumirea de Propecia, recomandat cu precădere bărbaților de peste 60 de ani, sunt cele mai cunoscute. (3, 4)

Spală părul cu uleiuri esențiale.

Unele uleiuri esențiale pot stimula creșterea părului și pot menține sănătatea acestuia. Uleiurile esențiale sunt extracte apoase de ingrediente botanice puternice, precum hibiscus, ginseng, lavandă sau mentă. (2, 3)

Alte tehnici mai puțin utilizate, precum masajul capilar sau yoga, se pot dovedi eficiente împotriva căderii părului la persoanele cu telogen effluvium, o condiție medicală asociată aproape în mod exclusiv cu stresul. În plus, unele studii de dimensiuni reduse recomandă aplicarea sucului de ceapă pe scalp persoanelor cu alopecia areata, pentru recăpătarea părului. (3, 4)


Data actualizare: 05-01-2022 | creare: 05-01-2022 | Vizite: 44
Bibliografie
(1) Hair loss, https://www.nhs.uk/conditions/hair-loss
(2) 10 Strategies to Prevent Hair Loss: In Men and Women, After Pregnancy, and During Chemo, https://www.healthline.com/health/how-to-prevent-hair-loss
(3) Hair Loss Prevention: 22 Tips to Help Save Your Hair, https://www.healthline.com/health/hair-loss-prevention
(4) How to treat hair loss, https://www.medicalnewstoday.com/articles/how-to-stop-hair-loss
(5) The 14 Best Foods for Hair Growth, https://www.healthline.com/nutrition/foods-for-hair-growth
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • MIT: Căderea părului se intensifică iarna
  • De ce chimioterapia produce căderea părului?
  • De ce testosteronul influențează pilozitatea?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.