intarzierea menstruatiei dupa intreruperea anticonceptionalelor

23-03-2012
anomar
Nu este medic/terapeut
anomar
Buna ziua! Ma confrunt cu o problema. Am luat anticonceptionale timp de mai bine de 3 ani, dar de curand le-am intrerupt deoarece viata sexuala nu mai este atat de activa si in plus au aparut ceva probleme la ficat. Dupa ce am intrerupt anticonceptioanele am ami avut contact sexual, dar tot timpul protejat. In prima luna dupa intreruperea anticonceptionalelor mi-a intarziat menstruatia o saptamana, si a avut un flux foarte slab, care s-a intins pe mai multe zile decat de obicei. De la acea menstruatia nu am mai avut deloc ciclu menstrual deja de 2 luni. E ceva normal? Test de sarcina am facut in urma cu 2 saptamani, iar de atunci nu am mai avut contact sexual. In plus de 2 zile am observat ca culoarea urinei este putin mai maronie, mai inchisa decat de obicei. E drept ca uneori ma dor rinichii si in partea stanga jos la ovare. Ce imi recomandati sa fac? Poate fi vorba de o sarcina, avand in vedere ca am folosit mereu prezervativ dupa intreruperea anticonceptionalelor?
11 comentarii
1
23-03-2012, ora 10:22
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
La întreruperea anticoncepţionalelor, adeseori ciclul întârzie să vină. Ovarele dv, scoase din funcţie timp de 3 ani, seamănă cu o maşină nepornită de mult timp: pot apărea probleme la reluarea spontană a ciclului. Din fericire, de cele mai multe ori ciclul se reia spontan după cel mult trei luni. Mai rar, se ajunge la absenţa prelungită a ciclului şi sterilitate.
Deci, tot ceea ce aveţi de făcut este să mai aveţi răbdare timp de încă o lună, căci două au trecut deja, din câte înţeleg. Este de aşteptat ca, în acest interval, "motorul" ciclului să se pornească singur. Totuşi, dacă vedeţi că trece şi luna a treia şi sângele tot nu se arată, e cazul să veniţi la un consult: înseamnă că motorul dv are nevoie de un pic de ajutor la pornire.
0
23-03-2012, ora 16:43
Mara_p10
Nu este medic/terapeut
Mara_p10
eu am am luat anticonceptionale vreo 4-5 ani, fara nici un fel de pauza, anul trecut am hotarat sa le opresc. la inceput am avut menstruatie (cu intarziei, dar niciodata nu a fost ceas, asa ca ma asteptam...). dupa care mi-a intarziat aproape 3 luni. ma panicasem, am facut mai multe teste de sarcina, negative toate. pana la urma s-a dovedit ca a fost doar o intarziere. nu vrei sa stii ce dureri am avut cand s-a hotarat vina. acum nu mai am probleme nici cu intarziatul, nici cu durutul datorita unor pastile din plante, Femicur. se ia o pastila pe zi. eu am facut o cura de 3 luni. se gasesc in farmacie, daca ti se pare o idee buna :)
0
26-03-2012, ora 15:19
anomar
Nu este medic/terapeut
anomar
Va multumesc pentru raspuns. m-am linistit acum. de cateva zile un inceput sa ma doara si sanii. o fi vreun semn ca vrea sa se "reporneasca motorul". O sa mai astept o luna. va multumesc pentru raspunsuri.
0
22-02-2013, ora 22:24
lincs
Nu este medic/terapeut
lincs
buna seara. ma confrunt cu o problema asemanatoare. 5 ani am luat anticonceptionale cu pauza in fiecare an cate o luna. in toata perioada ciclul a fost foarte regulat. anul trecut am facut pauza 2 luni si am reluat pastilele pentru inca 3 luni. in ianuarie am terminat folia si m-am otarat sa intrerup din nou pentru ca nu mai era cauzul sa le iau. in luna ianuarie mi-a venit ciclul normal, dar luna aceasta mi-a intarziat cam 2 saptamani. de cand am terminat ultima folie de ac nu am mai avut contacte sexuale. mi-am facut deja 2 teste de sarcina, care au iesit negative. de o saptamana am dureri in zona ovarelor (cand mai usoare cand foarte intense) care persista in fiecare zi. la care se adauga niste ameteli din cand in cand. cauza intarzierii ciclului poate fi un dezechilibru hormonal sau poate fi si altceva? ar trebui sa merg la un consult ginecologic ? va multumesc
0
01-03-2013, ora 14:39
ALEXANDRANICO1712
Nu este medic/terapeut
ALEXANDRANICO1712
buna ziua.am si eu o problema si as vrea sa ma ajute cineva.am intrerupt anticonceptionalele yasmine din luna ianuarie si menstruatia mi a venit pe 18 dupa aceea nu am mai luat anticonceptionalele si in luna februarie nu mi a venit deloc ciclul.le am mai intrerupt dar mi a venit dupa catava zile de intarziere insa acum deloc.mentionez ca am facut sex cu sotul meu neprotejat dar fara sa isi dea drumul in mine.se poate intarzia mai multe saptamanii?multumesc
0
03-10-2016, ora 23:45
Dr.Anisoara Balcan
Nu este medic/terapeut
Dr.Anisoara Balcan
Sfatul meu este ca daca nu aveti probleme in administrarea de AC, de ex unele efecte secundare, sa nu le intrerupeti macar 1 an de cand incepeti, deoarece va pot afecta in multe moduri si va pun si pe voi intr-o situatie mai dificila(acesea sunt valabile si in intreruperea dupa mai multi ani).Daca nu aveti probleme de sanatate nu e bine sa le intrerupeti, deoarece tot organismul ti se da peste cap, de ex: apare amenoreea sau absenta ciclui menstrual timp de cateva luni sau mai putin, depinde de cazuri, sanii se modifica, libidoul iti creste, reapare acneea si multe astfel de probleme care va deranjeaza. Asa ca daca nu aveti de gand sa concepeti un copil prea repede nu renuntati brusc la AC si sfatuiti-va inainte cu medicul d-voastra ginecologic.
1
17-05-2018, ora 09:10
GeoMada
Nu este medic/terapeut
GeoMada
Buna ziua am 27 ani si de 2 luni iau anticonceptionale karisa pt eliminarea unui chist de 4.7 cm dar de 7 zile astept sa am menstra sa incep a treia folie dar nu se intamplat nimic.
1
30-03-2019, ora 17:38
Luisa..
Nu este medic/terapeut
Luisa..
Buna am si eu o intrebare am 19 ani si am luat anticonceptionale regividon 3 luni si luna asta nu am luat si nu mia venit menstruatia e posibil sa fiu insarcinata cat timp isi mentin efectul pastilele in corp.. mentionez ca prietenul nu a ejacuat in mine...multumesc
1
12-09-2020, ora 21:35
oanna29
Nu este medic/terapeut
oanna29
Buna scuzati ca ma.bag și eu peste postare ! Dar sunt putin îngrijorată! Astăzi se fac 2 luni de cand imi întârzie ciclul, am facut 2 teste de sarcina la diferențe destul de marii as spune ! Primul dupa 17 zile de la.intarziere și al doilea lună această pe 7, și ambele au iesit negative ce e de facut?
0
26-01-2021, ora 09:17
Aliza
Nu este medic/terapeut
Aliza
@Luisa bună! Pana acum, ti a venit menstra pana la urma? Ai fost la medic?
0
26-01-2021, ora 09:19
Aliza
Nu este medic/terapeut
Aliza
@oana29 tu cum ai procedat? Ti a venit normal?
Adaugă un comentariu / răspuns

01-07-2021, ora 11:30
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Medic Chat
Întreabă un Ginecolog online
Rapid    Confidențial    Anonim
Cu Medic Chat ai peste 200 doctori din 40 specialități medicale.
Vezi doctori disponibili
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Câte zile poate să întârzie ciclul (fără a fi o problemă)
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.