karissa si dereglarea menstruala

21-01-2011
slk_monik
Nu este medic/terapeut
slk_monik
buna! sunt in cautarea unui raspuns..si sper din tot sufletul sa il gasesc...Problema mea este lipsa menstruatiei.In data de 12 noiembrie 2010 mi-a venit ultima data.Tot in luna noiembrie am incetat si administrarea pilulelor anticonceptionale (Karissa) pe care le luasem timp de un an fara a face vreo pauza. In tot aceste timp, cat am luat Karissa menstruatia mea a fost ok, staim ca in vinerea din saptamana in care terminam folia trebuia sa imi vina. Acum am intrat deja in a treia luna de asteptare.Problema este ca la putin timp dupa ce am incetat administrarea pilulelor am avut si contact sexual neprotejat.In luna decembrie am facut doua teste de sarcina, rezultatul fiind negativ la ambele, dar nu sunt sigura de precizia lor de diagnosticare.Imi amintesc ca mi-a mai intarziat acum vreo 2 ani dar nu pt o perioada asa mare de timp.Atunci am consultat un medic ginecolog, care dupa anumite analize mi-a prescris o pastiluta cu ajutorul careia mi-a venit.Acum nu am cum sa consult un ginecolog deoarece nu sunt in tara momentan.Cauza ar putea fi si efortul depus si oboseala cumulata cu care nu eram obisnuita. Poate din cauza stresului si obsesiei ca mi-a intarziat.dar observ ca mi-a crescut si burtica...Cu stari de ameteala, voma sau dureri fregvente de cap nu ma confrunt decat poftade mancare care este mai mare.dar sper ca motivul sa fie schimbarea climatica...Nu stiu ce sa fac sa fiu sigura ca sunt sau nu insarcinata!!!!!Cert este ca nu mi-as dori o sarcina in acest moment dar...Pana in luna noiembrie eram obisnuita sa ma odihnesc suficient dar acum ma trezesc f devreme si depun efort pe parcursul zilei.Va rog ajutati-ma cu un raspuns...care ar putea fi cauza absentei menstruatiei?
4 comentarii
0
21-01-2011, ora 18:40
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
În realitate, nu mai aveţi menstruaţie de mai bine de un an. În timpul adminsitrării contraceptivelor, ovarele sunt blocate. Ele îşi încetează producţia de hormoni. Când anticoncepţionalele sunt întrerupte, apare o sângerare asemănătoare unei menstruaţii, numită sângerare de privaţie. De aceea medicii recomandă de obicei a se lua anticoncepţionale 21 de zile şi a se face pauză de 7 zile, ca să aibă femeile impresia că mai au ciclu. Cu timpul, mucoasa uterină, lipsită de hormonii ovarieni, se atrofiază, astfel incât şi aceste sângerări de privaţie, după mai mulţi ani de folosire, devin mai sărace şi cu timpul dispar cu totul.

Deci, e frecventă situaţia în care ovarele, blocate mai mult timp, nu-şi reiau spontan activitatea. Ce trebuie făcut atunci ? Trebuie aşteptat un timp (unii autori recomandă aşteptare de 3 luni, alţii de 6). Dacă nu apare menstruaţia se dă un tratament, care însă trebuie prescris de medic.
Deci, tot ce aveţi de făcut acum este să mai aveţi un pic de răbdare: sunt şanse ca ciclul să vină în mod spontan.
0
08-02-2014, ora 11:31
Andreeabt
Nu este medic/terapeut
Andreeabt
Va rog frumos sa imi dati si mie un raspuns :( am luat karissa timp de 21 de zile, apoi am asteptat 7 zile sa imi vina menstruatia dar aceasta nu a venit...plus ca am avut sangerari in aceste 21 de zile... exista riscul sa fi ramas insarcinata ? Mulumesc
0
17-02-2014, ora 09:10
annya15
Nu este medic/terapeut
annya15
buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere cu privire la problema mea, am nascut acum6 luni iar pe la 3 luni am luat cezarette timp de 16 zile dupa care le-am interrupt pt ca aveam ciclu abundant pe toata perioada administrarii anticonceptionalelor, dupa ce nu am mai luat pastle nu mi-a mai venit ciclul, am facut 2 teste de sarcina si au iesit negativ ce ar trebui sa fac sa-mi revina ciclul? mentionez ca am luat anticonceptionalele fara prescriptive medicala.
multumesc!
0
11-03-2014, ora 22:56
fluturas rau
Nu este medic/terapeut
fluturas rau
Buna seara!am si eu o intrebare:care este legatura intre contraceptivele yasmin si karissa...au aceeasi hormoni?un medic ginecolog mi-a zis ca sunt cam acelasi lucru si pot sa schimb linistita yasmin cu karissa.va multumesc!
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
La-Pediatru.ro - Centrul de informare pentru părinți
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic ce vine în sprijinul părinților cu informații complete și documentate științific despre toate aspectele îngrijirii copiilor. În plus vă oferă o listă actualizată de peste 4000 de pediatri cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Ciclul de două ori pe lună
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.