Motivele pentru care vom fi mai sănătoși decât părinții noștri

Autor:

Motivele pentru care vom fi mai sănătoși decât părinții noștri

Oamenii din întreaga lume trăiesc mai mult. Pentru prima dată în istorie, majoritatea oamenilor se pot aștepta să trăiască până în anii 60 sau chiar mai mult. Până în 2050, populația mondială în vârstă de 60 de ani este estimată la 2 miliarde de oameni, în creștere de la 900 de milioane în 2015. (1)
Mediile fizice și sociale ale oamenilor - inclusiv locuințele, cartierele și comunitățile, precum și caracteristicile lor personale - precum sexul, etnia sau statutul socio-economic influențează procesul de îmbătrânire.

Câteva carcateristici ale modului în care oamenii trăiesc în prezent influențează modul în care aceștia îmbătrânesc în comparație cu părinții lor, spre exemplu.

Mai multe exerciții fizice
Înaintarea în vârstă nu înseamnă neapărat că ești și mai fragil. Poți avea o calitate bună a vieții dacă ai grijă să faci mișcare fizică în mod regulat, de-a lungul vieții.

Un studiu canadian a arătat că sportivii octogenari au avut cu 30% mai multe unități motorii în țesutul muscular al piciorului decât persoanele în vârstă care au fost sedentare. (2)

O mai bună înlocuire a articulațiilor
Înlocuirea articulațiilor pe măsură ce îmbătrânim, este o practică din ce în ce mai frecventă, datorată, în mare parte, numărului tot mai mare de persoane în vârstă care încearcă să mențină un stil de viață activ. Un studiu al Universității din Iowa a constatat că intervențiile chirurgicale totale de înlocuire a articulațiilor de la nivelul genunchiului s-au dublat în ultimii 20 de ani. (3)

O nouă atitudine față de înaintarea în vârstă
O atitudine pozitivă față de îmbătrânire poate ajuta de fapt sănătatea fizică. Un studiu realizat de Yale a constatat că persoanele în vârstă, cu percepții de sine mai pozitive în ceea ce privește vârsta, se simt cu până la 23 de ani mai tinere decât cele cu percepții de sine mai puțin pozitive. (4)

Îmbunătățirea soluțiilor privind cartilajele
Pe lângă înlocuirea articulațiilor este îmbunătățit și cartilajul propriu. Progrese multiple in restaurarea de cartilaj sunt disponibile în prezent, iar altele sunt în studii clinice cu anticiparea de a fi disponibile în viitor. În plus, aceste proceduri avansate permit adesea chirurgilor să înlocuiască cartilajul distructiv focalizat prin incizii mai mici decât în trecut, care pot îmbunătăți recuperarea pacientului.

O dietă mai sănătoasă
Așa cum ne-am îmbogățit cunoștințele despre beneficiile activității fizice, am învățat mai multe despre nutriție. Cele două aspecte sunt cele mai importante, deoarece determină îmbătrânirea sănătoasă: programele de dietă și programele de exerciții fizicice pe care oamenii le adoptă pe toată durata vieții. O dietă mai bogată în fructe și legume și mai redusă în produse de origine animală și alimente procesate este critică.

Un studiu efectuat de Harvard a arătat că femeile cu vârsta cuprinsă între 50 – 60 de ani, care consumau mai multe alimente vegetale, cereale integrale și pește și mai puțină carne roșie și prelucrată, aveau 40% mai multe șanse de a trăi după 70 de ani fără boli cronice. (5)

Exerciții fizice mai eficiente
Împreună cu mișcarea fizică regulată, începem să învățăm tipurile de exerciții care sunt cele mai benefice pentru sănătatea noastră. Atât exercițiile aerobice, cât și cele cu haltere s-au dovedit a fi importante. De asemenea, adăugarea de yoga sau de alte activități de menținere a echilibrului, cum ar fi tai chi sunt importante și ar trebui să înceapă de la o vârstă mai tânără.

Tehnologii de întinerire a celulelor
Cercetătorii de la Universitatea din California-Berkeley au arătat că schimbarea sângelui în organism ar putea inversa teoretic declinul. (6) În plus, „recalibrarea rețelelor cheie de semnalizare celulară” pentru a repara țesuturile mai vechi conduce la noi medicamente care ar putea fi disponibile pe piață în curând.

O mai bună înțelegere a inflamației
Oamenii de știință învață despre rolul inflamației în provocarea diferitelor boli și despre modul în care aceasta este legată de declinul țesutului. Într-un ciclu vicios, inflamația excesivă inhibă răspunsurile regenerative ale celulelor stem tisulare, iar țesutul rămâne nereparat și deteriorat, ceea ce provoacă mai multe inflamații. O mai bună înțelegere a rolului inflamației în raport cu diverse boli ar putea duce la modalități de tratare a bolilor legate de vârstă. (7)

Mai mult acces la datele de sănătate
Fișele electronice de sănătate permit ca informațiile pacientului să fie stocate în Cloud pentru un acces mai ușor. Potrivit unui studiu recent, 77% dintre respondenți sunt interesați să-și împărtășească datele de sănătate, mai ales dacă îi ajută să aibă o îngrijire mai bună. (8)

Printare 3d
O altă inovație tehnologică care ar putea ajuta persoanele în vârstă este imprimarea 3D a părților corpului. Cu o dezvoltare ulterioară, această tehnologie ar putea fi folosită pentru a imprima țesuturi vii și structuri de organe pentru implanturi chirurgicale.

Tehnica tisulară
Alte progrese în noi modalități de a crește țesutul în sine ar putea ajuta persoanele în vârstă. Ingineria tisulară va revoluționa capacitatea noastră de a repara și de a înlocui organele afectate de boală, schimbând dramatic modul în care se realizează transplantul și reducând șansele de respingere a țesutului.

Rate de fumat scăzute
Poate că cea mai importantă schimbare de sănătate din ultimii 20 de ani a fost reducerea ratelor de fumat. Potrivit CDC, ratele de fumat în rândul adulților sunt în scădere și continuă să scadă. Rata actuală este de 16, 8% dintre adulții care sunt fumători, cu un obiectiv pentru 2020 de 12%. (9)

Atenția sporită la factorii de mediu
Poluarea aerului și toxinele din mediu sunt factori critici care influențează modul în care îmbătrânim și ce boli vom dezvolta pe parcursul vieții. Cercetările arată că, odată cu înaintarea în vârstă, creierul poate fi deosebit de susceptibil la influențele de mediu, care influențează declinul cognitiv.

Dispozitivele pentru monitorizarea activităților fizice
Un mic studiu realizat de Universitatea din Wisconsin a constatat că femeile cu vârsta cuprinsă între 50 și 60 ani, care au folosit dispozitivele pentru monitorizarea activităților fizice au crescut nivelul de activitate de la moderat la un interval de 62 de minute pe săptămână și au efectuat 789 de pași suplimentari pe zi. (10)

Patologie digitală
Patologia digitală permite oamenilor de știință să creeze o imagine mare cu milioane de pixeli. Acestea pot fi trimise mult mai ușor prin calculator și permit soluținerea, într-un interval de timp eficient a opiniilor altor specialiștilor despre tipuri de cancer dificil de diagnosticat sau de tratat, într-un interval de câteva ore, în loc de săptămâni.

Mai multe vaccinuri împotriva cancerului
Oamenii de știință cubanezi au dezvoltat un astfel de vaccin pentru cancerul pulmonar si un studiu clinic este în prezent în curs de desfășurare. Un vaccin pentru cancerul de prostată este deja accesibil pentru pacienți, iar altele care își propun să trateze melanomul și cancerul cerebral sunt, de asemenea, în studii clinice.

Îmbunătățirea igienei dentare
Un studiu realizat de Universitatea Duke a constatat că o mai bună igienă orală și vizitele dentare regulate pot juca un rol în încetinirea declinului cognitiv pe măsură ce oamenii îmbătrânesc; un altul a constatat ca din cele 5. 500 de femei, urmărite pe o perioada de 18 ani, cele care au raportat periajul dinților lor mai puțin de o dată pe zi au avut de până la 65 % mai multe șanse de a dezvolta demență. (11)

Aplicații inteligente pentru telefon

Când vine vorba de monitorizarea sănătății, există o aplicație pentru asta. Indiferent dacă îți oferă un program de antrenament zilnic sau te ajută să-ți urmărești dieta, aceste aplicații au potențialul de a te ajuta să trăiești mai sănătos.

Mai mult socializare mai târziu în viață
Cercetările de la Asociația Americană de Psihologie arată că interacțiunile pozitive regulate cu familia și prietenii sunt asociate cu o mai bună sănătate fizică în anii următori (12). Studiile arată că conexiunile sociale puternice și o atitudine pozitivă pot reduce riscul bolilor cardiovasculare și pot adăugă fericire, beneficiile pentru sănătate și pot prelungi durata vieții.

Control mai bun al tensiunii arteriale

În prezent, medicii recomandă exercițiile fizice și o dietă echilibrată pentru scăderea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, atunci cand aceste intervenții nu sunt suficiente, există mai multe medicamente care pot fi folosite pentru a reduce tensiunea arteriala și pentru a îmbunătăți durata de viață.

Secvențierea genomului uman
Odată cu finalizarea „Proiectului Genomului Uman” (13), care a cartografiat toate genele la om, medicii pot începe acum să își dea seama ce gene generează boli. Medicii vor putea să ajute oamenii să ia decizii specifice legate de sănătate, pe baza predispozițiilor lor genetice unice la boli.

Editare genetică și terapie
Terapia genică poate fi, de asemenea, capabilă să înlocuiască gene defecte cu unele mai bune, în loc să utilizeze medicamente sau intervenții chirurgicale pentru tratarea bolilor.

Antibiotice noi
Oamenii de știință de la Universitatea din Northeastern au descoperit recent primul antibiotic nou din ultimii 30 de ani. (14) În prezent, în cadrul studiilor, acest medicament, numit teixobactin, ar putea fi disponibil în următorii cinci ani și este eficient împotriva multor infecții comune precum tuberculoza, C. Diff și stafilococul.

Chirurgie robotică
Optica și vizualizarea tridimensională, gradele multiple de rotație și agilitatea asociate cu instrumentele robotice și capacitatea de a lucra în spații închise sunt avantaje distincte ale chirurgiei robotice. Această tehnologie are o abordare minim invazivă la un nivel mai ridicat.

O mai bună înțelegere a rolului stresului
Reducerea stresului reduce tensionarea minții - mintea este cea care conduce toate activitățile noastre și există o puternică legătură minte-corp. Stresul poate duce la modificări chimice și la mai mulți radicali liberi, care provoacă leziuni celulare, boli cardiace, hipertensiune arterială și chiar cancer.

O nouă abordare în ceea ce privește azilele
Împreună cu o viziune diferită despre vârsta înaintată este o viziune diferită asupra locului în care vom trăi pe măsură ce îmbătrânim. În loc de a trăi singur (din moment ce izolarea diminuează sănătatea și calitatea vieții), locuința comună este o modalitate de a păstra legătura cu ceilalți.

Mai multe activități de voluntariat, mai multe beneficii pentru sănătate
În prezent, adulții în vârstă sunt interesați să renunțe și să facă o diferență - un studiu recent al Universității din Illinois a constatat că numărul persoanelor în vârstă care fac voluntariat a crescut cu 60% în mai puțin de un deceniu (15). Toate aceste activități de voluntariat s-au dovedit a fi benefice pentru persoanele în vârstă: Un studiu al lui Johns Hopkins la care au participat persoane cu vârsta cuprinsă între 60 și 86 de ani care s-au oferit voluntari într-o școală elementară au avut o activitate fizică, cognitivă și socială mai bună după opt luni. (16)

Recunoașterea importanței sănătății mintale pe măsură ce îmbătrânim
Un alt factor pe care îl descoperim care este important în calitatea vieții persoanelor în vârstă este sănătatea mintală. Potrivit CDC, 20% dintre persoanele cu vârste peste 55 de ani se confruntă cu un anumit tip de îngrijorare în materie de sănătate mintală, iar bărbații în vârstă au cea mai mare rată de sinucidere pentru orice grup de vârstă. (17) Dar recunoașterea faptului că depresia nu este o parte normală a procesului de îmbătrânire duce la inițiative de sănătate publică care se concentrează pe îmbunătățirea sanătății mintale în anii urmatori.


Data actualizare: 04-10-2018 | creare: 04-10-2018 | Vizite: 325
Bibliografie
1. Ageing and health. Url: http://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ageing-and-health
2. Motor unit number and transmission stability in octogenarian world class athletes: Can age-related deficits be outrun? Url: https://www.physiology.org/doi/abs/10.1152/japplphysiol.00149.2016
3. Total knee replacements: Effective, costly and booming. Url:; https://www.sciencedaily.com/releases/2012/09/120926213105.htm
4. Longevity increased by positive self-perceptions of aging. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12150226
5. The Association Between Dietary Patterns at Midlife and Health in Aging: An Observational Study. Url: http://annals.org/aim/article-abstract/1763229/association-between-dietary-patterns-midlife-health-aging-observational-study
6. Young blood does not reverse aging in old mice. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/11/161122123102.htm
7. Controlling the triggers of age-related inflammation could extend 'healthspan'. Url: https://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-10/yu-ctt102113.php#
8. 50 Reasons Why You’ll Age Better Than Your Parents. Url: https://www.rd.com/health/wellness/anti-aging-breakthroughs/
9. Trends in Current Cigarette Smoking Among High School Students and Adults, United States, 1965–2014. Url: https://www.cdc.gov/tobacco/data_statistics/tables/trends/cig_smoking/
10. Randomized Trial of a Fitbit-Based Physical Activity Intervention for Women. Url: https://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797%2815%2900044-6/abstract
11. Tooth Loss Linked to an Increased Risk of Dementia. Url: https://newsroom.wiley.com/press-release/journal-american-geriatrics-society/tooth-loss-linked-increased-risk-dementia
12. Social Networks Linked to Better Health for Older Adults, Studies Find. Url: https://www.apa.org/news/press/releases/2014/05/social-networks.aspx
13. All About The Human Genome Project (HGP). Url: https://www.genome.gov/10001772/all-about-the--human-genome-project-hgp/
14. A new antibiotic kills pathogens without detectable resistance. Url: https://www.nature.com/articles/nature14098
15. More older adults from US doing volunteer work in other countries. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150310160215.htm
16. A social model for health promotion for an aging population: Initial evidence on the experience corps model. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3456134/
17. The State of Mental Health and Aging in America. Url: https://www.cdc.gov/aging/pdf/mental_health.pdf
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Chiar și micile schimbări pozitive în alimentație îți prelungesc viața
  • STUDIU: Longevitatea și paradoxul obezității
  • Hong Kong - orașul cu speranța de viață cea mai mare
  • Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.