Sauna umedă - beneficii, riscuri și sfaturi utile

Autor:

Sauna umedă - beneficii, riscuri și sfaturi utile

Sauna umedă este o cameră încălzită pe care oamenii o folosesc pentru relaxare și pentru ameliorarea unor afecțiuni medicale. Temperatura din interiorul unei camere cu aburi este, în general între 43°C și 45°C cu un nivel de umiditate de 100%.

 

Sauna umedă este o practică populară, recunoscută pentru diverse beneficii, inclusiv pierderea în greutate și detoxifierea, dar aceste beneficii pot fi exagerate - și, adesea nu sunt susținute de suficiente dovezi științifice.

Beneficii

Îmbunătățește circulația

S-a dovedit că sauna umedă are efecte benefice asupra sistemului cardiovascular, în special la persoanele în vârstă. Un studiu din 2012 a descoperit că temperaturile dintr-o cameră cu aburi, pot îmbunătăți circulația dilatând vasele mici de sânge sau capilarele. (1) Sângele poate curge și transporta mai ușor oxigenul în oraganism. Sauna umedă poate, de asemenea, să reducă tensiunea arterială și să mențină inima sănătoasă.


De exemplu, rezultatele oferite de Laukkanen și echipa sa de cercetare, publicate în Journal of Human Hypertension (2), au arătat că o sesiune de saună de 30 de minute a scăzut semnificativ tensiunea arterială la 102 persoane cu cel puțin un factor de risc cardiovascular. Mai mult, a crescut viteza undei pulsului carotid-femural, un indicator al flexibilității și contracției vaselor de sânge.

Recuperarea după antrenament

Adesea, după un antrenament, mușchii pot f tensionați și este important să-i relaxezi pentru a promova o recuperare rapidă și sănătoasă.

Un studiu din 2013 a arătat că persoanele care au apelat la sauna umedă imediat după antrenament au reușit să reducă durerea musculară și și-au păstrat forța musculare. (3) Căldura calmează terminațiile nervoase și relaxează mușchii.

Relaxează articulațiile rigide

O cameră cu aburi poate fi, de asemenea, utilizată înainte de antrenament, deoarece ajută la relaxarea articulațiilor și la creșterea flexibilității, la fel ca o încălzire pre-antrenament.

Un studiu din 2013 a arătat că folosirea căldurii la nivelul articulațiilor poate scădea riscul de accidente cu până la 25 %. (4) Camerele cu aburi pot ajuta, de asemenea, la reducerea durerilor articulare.

Arderea caloriilor

Când o persoană se află în interiorul unei camere de aburi, ritmul cardiac crește. Experții au descoperit că atunci când sauna umedă este folosită alături de un program de exerciții fizice, căldura generată de camera de aburi poate stimula organismul și poate îmbunătăți starea de spirit. De remarcat este faptul că nu există dovezi științifice care să susțină convingerea că utilizarea unei camere de aburi ajută la pierderea în greutate. Acest lucru se datorează faptului că greutatea pierdută după utilizarea unei camere de aburi este doar greutatea apei și trebuie înlocuită ulterior cu apă potabilă pentru a evita deshidratarea.

Riscuri

Deshidratare

Din cauza căldurii, există riscul de a deshidrata organismul și este recomandat să nu petreci mai mult de 15 până la 20 de minute în interior. De asemenea, este important să bei multă apă în prealabil.

Germeni și bacterii

Sauna umedă oferă, de asemenea, mediul ideal pentru anumite tipuri de bacterii și germeni. Spre exemplu, piciorul de atlet (tinea pedis) și alte infecții fungice pot prospera într-un mediu cald și umed. Așadar, este recomandat să ai un prosop și papuci de duș atunci când te afli într-o cameră cu aburi.

Din cauza căldurii extreme din camerele de aburi, anumite persoane ar trebui să evite acest mediu:

  • Persoanele însărcinate;
  • Persoanele cu boli de inimă, inclusiv cei cu tensiune arterială prea mică sau prea mare;
  • Persoanele cu epilepsie;
  • Persoanele care iau antibiotice.


Sfaturi utile

Sauna umedă este recomandată, mai ales după antrenamente. Înainte de a intra, într-o cameră cu aburi este indicat să faci un duș și să te acoperi cu un prosop. Asigură-te că stai pe prosop când ești acolo.

În primele sesiuni, începe cu perioade scurte de timp, poți începe cu 5 sau 10 minute și poți ajunge până la 30, atîta timp cât te hidratezi corespunzător. (5)

Precauții

Câteva precauții simple pentru a fi în siguranță:

  • Evită alcoolul înainte sau după saună.
  • Nu exagera; 15-20 de minute de saună este un termen rezonabil pentru majoritatea oamenilor.
  • Bea 2 - 4 pahare cu apă rece după fiecare saună.
  • Mai presus de toate, ascultă-ți corpul. Nu este indicat să stai într-o cameră cu aburi dacă ești bolnav și, iar dacă te simți rău în timpul saunei, părăsește camera.

Data actualizare: 10-09-2019 | creare: 10-09-2019 | Vizite: 80
Bibliografie
1. A comparison of whole body vibration and moist heat on lower extremity skin temperature and skin blood flow in healthy older individuals. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3560772/
2. Acute effects of sauna bathing on cardiovascular function. Url: https://www.nature.com/articles/s41371-017-0008-z
3. Moist Heat or Dry Heat for Delayed Onset Muscle Soreness. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3808259/
4. Effect of heat and cold on tendon flexibility and force to flex the human knee. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3747018/
5. What are the benefits of a steam room. Url. https://www.medicalnewstoday.com/articles/320314.php
Alte articole din aceeași secțiune:

Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.