Sindromul intestinului iritabil a fost asociat cu o diversitate bacteriană mai scăzută în intestine

Oamenii cu sindromul intestinului iritabil (IBS) au o diversitate bacteriană mai scăzută în intestine decât oamenii sănătoși, conform unei echipe de cercetători din Coreea. Cercetătorii cred că aceasta este prima analiză care a găsit o asociere clară între IBS și o diversitate redusă a microbiotei din intestine. Cercetarea apare în Microbiology Spectrum, o revistă a Societății Americane pentru Microbiologie.

În mod normal, "peste 10.000 de specii de microorganisme trăiesc în intestinele umane", a spus autorul corespondent Jung Ok Shim, MD, PhD, profesor de Gastroenterologie Pediatrică, Hepatologie și Nutriție, Departamentul de Pediatrie, Colegiul de Medicină Korea University, Seul. Disrupția microbiomului tractului gastrointestinal uman poate declanșa IBS. De obicei, IBS cauzează balonare, diaree și dureri sau crampe de stomac.

Studiile anterioare ale bacteriilor din intestinele pacienților cu IBS au fost controversate, cu rezultate neconsistente, din cauza dimensiunii mici a mostrelor și a lipsei de metode analitice consistente utilizate în aceste studii, a spus Shim. Cercetătorii au combinat propriul lor set de date cu 9 seturi de date publicate, acoperind 576 de pacienți cu IBS și 487 de controli sănătoși, analizându-le cu o "metodă de prelucrare și analiză a datelor unificate".

Cercetătorii au constatat că comunitatea bacteriană din intestine este mai puțin diversă la pacienții cu IBS decât la oamenii sănătoși, a spus Shim. De asemenea, abundența a 21 de specii bacteriene a fost diferită între pacienții cu IBS și controlii sănătoși. Cu toate acestea, rezultatele nu au fost statistic semnificative în cohorta pediatrică din cauza dimensiunii mici a mostrelor.

Cercetătorii au dovedit că comunitatea bacteriană perturbată din intestine "este asociată cu IBS, deși aceasta nu înseamnă că relația este cauzală", a spus Shim. "Sunt necesare studii funcționale pentru a dovedi dacă schimbarea microorganismelor din intestine contribuie la dezvoltarea IBS."

Cu toate că IBS este o afecțiune comună, patogenia sa rămâne necunoscută și încă nu există o strategie de tratament eficientă. "Pe baza studiilor epidemiologice ale pacienților cu IBS, s-a propus ca microbiomul modificat să fie una dintre cauzele posibile ale IBS", scriu cercetătorii. "Gastroenterita bacteriană acută poate cauza o inflamație intestinală cronică, asimptomatică, de grad scăzut suficientă pentru a modifica funcția celulară neuromusculară și epitelială."

Acest studiu sugerează că există o legătură între diversitatea scăzută a bacteriilor din intestine și IBS, însă sunt necesare studii suplimentare pentru a înțelege mai bine această legătură și pentru a dezvolta strategii de tratament eficiente pentru această afecțiune comună. Este important să se țină cont de acest aspect în prevenirea și tratarea IBS-ului.

Data actualizare: 23-01-2023 | creare: 23-01-2023 | Vizite: 583
Gun-Ha Kim, Kihyun Lee, Jung Ok Shim, Walaa Mousa.
Gut Bacterial Dysbiosis in Irritable Bowel Syndrome: a Case-Control Study and a Cross-Cohort Analysis Using Publicly Available Data Sets.
Microbiology Spectrum, 2023;