Somnul de calitate, definit în funcție de particularitățile genetice, poate preveni bolile neurodegenerative

Genetica poate influența necesitățile individuale ale unei persoane în privința numărului de ore de somn de care aceasta are nevoie pentru a-și putea îndeplini sarcinile zilnice și implicit riscul său de a dezvolta boli neurologice.
Un nou studiu arată că persoanele care au nevoie de mai puțin de opt ore de somn pe noapte sunt mai rezistente la afecțiunile neurodegenerative. Studiul sugerează că esențial în mecanismul prevenirii riscului de a dezvolta boli neurodegenerative este calitatea somnului, mai degrabă decât cantitatea.

Persoanele cu somn natural scurt familial, recunoscute pentru capacitatea lor de a funcționa pe deplin după doar patru până la șase ore de somn pe noapte și care au o preferință pentru un somn de scurtă durată, prezintă cinci gene care facilitează somnul eficient și care sunt transmise genetic.

Plecând de la ipoteza conform căreia persoanele cu somn natural scurt familial au un risc mai mic de boli neurodegenerative, cercetătorii au analizat, în cadrul unor experimente efectuate pe șoareci predispuși genetic să dezvolte boala Alzheimer, care sunt diferențele în ceea ce privește producția de agregate caracteristice bolii la șoarecii cu una dintre cele cinci gene menționate și la cei fără, după un somn mai scurt de opt ore, pe o perioadă mai lungă de timp.

Cercetătorii au observat că producția de agregate asociate demenței a fost redusă în rândul celor cu gene care facilitează somnul eficient, în comparație cu cei fără astfel de gene, care au dormit același număr de ore.

Înțelegerea bazelor biologice care stau la baza reglării somnului ar putea ajuta cercetătorii să identifice medicamente cu potențialul de a preveni problemele legate de tulburările de somn. În plus, declară autorii, îmbunătățirea calității somnului persoanelor sănătoase poate fi sinonimă cu îmbunătățirea calității timpului fiecărei persoane și cu bunăstarea individuală.

Data actualizare: 18-03-2022 | creare: 18-03-2022 | Vizite: 336
When it comes to sleep, it’s quality over quantity, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/03/220315112959.htm

• Verificarea compulsivă a reţelelor de socializare poate fi asociată cu lipsa somnului
  • Calitatea somnului ar putea fi influențată de genul persoanei
  • Cum îți afectează sănătatea lumina albastră a ecranelor digitale?