Stilul de viață sedentar crește riscurile de moarte prematură

Stilul de viață sedentar crește riscurile de moarte prematură
Beneficiile exercițiilor fizice asupra sănătății organismului au fost dovedite de-a lungul anilor prin numeroase studii. Un nou studiu, efectuat de către oamenii de știință de la Universitatea de Științe și Tehnologie din Trondheim, Norvegia, confirmă faptul că lipsa de exerciții fizice pentru o perioadă lungă de timp este asociată cu un risc de două ori mai mare de moarte prematură. Stilul de viață sedentar, pentru o perioadă de două decenii, crește de două ori probabilitatea de moarte cauzală și de aproape trei ori riscul de moarte ca urmare a unei boli cardiovasculare.

Scopul actualei investigații a fost acela de evaluare a modului în care modificările activității fizice pot fi legate de moartea prematură, în special din cauze cardiovasculare. Comparativ cu studiile anterioare, în care participanții au fost întrebați despre activitatea lor fizică o singură dată, la momentul la care studiul a început, în actuala cercetare, subiecții au raportat de trei ori nivelul lor actual de activitate fizică. Astfel, cercetătorii au putut să remarce eventualele modificări ale riscului de deces în viitor, în funcție de schimbările de comportament în ceea ce privește activitatea fizică.

La studiu au participat 23.146 de subiecți, împărțiți în trei grupuri distincte, în funcție de nivelul de activitate fizică raportat la fiecare dintre sondaje. Activitatea fizică a acestora a fost clasificată ca fiind inactivă, moderată (mai puțin de două ore pe săptămână) și ridicată (două sau mai multe ore pe săptămână). Riscul de deces la fiecare dintre grupuri a fost stabilit după asocierea datelor de activitate fizică cu informațiile despre decesele raportate până la sfârșitul anului 2013, din grupul oamenilor participanți la studiu.

Conform rezultatelor finale, riscul de deces cauzal este de două ori mai mare la persoanele inactive. În cazul persoanelor cu activitate moderată, riscul de deces este, de asemenea, crescut, însă, din punct de vedere procentual, semnificativ mai mic (60%). Această cercetare evidențiază importanța sportului în viața oamenilor, pentru păstrarea sănătății generale pe o perioadă lungă de timp. Pentru optimizarea sănătății, recomandările generale prevăd efectuarea săptămânală a minimum 150 de minute de activitate fizică la o intensitate moderată sau 75 de minute la o intensitate crescută.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 04-09-2019 | creare: 04-09-2019 | Vizite: 72
Bibliografie
Sedentary lifestyle for 20 years linked to doubled early mortality risk compared to being active, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190831155849.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Birourile ajustabile, o soluție pentru reducerea sedentarismului la locul de muncă?
  • A fost creat un dispozitiv care te ajută să îți reglezi postura și respirația
  • Culcatul la ore târzii a fost asociat cu alimentația nesănătoasă și sedentarismul
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.