Antrenamentul de forță poate dăuna mușchilor de rezistență?

Antrenamentul de forță poate dăuna mușchilor de rezistență?
La nivelul organismului există două tipuri importante de mușchi, ce se clasifică în funcție de tipul fibrelor din care sunt alcătuite. Există mușchi de forță, care asigură puterea musculară și care cresc în volum în timpul exercițiilor de forță, și mușchi de anduranță, ce se formează în timpul exercițiilor sau sporturilor de rezistență și care sunt constituiți din fibre cu legătură lentă. Dacă alergătorii de maraton își doresc să dezvolte mușchii de anduranță, nu același lucru se poate spune și despre majoritatea celor care ajung în sălile de forță. Conform unor cercetări recente, atunci când o persoană își dorește să își îmbunătățească forța musculară, acest lucru poate dăuna musculaturii de rezistență.

Ce se întâmplă la nivelul musculaturii unei persoane, în timpul antrenamentelor efectuate la sala de fitness? Aceasta este întrebarea la care a încercat să răspundă și grupul de cercetare al profesorului Christoph Handschin de la Universitatea din Basel. În urma unor investigații complexe, s-a ajuns la concluzia că factorul neurotrofic derivat din creier acționează la nivelul mușchiului, acesta fiind și motivul pentru care, pe parcursul antrenamentului de forță, numărul fibrelor musculare de anduranță scade. Totodată, specialiștii au reușit să dovedească faptul că acțiunea factorului neurotrofic este una dublă, atât asupra musculaturii, cât și asupra sinapselor. Produs de mușchi, factorul neurotrofic remodelează sinapsele neuromusculare, reprezentate de joncțiunile neuronale dintre mușchi și neuronii motori. Factorul neurotrofic determină dezvoltarea musculaturii de forță și o scădere a numărului de fibre musculare de anduranță.

Mușchii de anduranță sunt transformați în mușchi de forță, în urma remodelării sinapselor neuromusculare, ca urmare a antrenamentelor de forță. Organismul, atunci când este supus antrenamentelor de forță, tinde să dezvolte un număr mai mare de fibre musculare de forță, în detrimentul fibrelor de anduranță. Aceste cercetări oferă o explicație precisă pentru scăderea musculaturii de rezistență la persoanele care efectuează în mod explicit exerciții de forță. Această cercetare ar putea fi luată în considerare în momentul în care este stabilit planul de pregătire pentru sporturi de performanță care necesită atât forță, cât și rezistență, precum canotajul.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 05-08-2019 | creare: 05-08-2019 | Vizite: 92
Bibliografie
One or the other: Why strength training might come at the expense of endurance muscles, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/07/190725112607.htm
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Antrenamentul cu greutăți - ghidul începătorului
  • Leziuni și accidente frecvente la sala de forță - și cum le previi
  • Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.