Ridicarea greutăților îmbunătățește sănătatea sistemului nervos

©

Autor:

Ridicarea greutăților îmbunătățește sănătatea sistemului nervos
Primele săptămâni de antrenamente cu haltere pot fi frustrante pentru o parte dintre persoanele care merg la sala de forță, din cauza faptului că rezultatele întârzie să apară. Cu toate acestea, eforturile nu sunt în zadar, se arată într-un studiu recent publicat în Jurnalul de Neuroștiințe. Cercetătorii de la Societatea de Neuroștiințe din Washington au descoperit că primele săptămâni dintr-un program de antrenamente ce include ridicări de haltere contribuie la întărirea tractului reticulospinal, mai degrabă decât la consolidarea sau întărirea forței musculare.

În cadrul studiilor clinice, cercetătorii au antrenat maimuțe pentru a trage un mâner cântărit, folosit pe post de ganteră, folosind un braț, greutatea ganterei fiind crescută treptat peste douăsprezece săptămâni. În fiecare zi, oamenii de știință au stimulat cortexul motor și cele două tracturi motorii, măsurând activitatea electrică rezultată în mușchii brațului.

Pe parcursul regimului de antrenament, răspunsul electric din stimularea cortexului și a tractul reticulospinal a crescut - un semn de semnalizare consolidat. După alte trei luni de antrenament de forță, stimularea tractul reticulospinal a provocat un răspuns mai mare în partea medulară conectată la brațul antrenat. Produsele din tractul reticulospinal devin mai puternice în timpul antrenamentului în greutate și ar putea fi forța motrice a creșterii puterii.

Creierul orchestrează mișcarea prin două rețele neuronale majore care coboară către măduva spinării: tractul corticospinal și tractul reticulospinal. Se crede că tractul corticospinal este calea dominantă, cu postura de control a tractul reticulospinal. Cu toate acestea, tractul corticospinal nu se schimbă în timpul antrenamentului de forță, astfel că o creștere a rezistenței poate fi obținută doar printr-o stimulare a căii subordonate.


sursa: Science Daily


Data actualizare: 03-07-2020 | creare: 03-07-2020 | Vizite: 230
Bibliografie
Lifting weights makes your nervous system stronger, too, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200629132104.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Antrenamentul cu greutăți - ghidul începătorului
  • Leziuni și accidente frecvente la sala de forță - și cum le previi
  • Antrenamentul de forță poate dăuna mușchilor de rezistență?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.