Consumul de cafea reduce riscul de migrenă

Consumul de cafea reduce riscul de migrenă

©

Autor:

Consumul de cafea reduce riscul de migrenă
Bolile neurologice precum Alzheimer, scleroza laterală amiotrofică (ALS), migrenele, scleroza multiplă (SM), boala Parkinson (PD) È™i accidentul vascular cerebral sunt printre principalele cauze de deces È™i dizabilitate la nivel mondial. În anul 2016, bolile neurologice au fost responsabile pentru aproximativ 10% din decesele È™i 16% din anii de viață ajustaÈ›i pentru dizabilitate la nivel global. Este urgent necesară cercetarea privind cauzele È™i prevenirea acestor boli.
Un studiu recent publicat în European Journal of Clinical Nutrition a stabilit o legătură cauzală între consumul de cafea È™i reducerea riscului de migrenă, însă nu È™i între cafea È™i reducerea riscului de alte afecÈ›iuni neurologice. Metoda de randomizare mendeliană (MR) oferă un mod de a evalua efectul cauzal al unui factor de risc asupra unei boli, în acest caz, consumul de cafea È™i bolile neurologice. Studiul a identificat polimorfisme ale unui singur nucleotid (SNP) cunoscute ca influenÈ›ând consumul de cafea ca variabile instrumentale (IV). Aceste IV-uri au fost validate folosind datele de la peste 400.000 de persoane de descendență europeană din UK Biobank.

Constatarea principală a fost că, potrivit analizei IVW, consumul de cafea reduce riscul de migrenă È™i migrenă cu aură. În plus, s-a observat că niciunul dintre IV-urile utilizate nu era responsabil în mod individual pentru rezultat, validând astfel robusteÈ›ea concluziilor.

Nu s-au identificat asociaÈ›ii între consumul de cafea È™i migrenă fără aură sau alte boli neurologice majore.

Rezultatele studiului indică asociaÈ›ii cauzale robuste între consumul de cafea È™i reducerea riscului de migrenă. Cu toate acestea, studiul are câteva limitări, cum ar fi faptul că nu au fost excluse toate sursele posibile de pleiotropie direcÈ›ională È™i faptul că s-au concentrat doar pe persoanele de descendență europeană. Astfel, este esenÈ›ială includerea altor grupuri etnice în studiile viitoare.

În ansamblu, acest studiu se adaugă corpului vast de literatură care evaluează efectul cafelei asupra sănătății umane, dar se distinge prin utilizarea datelor genetice È™i a IV-urilor pentru a atenua efectul factorilor de confuzie È™i părtinire.

sursa: News Medical
foto: Farknot Architect / Shutterstock.com

Data actualizare: 23-10-2023 | creare: 23-10-2023 | Vizite: 651
Bibliografie
Coffee consumption reduces risk of migraines, but not other neurological diseases, link: https://www.news-medical.net/news/20231020/Coffee-consumption-reduces-risk-of-migraines-but-not-other-neurological-diseases.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cafeaua decofeinizată ar putea ajuta la sănătatea ficatului
  • Consumul de cafea asociat cu un risc mai mic de disfuncÈ›ii erectile
  • MIT: Cafeaua combate mahmureala
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum