edem al gitului si fetei in timpul somnului

02-10-2010
lusse20
Nu este medic/terapeut
lusse20
In urma cu un an si jumatate mi s-a pus diagnoza: cancer nediferentiat a nasofaringelui cu metastaza in ganglionii laterocervicali pe dreapta si ganglionii cervicali pe stinga. Dupa tratamentul de trei chimioterapii si 35 de sedinte de radioterapie, medicii mi-au dat minunata veste ca tumora a regresat si ca e totul bine. O luna mai tirziu dupa ce terminasem radioterapia am inceput sa ma simt inflamata, un edem limfatic al gitului si al fetei care apare in timpul somnului. La inceput medicii mi-au spus ca astea ar fi efectele secundare ale radioterapiei, care incet, incet vor trece timp de vreo jumatate sau cel mult un an. A trecut aproape un an si jumatate, rezultatele oncologice de la tomografii si rezonante magnetice sunt toate bune, medicii imi spun ca din punct de vedere oncologic sunt foarte bine, edemul acesta insa persista, in fiecare dimineata este foarte dur, iar pe parcursul zilei, in special cind fac mai multa miscare, incet, incet dispare, insa nu de tot. Asa in fiecare zi. Nu am dureri mari, decit numai dimineata cind incerc sa imi misc gitul si apoi trece. Am luat la inceput medicamente pe baza de hormoni, care ma ajutau doar timp de vreo 8 ore dupa ce le luam, iar apoi ma inflamam si mai mult decit de obicei. Toti medicii la care am mers, nu au putut sa imi deau un raspuns exact, decit numai presupuneri fara tratamente. Recent, am facut o consultatie la medic ORL si mi-a spus ca din simptomele mele, ar fi o staza limfatica, care nu stie daca are tratament. Nustiu ce asi putea sa mai fac, va rog frumos din suflet sa ma ajutati.
4 comentarii
0
03-10-2010, ora 17:49
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Este intr-adevar o staza limfatica secundara radioterapiei, este un limfedem in stadiu initial.nu mai lua hormoni.ar trebui sa faci un RMN pentru a identifica eventualele zone de obstructie limfatica.este un edem limfatic secundar, trebuie descoperita cauza. Spui ca dispare la miscare.asta este si tratamentul...se urmareste cresterea fluxului limfatic...deci miscare, masaj pentru o drenare limfatica manuala.evita caldura excesiva, hainele prea stramte, nu te strange complet la nivelul gatului cu pulovere, bluze, fulare etc.Igiena zilnica a fetei, capului, gatului.e indicat sa nu aplici creme, farduri, rimeluri si alte cosmetice pe fata si gat, lasa pielea din aceste zone sa respire...nu ai voie sa-ti mai faci gauri in urechi, tatuaje in jumatatea de sus a corpului.Deci te poti intoarce la medicul ORL-ist sau la oncolog si solicita efectuarea unui RMN.Anual sa faci markerii tumorali.
0
28-11-2010, ora 11:18
lusse20
Nu este medic/terapeut
lusse20
Doamna Balcan, va multumesc din suflet pentru raspuns.


Va rog din suflet, daca imi poate propune cineva o clinica in Bucuresti, un medic care se ocupa exact de astfel de probleme, pentru ca aici, in R.Moldova, la toti medicii care am mai mers nu pot sa imi dea practic nici un raspuns. Va multumesc anticipat.
0
29-01-2011, ora 22:23
chicunatalia
Nu este medic/terapeut
chicunatalia
Buna ziua! Tatal meu a fost diagnosticat cu cancer pulmonar acum7 luni...a facut chimioterapie 4 sedinte + radioterapie 25 sedinte... acum zice ca are noduri in git, inghite greu si are febra pina in 38...sa mai intensificat si tusea si scuipa sputa cu singe...VA ROG SA-MI ZICETI ESTE VRE-UN EFECT SECUNDAR AL RADIOTERAPIEI...???? In rest se simte bine si are si pofta de mincare...alt discomfort nu -l deranjeaza... Va rog frumos..sa-mi raspundeti!!!!!

Acel nod din git zice ca parca sa spart si a iesit mult murdarie cind a tusit... ce ar putea fi...nu mai inteleg nimic...si medicul nu ne explica nimic...Va Rog sa ma ajutati cu un raspuns.
0
08-05-2013, ora 22:36
dulau maria
Nu este medic/terapeut
dulau maria
in urma operatiei de extirpare a corzii vocale stg sotul meu a facut 30 sedinte de radioterapie.Desi toate analizele au iesit ca f. bune i-a aparut o staza limfatica sub barbie.Va rog mult sa-mi spuneti ce sa facem.Multumesc anticipat
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Edemele - de ce reținem apă?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.