tulburare psihotica

30-07-2012
lilikutza
Nu este medic/terapeut
lilikutza
Buna ziua,

Va rog am nevoie de un sfat!!!
In urma cu 9 ani am cunoscut un baiat care urmeaza ca in luna septembrie sa imi devina sot. Insa am o problema care ma deruteaza su nu stiu ce sa mai fac.
In urma cu 3 ani el se droga: marijuana+ etnobotanice (rar). in ultimul timp fuma exagerat de mult. Anul trecut a decis sa se lase insa a urmat o cumplita poveste: dupa 3 zile in care numai fumase a crezut ca toata lumea il urmareste ca vrea ceva de la el, numai cunoastea lucrurile in casa asa ca s-a suit in masina si a plecat la turci, bineinteles a intrat fraudulos findca pasaportul nu il avea la el. Dupa ce a fost arestat acolo, a incercat sa evadeze, a muscat un politist de mana si era gata gata sa faca puscarie. Am reusit sa il recuperam..Dupa ceva timp a fost la o initiere de reiki curs 1si 2 in acelasi timp dar dupa acest episod 24 de ore nu s-a miscat, nu vb nu deschidea ochii, am chemat salvarea si si-a revenit acestia spunand ca nu are nimic. In tot acest timp imi abera ca nu sunt eu cea pe care o stie ca sunt o clona ca lumea se foloseste de mintea lui. La ceva timp a facut un atac de panica. Dupa mai bine de 7 luni cand am crezut ac totul este bine si ne-am planificat nunta, el a inceput sa refuze sa faac baie, sa manance, avea impresia ca este urmarit. L-am convins si am fost cu el la Obregia unde am aflat si eu de la el ce era in mintea lui: apa era otravita, mancarea la fel, lumea il urmareste, cei din turcia s-au folosit de creierul lui si apoi i l-au sters..El zicea ca aude voci ac tv vb cu el.Dupa 2 saptamani de stat acolo(dintre care 6 zile la izolare) si a luat Deparkine si Rispolept medicul vrea sa il dea acasa spunand ac are o tulburare psihotica...Din cate am citit eu pe forumuri aceasta medicatie o va lua toata viata...Daca se agraveaza? daca va face scrizofrenie? In septembrie avem nunta...ce ma sfatuiti sa fac????am 25 de ani, el 24 de ani, imi doresc copii, copii sanatosi...Sa fie toate aceste lucruri din cauza ca nu a accesptat tratament in momentul in care s-a lasat de droguri??? imi este teama, parintii mei nu stiu absolut nimic, nu vreau sa ii mint toata viata...Am nevoie de sfaturi urgent!
Va multumesc din suflet!
2 comentarii
0
01-08-2012, ora 17:48
redemption
Nu este medic/terapeut
redemption
Problema este delicata si nu sunt sigur daca este cineva aici pe forum care sa iti dea un raspuns pertinent, poate doar un medic si nu online ci la cabinetul acestuia.

Eu iti spun din experienta mea de pacient. Tot in urma consumului de substante - fumat - timp indelungat si in cantitati foarte mari in combinatie cu alcool si multe nopti nedormite, am dat intr-un episod maniacal (psihotic), aveam simptome foarte asemanatoare cu ale prietenului tau. A fost crunt si am avut nevoie de spitalizare si tratament medicamentos. Mi-am revenit foarte, foarte bine, am trecut anul 3 la facultate m-am descurcat excelent si nu am mai avut acele simptome conspirative niciodata. Parte proasta este ca m-am reapucat, si de data asta am trecut la prafuri. Povestea e lunga, insa nu am mai avut de a face cu vreo psihoza in adevaratul sens al cuvantului ci doar de unele simtome usor paranoide, datorita desigur intoxicatiei acute cu respectivele droguri. Deci este foarte important sa inceteze sa mai consume, sa il monitorizezi cat mai atent, sa il faci sa constientizeze consecintele. Dependenta este foarte grea, dar nu imposibil de eliminat, mai ales ca tu ii esti alaturi, puteti recurge si la terapia de grup in vederea tratarii dependentelor.

Dupa externare am urmat tratamentul timp de vreo 2 luni de zile, chiar daca mergeam la medic luna de luna si practic o minteam ca imi iau tratamentul timp de un an. Din fericire nu au existat urmari, daca nu ma reapucam de droguri nu mai aveam nici cea mai mica problema, din contra, acel episod m-a transformat daca pot spune asa, in ceva mai puternic.

Acum trebuie sa stii ca ORICINE poate avea o psihoza indusa de substante, spitalele sunt pline de exemple.
Si nu, prietenul tau nu are schizofrenie. Aceasta boala intradevar asa debuteaza, in urma unui episod psihotic. Dar pentru a putea fi pus diagnosticul de schizofrenie trebuie ca psihoza sa dureze mai mult de 6 luni, ceea ce nu e cazul vostru.

In ceea ce priveste medicatia... este recomandat ca tratamentul sa dureze minim 1 an si nicidecum toata viata.
Vei vedea ca dozele se vor reduce in timp si chiar daca el spune ca se simte foarte bine tot este important sa urmeze tratamentul. Medicul meu mi-a spus ca in urma psihozei s-au produs anumite dezechilibre si trebuie sa treaca ceva timp pana la recuperea completa.

Te rog nu iti pierde speranta si nu il lasa singur, oricand se poate intoarce la vechiurile obiceiuri.
De asemenea te rog mergi si discuta cu un medic, te va lamuri mult mai bine decat aici pe forum, este o problema foarte delicata care nu poate fi explicata decat de specialisti, mai ales daca vreti sa va casatoriti.

Mult, mult succes!
0
08-05-2018, ora 21:28
Alexandra007
Nu este medic/terapeut
Alexandra007
Buna seara, imi puteti spune mai multe despre tulburarea psihotica polimorfa acuta indusa de canabis? Prietenul meu este in aceasta stare de o luna, acum este internat. Cat timp poate dura aceasta situatie? Este posibil sa dezvolte o boala psihica grava? Va rog daca puteti sa imi răspundeți orice imi poate fi de folos.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Psihoterapia modifică circuitele din creier
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.