Postul intermitent nu este mai eficient decât dietele obișnuite

Postul intermitent nu este mai eficient decât dietele obișnuite
Postul intermitent te ajută să slăbești dar nu este mai benefic decât dietele obișnuite. Aceasta este concluzia la care a ajuns o echipă de cercetători din Germania. (1)
Pentru a ajunge la această concluzie, oamenii de știință au observat 150 de persoane obeze pe o perioadă de un an. Dintre aceștia, un grup a urmat o dietă bazată pe restricționarea caloriilor cu 20%, al doilea grup a urmat un post intermitent 5:2 (cinci zile de mâncat normal și două zile cu 500-600 calorii) cu o reduce de 20% a totalului de calorii săptămânale iar al treilea a fost grupul de control care nu a urmat o dietă dar a fost sfătuit să mănânce sănătos. După experimentul care a durat un an, participanții au mai fost observați pentru 38 de săptămâni. (2)

Rezultatele au arătat că ambele grupuri au slăbit inclusiv în zona abdominală însă nu au existat diferențe majore între persoanele care au urmat o dietă cu restricții calorice și persoanele care au ținut post intermitent. (3)

Vestea bună, spun cercetătorii germani, este că indiferent de metoda prin care alegi să slăbești, o reduce a greutății de doar 5% duce la reducerea grăsimii din jurul organelor cu până la 20%.

Alegerea între dietă și postul intermitent rămâne la latitudinea fiecăruia. Unor persoane le este mai ușor să fie atente la ceea ce mănâncă două zile din șapte, au mai spus oamenii de știință.

Însă, pentru a menține noua greutate, tot este recomandat să faci câteva schimbări ale stilului de viață prin alegerea unor opțiuni alimentare mai sănătoase și introducerea activității fizice în programul zilnic.

Sursa: Science Daily

Data actualizare: 04-12-2018 | creare: 04-12-2018 | Vizite: 64
Bibliografie
1. Intermittent fasting: No advantage over conventional weight loss diets. https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181126115842.htm
2. Intermittent fasting: No advantage over conventional weight loss diets. https://www.dkfz.de/en/presse/pressemitteilungen/2018/dkfz-pm-18-64-Intermittent-fasting-No-advantage-over-conventional-weight-loss-diets.php
3. Effects of intermittent and continuous calorie restriction on body weight and metabolism over 50 wk: a randomized controlled trial. https://academic.oup.com/ajcn/article/108/5/933/5201451
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum te poate ajuta dieta 16:8 să pierzi în greutate?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.