Tratând cazurile severe de COVID-19 - înţelegerea interacţiunilor moleculare ar furniza ţinte pentru o medicaţie mai precisă

ARNul lung necodant (lncARN) este văzut astăzi drept un potenţial reglator al răspunsului imun în cadrul infecţiilor severe cu SARS-COV2.
Rareori studiile se focusează asupra acestui tip de ARN, însă recent s-a descoperit rolul reglator al mai multor tipuri de ARN necodant în răspunsul inflamator din infecţiile virale. Cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universităţii Bar Ilan şi-au propus să identifice ARN necondant lung coexprimat cu gene umane cu rol în procesele imune din cadrul afectării pulmonare din COVID-19. În prezent se cunoaşte că formele severe de boală se corelează cu valori mari de citokine plasmatice.

În acest studiu au fost utilizaţi transcriptomi din materialul genetic al celulelor pulmonare de la pacienţi cu forme severe de COVID-19 şi din linii celulare infectate cu SARS-COV2. S-a izolat astfel o „reţea de gene” coexprimate care s-a folosit pentru a măsura patternurile de exprimare ale anumitor gene din alte loturi de probe biologice.

Astfel, s-au descoperit 4 tipuri de lncARN puternic corelate cu gene codificatoare de proteine şi implicate în producerea aberantă de citokine. Aceste lncARN au fost denumite „hubs” sau noduri centrale în reţeaua de coexpresie genică.

Prin urmare, exprimarea excesivă a acestor lncARN ar fi de vină pentru furtuna de citokine şi răspunsul antiviral în formele severe ale bolii, deoarece ele ar contribui la dezvoltarea proceselor de semnalizare celulară pe calea citokinelor şi interferonului. În viitor ar putea fi dezvoltate medicamente care să ţintească aceste mecanisme şi astfel să scadă inflamaţia excesivă din infecţia cu SARS-COV2.

„Este remarcabil cum mare parte din genomul nostru este format din componente necodante, nereglatoare, anterior numite la modul general - junk-ADN. Printre acestea se află şi acest ARN necodant a cărui implicare în procesele de reglare din numeroase boli a fost de curând recunoscută.” afirmă Dr. Milana Frenkel-Morgenstern.

Autorii studiului îşi propun să valideze observaţiile pe baza altor probe recoltate de la pacienţi din mai multe centre de îngrijire din Israel. De asemenea, vor să afle ce medicamente din baza lor de date pentru COVID-19 ar putea inhiba furtuna de citokine şi să elaboreze experimente pentru a cerceta eficacitatea lor.

Data actualizare: 04-05-2021 | creare: 04-05-2021 | Vizite: 543
Treating severe COVID-19 cases. Understanding molecular interactions might be a target of precision medicine, link : https://www.sciencedaily.com/releases/2021/04/210427110620.htm

• Antivirale naturale (alimente) - eficiente împotriva coronavirusului?
  • Tratament COVID-19 în New York: vitamina C