Adolescenții tind să se deschidă mai ușor atunci când sunt ascultați atent, sugerează un studiu
©
Autor: Teodorescu Mihai
Tehnicile de ascultare ce presupun implicare pasivă, cum ar fi contactul vizual, încuviinÈ›area din cap È™i folosirea cuvintelor cheie pentru a lăuda deschiderea, îi ajută pe adolescenÈ›i atunci când aceÈ™tia îÈ™i recunosc comportamentul eronat È™i când îÈ™i împărtășesc sentimentele cu părinÈ›ii lor, a arătat un nou studiu.
În cadrul studiului, pentru care au fost recrutaÈ›i 1001 tineri cu vârsta cuprinsă între 13 È™i 16 ani, participanÈ›ii au fost rugaÈ›i să urmărească o conversaÈ›ie între un părinte È™i un adolescent despre o situaÈ›ie dificilă, părintele adoptând un limbaj corporal diferit È™i un comportament de ascultare în diferite versiuni. ParticipanÈ›ii care au urmărit versiunile în care părintele era vizibil atent au declarat că s-ar fi simÈ›it mai bine dacă ei înÈ™iÈ™i ar fi fost adolescenÈ›ii din scena urmărită È™i ar fi mai probabil să se deschidă din nou cu privire la sentimentele lor în viitor.
Studiul, primul care a analizat calitatea ascultării izolat de alte tehnici parentale, a dezvăluit că a fi mai implicat în timpul ascultării, din postura de părinte, i-a făcut pe adolescenÈ›i să se simtă mai mai conectaÈ›i. Autorul studiului, Netta Weinstein, profesor asociat în psihologie clinică È™i socială la Universitatea din Reading, a declarat: „Știm cu toÈ›ii că a asculta pe cineva vorbind despre problemele sale este un mod eficient de a-l liniÈ™ti È™i de a stabili o legătură. Cu toate acestea, până acum, lumea È™tiinÈ›ifică s-a concentrat foarte puÈ›in asupra calității ascultării. Acest studiu arată că, în relaÈ›iile părinte-adolescent, ascultarea liniÈ™tită a unui adolescent are un efect puternic asupra dorinÈ›ei lor de a se deschide pe viitor”.
Anchetatorii au folosit mai multe scenarii filmate, iar mai apoi au solicitat adolescenÈ›ilor să răspundă la o serie de întrebări. Primul scenariu a înfățiÈ™at un băiat adolescent recunoscând mamei sale că a încercat să folosească È›igări electronice È™i s-a ruÈ™inat, iar în al doilea îi spune mamei sale că a fost respins de colegii săi după ce a refuzat să utilizeze acelaÈ™i tip de È›igări È™i s-a simÈ›it rănit. Fiecare scenariu video avea o versiune în care părintele asculta cu atenÈ›ie È™i o alta în care păreau mai distraÈ™i È™i foloseau mai puÈ›in contactul vizual. Echipa a constatat că ascultarea activă era la fel de importantă pentru toÈ›i participanÈ›ii.
sursa: Science Daily
În cadrul studiului, pentru care au fost recrutaÈ›i 1001 tineri cu vârsta cuprinsă între 13 È™i 16 ani, participanÈ›ii au fost rugaÈ›i să urmărească o conversaÈ›ie între un părinte È™i un adolescent despre o situaÈ›ie dificilă, părintele adoptând un limbaj corporal diferit È™i un comportament de ascultare în diferite versiuni. ParticipanÈ›ii care au urmărit versiunile în care părintele era vizibil atent au declarat că s-ar fi simÈ›it mai bine dacă ei înÈ™iÈ™i ar fi fost adolescenÈ›ii din scena urmărită È™i ar fi mai probabil să se deschidă din nou cu privire la sentimentele lor în viitor.
Studiul, primul care a analizat calitatea ascultării izolat de alte tehnici parentale, a dezvăluit că a fi mai implicat în timpul ascultării, din postura de părinte, i-a făcut pe adolescenÈ›i să se simtă mai mai conectaÈ›i. Autorul studiului, Netta Weinstein, profesor asociat în psihologie clinică È™i socială la Universitatea din Reading, a declarat: „Știm cu toÈ›ii că a asculta pe cineva vorbind despre problemele sale este un mod eficient de a-l liniÈ™ti È™i de a stabili o legătură. Cu toate acestea, până acum, lumea È™tiinÈ›ifică s-a concentrat foarte puÈ›in asupra calității ascultării. Acest studiu arată că, în relaÈ›iile părinte-adolescent, ascultarea liniÈ™tită a unui adolescent are un efect puternic asupra dorinÈ›ei lor de a se deschide pe viitor”.
Anchetatorii au folosit mai multe scenarii filmate, iar mai apoi au solicitat adolescenÈ›ilor să răspundă la o serie de întrebări. Primul scenariu a înfățiÈ™at un băiat adolescent recunoscând mamei sale că a încercat să folosească È›igări electronice È™i s-a ruÈ™inat, iar în al doilea îi spune mamei sale că a fost respins de colegii săi după ce a refuzat să utilizeze acelaÈ™i tip de È›igări È™i s-a simÈ›it rănit. Fiecare scenariu video avea o versiune în care părintele asculta cu atenÈ›ie È™i o alta în care păreau mai distraÈ™i È™i foloseau mai puÈ›in contactul vizual. Echipa a constatat că ascultarea activă era la fel de importantă pentru toÈ›i participanÈ›ii.
sursa: Science Daily
Data actualizare: 22-06-2021 | creare: 22-06-2021 | Vizite: 370
Bibliografie
Attentive listening helps teens open up, study finds link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210604122722.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Apariția tulburărilor psihotice ar putea fi indusă de medicamentele antiepileptice
- Explicația anumitor stări de fapt influențează percepția de bine sau rău
- Antidepresivele moderne ar putea reduce riscul de recădere la pacienții cu tulburare bipolară
- Nou studiu analizează modul prin care terapia electroconvulsivă ameliorează simptomele depresive
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Adolescenta urata
- Am nevoie de sfatul unui pshiolog
- Fosta prietenului meu
- Cui sa ma adresez?
- Oare trebuie sa consult un psiholog?
- Problema psihica.
- Perfectionist
- Tentative de suicid