Consumul unei cafele puternice înainte de exerciții fizice crește arderea grăsimilor

©

Autor:

Consumul unei cafele puternice înainte de exerciții fizice crește arderea grăsimilor
Cofeina ingerată cu o jumătate de oră înainte de exerciții aerobice, într-o cantitate de aproximativ 3 mg/kg, echivalentul unei cafele puternice, crește semnificativ rata de ardere a grăsimilor, arată o cercetare recentă. Efectele cofeinei au fost mai accentuate atunci când exercițiul a fost efectuat după-amiaza.
În studiul lor, publicat în Jurnalul Societății Internaționale de Nutriție Sportivă, cercetătorii de la Departamentul de Fiziologie al Universității din Granada au urmărit să stabilească dacă cofeina, una dintre cele mai frecvent consumate substanțe ergogene din lume pentru a îmbunătăți performanța sportivă, crește efectiv oxidarea sau „arderea” „de grăsimi în timpul exercițiului. În ciuda faptului că consumul său sub formă de suplimente este foarte frecvent, dovezile științifice pentru afirmațiile sale benefice sunt rare.

Un total de 15 bărbați cu vârsta medie de 32 ani au participat la cercetare, finalizând un test de exerciții de patru ori la intervale de șapte zile. Subiecții au ingerat 3 mg/kg de cofeină sau un medicament placebo la orele 08:00 și 17:00. Condițiile anterioare fiecărui test de efort (ore trecute de la ultima masă, exercițiu fizic sau consumul de substanțe stimulante) au fost strict standardizate, iar oxidarea grăsimilor în timpul efortului a fost calculată în consecință „Rezultatele studiului nostru au arătat că ingestia acută de cofeină cu 30 de minute înainte de efectuarea unui test de exercițiu aerob a crescut oxidarea maximă a grăsimilor în timpul exercițiului, indiferent de momentul zilei”, explică autorul principal al acestei cercetări, Francisco José Amaro de la Departamentul de Fiziologie al Universității din Granada.

S-a confirmat existența unei variații diurne a oxidării grăsimilor în timpul exercițiului, valorile fiind mai mari după-amiaza decât dimineața pentru ore egale de post. Pe scurt, concluziile studiului sugerează că combinația de aport acut de cofeină și exerciții aerobe efectuate la intensitate moderată după-amiaza oferă scenariul optim pentru persoanele care doresc să crească arderea grăsimilor în timpul exercițiului fizic.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 29-03-2021 | creare: 29-03-2021 | Vizite: 262
Bibliografie
A strong coffee half an hour before exercising increases fat-burning, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210322175042.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • STUDIU: Consumul de cafea este benefic și lipsit de riscuri pentru sănătate
  • Este cafeaua o poțiune a longevității?
  • Consumul a maximum trei cești de cafea pe zi poate reduce riscul accidentului vascular cerebral
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.