Exercițiile fizice produc modificări ale ADN-ului, îmbunătățind sănătatea generală

Un program de exerciții fizice derulat pe perioada a șase săptămâni a determinat modificarea informațiilor epigenetice ale celulelor musculare scheletice la bărbați tineri, într-un nou studiu clinic. Modificările au avut loc în zone ale genomului care au fost legate de boli.
Deși este cunoscut faptul că exercițiile fizice regulate scad riscul tuturor bolilor cronice, mecanismele care determină acest lucru nu sunt pe deplin cunoscute. Într-un nou studiu, oamenii de știință de la Universitatea din Copenhaga au descoperit că efectele benefice ale exercițiului fizic pot rezulta din modificări ale structurii ADN-ului.

Echipa de cercetători a emis ipoteza că antrenamentul de rezistență la exerciții fizice remodelează activitatea amplificatorilor genetici din mușchii scheletici. Pentru a-și demonstra ipoteza, au recrutat bărbați tineri sănătoși și i-au inclus într-un program de exerciții de rezistență de șase săptămâni. Oamenii de știință au colectat o biopsie a mușchilor coapsei înainte și după perioada de exerciții și au examinat dacă s-au produs modificări ale semnăturii epigenetice a ADN-ului lor după antrenament.

Oamenii de știință au descoperit că, după finalizarea programului de antrenament de anduranță, structura multor potențatori din mușchiul scheletic al tinerilor a fost modificată. Prin conectarea amplificatorilor la baze de date genetice, au descoperit că mulți dintre amplificatorii reglementați au fost deja identificați ca puncte de variație genetică între indivizi, care au fost asociate cu boli umane.

Oamenii de știință speculează că efectele benefice ale exercițiilor fizice asupra organelor îndepărtate de mușchi, cum ar fi creierul, pot fi mediate în mare măsură prin reglarea secreției factorilor musculari. „Datele noastre oferă dovezi ale unei legături funcționale între recablarea epigenetică a amplificatorilor pentru a-și controla activitatea după antrenamentele de exerciții și modularea riscului de boală la om”, spune autorul principal al studiului, profesorul asistent Kristine Williams.

Data actualizare: 05-08-2021 | creare: 05-08-2021 | Vizite: 159
Exercise improves health through changes on DNA, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210802114943.htm

• Câte calorii consumi când mergi vs când alergi?
  • Precizia gadget-urilor sportive diferă în funcție de locul în care sunt plasate