atrofie vaginala, uscaciunea vaginala, usturimi la urinat si cand fac igiena locala

16-11-2011
simonapop21
Nu este medic/terapeut
simonapop21
As dori si eu un pic de ajutor.In 2007 am fost operata de neoplasm mamar, am efectuat chimio, radio si hormono terapie cu tamoxifen si injectia zoladex in burta timp de 3 ani. Problema pe care o am acum este uscaciunea vaginala, usturimi la urinat si cand fac igiena locala. Am folosit la igiena locala lactacyd gel dar nu mi s-a rezolvat problema.A ajuns sa fiu stresata tot timpul din aceasta cauza, mentionez ca nu sunt activa sexual.Ajutati-ma cu un sfat, ce sa fac care ati mai avut probleme de acest gen.
5 comentarii
0
17-11-2011, ora 00:02
RaulDuke
Nu este medic/terapeut
RaulDuke
din pacate e putin probabil sa gasesti informatii ca lumea aici, aici fiind un thread axat strict pe probleme oncologice, nici macar colaterale. problemele pe care le descrii sunt frecvent intalnite ca urmare a tratamentului ce realizeaza o blocada hormonala. din pacate ca oncolog nu prea am sfaturi de dat in privinta asta, dincolo de un consult ginecologic si eventual unul endocrinologic. ai vorbit cu cineva de genul asta ? medicul tau de familie ce zice ?
0
17-11-2011, ora 00:10
simonapop21
Nu este medic/terapeut
simonapop21
Medicul ginecolog mi-a prescris acel gel lactacyd pentru igiena.altceva nu mi-a zis sa fac.Am auzit ca sunt tratamente cu estrogen pentru atrofiile vaginale dar cred ca eu in situatia mea nu am voie sa le folosesc.Oricum multumesc pentru raspuns.Am crezut ca si alte doamne au avut problema aceasta si au gasit vreo rezolvare.
0
17-11-2011, ora 00:15
RaulDuke
Nu este medic/terapeut
RaulDuke
din pacate nu stiu foarte multe si foarte clare despre diagnosticul si imunohistochimia ta initiala, dar avand in vedere istoricul tau de cancer de san (nu stiu la ce varsta), cei mai multi oncologi ar fi de parere ca tratamentul estrogenic este cel putin riscant, daca nu contraindicat de-a binelea.
asta din cauza ca, probabil stii si tu, in mare masura (chiar daca nu mereu) hormonii estrogeni pot sa hraneasca un cancer de san. de asemenea expunerea preluginta in viata unei femei la hormoni estrogeni, inclusiv pe cale naturala (adica de exemplu o menopauza foarte tarzie) reprezinta un factor de risc pentru cancerul de san. sper ca intelegi asta si sper sa intelegi faptul ca din pacate nu exista niste date exacte batute in cuie, ca in stiinte precum ingineria sau matematica, care sa prevada cu exactitate lucrurile astea de la persoana la persoana.
un demers poate fi de tipul urmator: intrebi un ginecolog si un endocrinolog daca si cat te-ar ajuta un tratament estrogenic cu aceasta problema, iar daca ei zic ca da, atunci iti intrebi si oncologul daca, sau care sunt riscurile daca faci asta. cum suna ? :)
0
17-11-2011, ora 00:25
simonapop21
Nu este medic/terapeut
simonapop21
Am fost depistata cu neoplasm la varsta de 40 ani, iar acum am 44.Mi s-a indus menopauza odata cu prima doza de chimoterapie, iar in septembrie 2011 am terminat cu zoladexul.Mentionez ca ciclul nu mi-a revenit deloc desi medicul oncolog a zis ca s-ar putea sa revina.
0
17-11-2011, ora 00:35
RaulDuke
Nu este medic/terapeut
RaulDuke
da, ineleg. totusi nu sunt suficiente date pentru ca sa pot trage o concluzie completa, si chiar daca erau, tot nu poate un sfat pe internet sa tina locul unui consult de specialitate, cu atat mai putin mai multor consulturi de specialitate.
cel mai bine cred ca ar trebui sa faci cum am zis mai sus.

Discuțiile despre tumori benigne și cancer au fost transferate pe:

Forumul Ghid-Cancer.ro - un proiect ROmedic destinat exclusiv acestui subiect.

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Simptomatologia atrofiei vaginale are un impact negativ asupra calităţii vieţii
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.