Legătura dintre dietele occidentale și dezvoltarea bolii hepatice grase non-alcoolice, dezvăluită de cercetătorii americani

Un studiu realizat de cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universității din Missouri dezvăluie care sunt principalii factori microbieni și metabolici induși de o dietă occidentală, care contribuie la apariția bolilor hepatice, în special a bolii hepatice grase non-alcoolice (FGNA).
În cadrul studiului, cercetătorii au examinat modul în care alimentele și microbiota intestinală interacționează pentru a produce metaboliți care contribuie la dezvoltarea bolilor hepatice. Prin utilizarea unui model de șoareci, cercetătorii au demonstrat că o dietă bogată în grăsimi și zahăr duce la o creștere semnificativă a bacteriilor intestinale asociate cu FGNA și la o creștere a nivelurilor de metaboliți care pot duce la inflamație și leziuni hepatice.

De asemenea, ca parte a studiului, cercetătorii au demonstrat că un tratament cu antibiotice poate duce la o reducere a FGNA, prin modificarea microbiotei intestinale și implicit prin suprimarea răspunsurilor inflamatorii. Cercetătorii au identificat o serie de bacterii și de metaboliți specifici, regăsiți în microbiota intestinală, care contribuie la dezvoltarea bolii hepatice.

Bolile hepatice constituie o problemă majoră de sănătate publică la nivel global, din cauza ratelor ridicate ale prevalenței acestor afecțiuni. În prezent, boala hepatică grasă non-alcoolică, caracterizată prin acumularea de grăsimi în ficat, este cea mai comună afecțiune hepatică. Pe termen lung, FGNA poate progresa spre ciroza hepatică și cancer hepatic, afecțiuni extrem de grave, cu o rată ridicată a mortalității.

foto: University of Missouri-Columbia News