Opto-vTrap: un nou instrument dezvoltat de cercetători, ce ar putea fi utilizat în viitor pentru tratamentul epilepsiei

Oamenii de știință pot controla circuitele creierului, comportamentul și emoțiile folosind lumina. Cercetătorii au dezvoltat un nou instrument optogenetic, „Opto-vTrap”, care se așteaptă să contribuie la tratamentul epilepsiei, spasmelor musculare și ale ridurilor pielii.
Controlul transmisiei și recepției semnalului în circuitele creierului este necesar pentru neuroștiință, pentru a obține o mai bună înțelegere a funcțiilor creierului. Comunicarea între neuroni și celulele gliale este mediată de diverși neurotransmițători care sunt eliberați din vezicule prin exocitoză. Astfel, reglarea exocitozei veziculare poate fi o posibilă strategie de control și înțelegere a circuitelor cerebrale.

Cu toate acestea, a fost dificil să se controleze liber activitatea celulelor creierului într-o manieră spațio-temporală folosind tehnicile preexistente. Pentru a aborda problema lipsei unor tehnici eficiente de control a circuitelor creierului, o echipă de cercetători din cadrul Institutului pentru Științe de Bază (IBS), în colaborare cu cercetători de la Institutul Avansat de Știință și Tehnologie din Coreea (KAIST) au dezvoltat Opto-vTrap, un sistem de inhibare reversibil și inductibil de lumină. Opto-vTrap vizează direct transmițătorii care conțin vezicule și poate fi utilizat în diferite tipuri de celule ale creierului, chiar și în cele care nu răspund la modificările potențialului membranei.

Pentru a controla direct veziculele exocitotice, echipa de cercetare a aplicat o tehnologie pe care au dezvoltat-o ​​anterior, numită inhibiție reversibilă activată de lumină prin capcană asamblată (LARIAT). Opto-vTrap a fost dezvoltat prin aplicarea platformei LARIAT la exocitoza veziculelor. Când celulele sau țesuturile care exprimă Opto-vTrap sunt puse sub lumină albastră, veziculele formează grupuri și rămân prinse în celule, inhibând eliberarea transmițătorilor. În cadrul studiilor, Opto-vTrap a controlat direct eliberarea emițătorilor de semnal, permițând cercetătorilor să controleze în mod liber activitatea creierului.

Data actualizare: 06-12-2021 | creare: 06-12-2021 | Vizite: 96
Opto-vTrap - for epilepsy, muscle spasms, and skin wrinkles, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/11/211130112506.htm

• Top 10 aplicații de smartphone pentru epilepsie
  • Un grup de celule din hipocamp asociate cu comoțiile și pierderile de memorie
  • O nouă terapie pentru managementul crizelor convulsive?