Produse naturale pentru curățarea colonului (detoxifiere naturală)

Autor:

Produse naturale pentru curățarea colonului (detoxifiere naturală)

Detoxifierea este un proces care se desfășoară în două faze. Mai întâi, ficatul transformă substanțele toxice în metaboliți cu reacție mare și apoi elimină aceste toxine. Rinichii, plămânii și chiar intestinul joacă, de asemenea, un rol în detoxifiere.

În ceea ce privește curățarea colonului părerile sunt împărțite. Pe de o parte, sunt cei care pretind că colonul trebuie curățat pentru o digestie optimă. Pe de altă parte, studiile științifice care demonstrează eficacitatea acestei practici sunt reduse.

Cu toate acestea, anumite aspecte ale curățării colonului pot fi benefice. Această practică poate ajuta în rezolvarea unor probleme cum ar fi constipația sau mișcările intestinale neregulate și există dovezi că pot reduce riscul de cancer de colon.

Câteva metode care pot susține o detoxifiere naturală sunt:

Apa

Apa potabila poate curăța în mod natural colonul. Utilizarea apei este una dintre cele mai ușoare și cele mai sigure metode de a curăța colonul în mod natural.

O persoană care este deshidratată va avea mai puține mișcări intestinale, deoarece corpul va încearca să rețină apa. Acesta va reabsorbi apa din intestin, ceea ce are ca rezultat constipația.

Într-un studiu din 2013, cercetătorii din Iordania au descoperit că un consum care depășește patru căni de apă pe zi scade riscul de apariție a cancerului colorectal, dar rezultatele nu au fost semnificative din punct de vedere statistic. (1)

Același studiu a identificat constipația ca fiind un factor de risc semnificativ pentru cancerul colorectal. Consumul de cel puțin opt pahare de apă pe zi poate ajuta la prevenirea constipației și oferă multe alte beneficii pentru sănătate.

Suc de fructe și legume

Sucurile de fructe și legume conțin multe elemente care pot ajuta la curățarea colonului, inclusiv fibre, fitochimice (substanțe chimice benefice din plante) și zaharuri naturale care acționează ca laxative, cum ar fi sorbitolul și fructoza.

Specialiștii recomandă urmatoarele tipuri de suc:

  • de măr;
  • de prune uscate;
  • de pară;
  • de banană;
  • de kiwi;
  • de struguri;
  • de prune;
  • de curmale japoneze;
  • de lămâie.


Cu toate acestea, aceste diete de detoxifiere sunt recomandate să fie urmate doar pentru câteva zile, pentru a ajuta la curățarea colonului și a tractului digestiv.

De asemenea, sucurile de fructe pot conține compuși care afectează rinichii și ficatul. (2) Fără niciun tratament pentru a ucide bacteriile și virușii dăunători, aceste sucuri pot, de asemenea, să producă daune organismului. Spre exemplu, acestea pot reprezenta pericole semnificative pentru persoanele cu afecțiuni medicale, cum ar fi diabetul zaharat.

O alternativă la sucurile de fructe și de legume sunt smothie-urile care ajută la păstrarea aportului de fibre, apă și nutrienți.

Fibre

Fibrele cresc numărul de mișcări intestinale. Câteva exemple de alimente naturale, integrale care sunt bogate în fibre sunt:

  • nuci;
  • fasole;
  • semințe;
  • fructe de pădure;
  • cereale integrale.


Produse alimentare fermentate

Tempeh (boabe de soia fermentate) este un aliment care poate fi benefic pentru sănătatea intestinală.

Alimentele fermentate conțin adesea niveluri ridicate de probiotice, care sunt bacterii benefice care contribuie la sănătatea intestinală.

Adăugarea de probiotice în regimul alimentar este o altă modalitate de a curăța colonul. Acestea îmbunătățesc, de asemenea, sănătatea generală.

Probioticele introduc bacterii bune în intestin cu ajutorul fibrelor și a amidonurilor rezistente. Acestea ajută la reducerea riscului de gaze, balonare, constipație și infecție.

Alimentele fermentate obișnuite care conțin probiotice includ:

  • iaurtul și iaurtul grecesc
  • oțet de mere
  • chefir
  • kimchi
  • varză acră
  • murături
  • tempeh
  • berea și cidrul
  • unele tipuri de brânză.


Cercetările sugerează că probioticele pot ajuta la prevenirea și eventual tratarea cancerului de colon, dar cercetătorii sunt de acord că mai multe studii sunt necesare pentru a înțelege aceste efecte. (3)

Amidon rezistent

Unele alimente conțin amidon rezistent, care sunt tipuri de zahăr dificil de digerat pentru organism. Aceste amidonuri rămân în cea mai mare parte nedigerate. Cu cât cantitatea acestora este mai mare, cu atât mai devreme intestinul este stimulat în acțiune, ajutând eventual la curățarea colonului.

Alimentele cu conținut ridicat de amidon rezistent includ:

  • cartofi, cartofi dulci și gemuri;
  • sfeclă de zahăr;
  • trestie de zahar;
  • porumb dulce;
  • banane verzi;
  • berea și cidrul;
  • orez;
  • hrișcă și mei;
  • pâine albă;
  • fulgi de porumb și muesli.


Cercetările susțin că, spre deosebire de alte tipuri de amidon, digestia amidonului rezistent produce compuși care ar putea ajuta în:

  • prevenirea cancerului de colon;
  • modificarea nivelelor hormonale, îmbunătățind sănătatea mentală și fizică;
  • prevenirea sau controlul diabetului zaharat;
  • prevenirea sau controlul obezității. (4)


Suc de lămâie

Băuturile care conțin suc de lamaie pot avea un efect pozitiv asupra sănătății digestive. Se pare că acesta are cele mai multe efecte benefice atunci când este consumat pe stomacul gol, ceea ce permite compușilor din lămâie să interacționeze mai ușor cu mucoasa intestinală.

Într-un studiu privind colonoscopiile, un grup de participanți a primit un preparat de acid ascorbic sau vitamina C. Participanții care au luat vitamina C au prezentat mai multe beneficii decât cei din celelalte grupuri. (5)

Sucul de lamaie este ridicat în vitamina C, astfel încât poate fi un agent eficient de curățare a colonului.

Ceaiuri din plante

Unele ceaiuri din plante pot fi benefice pentru sănătatea digestivă. O cercetarea din 2014 a găsit o asociere între consumul de ceai din plante și un risc mai mic de cancer de colon. (6) Alte ceaiuri naturale, cum ar fi ceaiul de ghimbir sau lămâie, pot ajuta de asemenea digestia.

Ce trebuie să știi înainte de detoxifiere?

Combinarea metodelor deja prezentate cu postul sau creșterea frecvenței utilizării acestora poate avea riscuri.

Efectele secundare ale curățării colonului includ:

  • greaţă;
  • vărsături;
  • ameţeală;
  • deshidratare;
  • dezechilibre electrolitice;
  • crampe. (7)


Dacă apare oricare dintre aceste simptome, oprește imediat cura de detoxifiere și consultă un medic. Aceste simptome pot duce la insuficiență cardiacă și leziuni digestive. Suprasolicitarea poate duce rapid la constipație cronică sau chiar la leziuni intestinale.

De asemenea, dacă ai o boală cronică, discută cu medicul înainte de a face o curățare a colonului la domiciliu.


Data actualizare: 06-12-2018 | creare: 06-12-2018 | Vizite: 119
Bibliografie
1. Physical Inactivity, Water Intake and Constipation as Risk Factors for Colorectal Cancer among Adults in Jordan. Url: https://eis.hu.edu.jo/deanshipfiles/pub102754895.pdf
2. “Detoxes” and “Cleanses”. Url: https://nccih.nih.gov/health/detoxes-cleanses
3. Probiotics in colorectal cancer (CRC) with emphasis on mechanisms of action and current perspectives. Url: http://jmm.microbiologyresearch.org/content/journal/jmm/10.1099/jmm.0.048975-0;jsessionid=4iLk3JAk546UtEAMj2--oWg4.x-sgm-live-02
4. Resistant Starch: Promise for Improving Human Health. Url: https://academic.oup.com/advances/article/4/6/587/4595564
5. Ascorbic acid PEG-2L is superior for early morning colonoscopies in colorectal cancer screening programs: a prospective non-randomized controlled trial. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25458542
6. Tea, Coffee, and Milk Consumption and Colorectal Cancer Risk. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3983285/
7. The dubious practice of detox. Url: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/detox-diets/faq-20058040
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.