Remodelarea microbiomului intestinal îmbunătățeşte sănătatea cardiovasculară

Remodelarea microbiomului intestinal îmbunătățeşte sănătatea cardiovasculară
Oamenii de știință de la Institutul de Cercetare Scripps au dezvoltat molecule care au capacitatea de a încetini creșterea speciilor mai puțin dorite de bacterii intestinale, abordare prin care este redus colesterolul și este inhibat procesul de îngroșare a arterelor.
Cercetătorii au creat un set de molecule, numite peptide, care pot încetini creșterea speciilor mai puțin dorite de bacterii intestinale. În studiile efectuate pe şoareci, peptidele au inversat în mod benefic echilibrul speciilor din microbiomul intestinal. Această schimbare a redus nivelul de colesterol și a încetinit dramatic acumularea de depozite grase în arterele şoarecilor - simptome care sunt caracteristicile aterosclerozei.

„Ne-a fost surprinzător faptul că pur și simplu remodelarea microbiomului intestinal poate avea un efect atât de extins”, spune autorul principal al studiului Reza Ghadiri, doctor, profesor la Departamentul de Chimie la Institutul de Cercetare Scripps. Reza Ghadiri, împreună cu echipa sa, au lucrat la o metodă care implică furnizarea de molecule mici pentru a ucide sau încetini creșterea bacteriilor intestinale rele, fără a afecta bacteriile intestinale bune.

„Abordarea noastră, folosind molecule mici numite peptide ciclice, este inspirată din natură”, spune co-seniorul autor Luke Leman, doctor, profesor asistent la Departamentul de Chimie la Scripps Research. Celulele noastre folosesc în mod natural o colecție diversă de molecule, inclusiv peptide antimicrobiene, pentru a regla populațiile noastre de microbi intestinali.

În studiu, peptidele au fost livrate șoarecilor în apă de băut și nu au fost asociate cu efecte secundare adverse. Rezultatele pozitive ale studiilor i-au determinat pe cercetători să testeze peptidele inclusiv la șoareci cu diabet, o altă afecțiune comună care a fost legată de un microbiom nesănătos.

foto: Scripps Research

Data actualizare: 22-06-2020 | creare: 22-06-2020 | Vizite: 123
Molecules that reduce 'bad' gut bacteria reverse narrowing of arteries in animal study, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200615140921.htm

• Hormonii din laptele matern influențează pozitiv flora intestinală a sugarului
  • De ce vinul și ciocolata pot declanșa migrene?
  • Loțiunea pe bază de bacterii benefice pentru infecțiile pielii