Sfaturi pentru a reduce consumul de alcool

Autor:

Sfaturi pentru a reduce consumul de alcool

Consumul excesiv de alcool cauzează în jur de 79.000 de decese și pierderea a 29 de ani de viață pentru fiecare deces înregistrat. (1)

Consumul excesiv de alcool contribuie la o varietate de probleme de sănătate și sociale, inclusiv accidente neintenționate (de exemplu, vătămări cauzate de accidentele autovehiculelor), sinucidere, omucidere, ciroza, afecțiuni gastro-intestinale, vandalism și scăderea productivității. (2)

Consumul de alcool de către persoanele minore, de asemenea, contribuie la cele trei cauze principale ale decesului în rândul adolescenților: leziuni neintenționate, sinucidere și omucidere. (3)

În afara ocaziilor speciale, limitează consumul de alcool la nivelul asociat cu o sănătate optimă: până la două băuturi pe zi pentru bărbați și una pentru femei.

Limitează timpul petrecut în bar

Întâlnește-te cu prietenii sau stabilește întâlnirile cu partenerii de afaceri într-o cafenea, nu într-o tavernă. Dacă scopul întâlnirii este distracția și conversațiile ocazionale într-un mediu prietenos și relaxat, există multe alte modalități de a face acest lucru fără a implica consumul de alcool. Alte posibilități includ restaurantele în stil bistro, sala de bowling și chiar barurile de sushi.

Vizionează evenimentele sportive de acasă

Pentru a evita situațiile în care te întâlnești cu prietenii într-un bar pentru a viziona un meci de fotbal și care aduc riscul de a consuma mai mult alcool, mai ales fiind influențat de comportamentul social al celor din jurul tău, vizionarea acestora de acasă, fie că este vorba despre locuința ta sau a unui prieten este o alternativă în acest sens.

Nu bea niciodată singur

Pentru a disciplina rutina ta și a deveni conștient de cantitățile de alcool pe care le consumi, este recomandat să înveți să nu bei singur, deoarece în acest mod vei avea o mai mică probabilitate de a consuma cantități excesive.

Nu bea pentru a te consola


Dacă consumul de alccol implică alte stări afective decât simplul fapt de a te bucura de un pahar de vin, atunci trebuie să găsești alte modalități pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit.

Nu consuma mereu aceeași băutură

Această schimbare poate determina dacă ai sau nu o rutină în ceea ce privește consumul de băuturi alcoolice. În cazul în care manifești o preferință pentru o anumită băutură, încearcă să alternezi consumul acesteia cu alte variante.

Înlocuiește un obicei cu unul mai bun

Alege o altă variantă mai bună decât băutura obișnuită de după orele de muncă. Ar putea fi o băutură nealcoolică, ca un ceai condimentat cu gheață sau un smoothie de fructe. Sau ar putea fi o plimbare, o baie caldă sau o piersică feliată. Practică acest lucru timp de două săptămâni până când devine noul tău obicei.

Înlocuiește băutura standard

Treci la băuturile amestecate care conțin un aport scăzut de alcool. Există multe alternative la băuturile alcoolice standard precum cele de gin, vodcă sau whisky. De exemplu, un cognac aromat cu suc sau apă carbogazoasă are jumătate din conținutul de alcool al băuturii standard și, probabil, de două ori mai multă aromă.

Bea apă

Bea mereu dublu: pe lângă băutara alcoolică pe care o comanzi, ai grijă sa ai și un pahar mare de apă aproape. Nu folosi alcoolul pentru a potoli senzația de sete.

Păstrează vinul departe de masa de seară

Ai grijă să ai în permanență apă aproape atunci când mănânci. De asemenea, nu păstra sticla de vin pe masă. Acest lucru va determina un comportament previzil de a consuma până golești conținutul sticlei de pe masă. În schimb, toarnă în pahar, apoi pune sticla deoparte.

Încearcă apa carbogazoasă

Se amestecă cu vin, whisky, vodcă, cognac, aproape orice tip de alcool, altul decât berea. Realizarea de băuturi care conțin apă carbogazoasă reduce consumul de alcool, în parte pentru că bulele din apa minerală oferă senzația de plenitudine.

Bea apă înainte de a consuma alcool

Când ești la o petrecere, asigură-te că bei un pahar de apă sau altă băutură nealcoolică înainte și după fiecare băutură alcoolică.

Creează o listă de reguli

De exemplu, nu mai mult de o băutură pe zi. Consumă băuturi doar în weekend. Bea doar vin amestecat cu apă carbogazoasă. Acestea sunt doar câteva dintre sugestiile care pot reduce consumul de alcool.

Păstrează un jurnal

Urmărirea a cât de multe băuturi alcoolice consumi în fiecare zi îți va oferi câteva informații surprinzătoare care te vor încuraja să reduci sau să renunți la băuturile alcoolice.

Decide care este motivul pentru care vrei să renunți la alcool

Fă o listă de motive pentru care dorești să reduci consumul de băuturi alcoolice. Acest lucru ar putea fi: pentru a pierde în greutate, pentru a dormi mai bine, mai puține dureri de cap, pentru a îmbunătăți controlul zahărului din sânge sau pentru a crește productivitatea la locul de muncă. Plasează lista într-un loc proeminent și citește-o de fiecare dată când te gândești să bei alcool.

Implică-ți prietenii în procesl de schimbare

Faptul că faci cunoscut celorlalte persoane din jur că ai decis să renunți la alcool va reduce șansele ca aceștia să te expună tentației de a consuma un pahar în plus înainte de a te ridica de la bar. (4)

Un studiu publicat în Journal of Studies on Alcohol and Drugs a arătat că un factor determinant care ar putea reduce consumul excesiv de alcool este creșterea taxelor. (5) Mai exact, folosind date din 16 țări, cercetătorii au descoperit că că majorarea texelor la alcool cu 50% ar fi cea mai rentabilă politică de reducere a consumului nociv de alcool.

Această măsură este mai eficientă decât opțiunile alternative din aceeași categorie de preț, cum ar fi restricțiile privind orele de vânzare și publicitatea și, cu mult mai puțin costisitoare decât celelalte politici.


Data actualizare: 19-09-2018 | creare: 19-09-2018 | Vizite: 442
Bibliografie
1. Actual causes of death in the United States, 2000. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15010446/
2. NIAAA. Tenth Special Report to the U.S. Congress on alcohol and health. Bethesda MD: NIH; 2000. Url: https://pubs.niaaa.nih.gov/publications/10report/10thspecialreport.pdf
3. CDC. Web-based Injury Statistics Query and Reporting System (WISQARS) 2008. Url: www.cdc.gov/ncipc/wisqars.
4. Cut Back on Alcohol: 17 Tips to Drink a Little Less. Url: https://www.rd.com/health/wellness/limit-alcohol/
5. The Effectiveness of Tax Policy Interventions for Reducing Excessive Alcohol Consumption and Related Harms. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3735171/#R3
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Exercițiile de aerobic pot proteja ficatul de efectele consumului cronic de alcool
  • Consumul moderat de alcool - chiar atât de benefic pe cât credem?
  • Consumul de alcool favorizează apariția cancerului, chiar și cel moderat
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.