Dieta mediteraneană și activitatea fizică zilnică oferă rezultate pe termenul lung

©

Autor:

Dieta mediteraneană și activitatea fizică zilnică oferă rezultate pe termenul lung
Cercetătorii de la Universitat Rovira i Virgili, în colaborare cu alte 23 de grupuri de cercetare au evaluat modificările în greutatea corporală, acumularea de grăsime si diferiți factori de risc cardiovascular la un grup de 626 de pacienți.
Rezultatele au arătat că modificările stilului de viață care includ o dietă mediteraneană cu conținut scăzut de calorii și implicarea în activități fizice zilnice, au ca rezultat reducerea greutății corporale și a riscului cardiovascular la pacienții supraponderali și la pacienții cu sindrom metabolic.

Mai exact, 33,7% dintre voluntari au experimentat o pierdere în greutate de minim 5%. Acești pacienți au prezentat, de asemenea, îmbunătățiri în ceea ce privește metabolismul glucidic și anumiți markeri inflamatori, în contrast cu acei pacienți care nu au urmat dieta.

În plus, pentru acei pacienți cu diabet zaharat sau cu risc de diabet, beneficiile acestor modificări au constat în controlul indicelui glicemic.

Cercetătorii subliniază că, în acest studiu, cea mai mare pierdere în greutate a fost găsită după 12 luni, ceea ce dovedește că, în acest mod, procesul de pierdere în greutate poate fi menținut în timp, în comparație cu dietele cu conținut scăzut de grăsimi și carbohidrații, ale căror beneficii tind să scadă după un an.

Sursa: ScienceDaily

Data actualizare: 19-01-2020 | creare: 16-11-2018 | Vizite: 480
Bibliografie
A hypocaloric Mediterranean diet and daily exercise maintain weight loss, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181105105353.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Dieta DASH pentru reducerea riscului de depresie
  • Dieta mediteraneană este benefică pentru prezervarea masei musculare și a densității minerale osoase la femeile în postmenopauză
  • Eficiență pentru scădere ponderală și risc cardiovascular: dieta vegetariană vs. dieta mediteraneană
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.