schizofrenie paranoida grad II- Solian+Orfiril

06-01-2016
mihaela811
Nu este medic/terapeut
mihaela811
Buna ziua,

Rog un psihiatru specialist sa imi spuna daca este buna aceasta schema de tratament pentu diagnosticul de psihiatrie paranoida grad II, de care sufera sora mea, acum in varsta de 43 ani(bolnava inca de la varsta de 20 ani).
Face tratament cu Solian de multi ani, iar de mai bine de jumatate de an ia si aceste prafuri-pliculete Orfiril, care ii produc tremor (ca efect secundar) si somnolenta si dificultate in vorbire.D-na doctor care o trateaza insista ca e ok si trebuie sa le ia. Noi familia vedem ca nu se simte bine..ce se poate face??S-a incercat sa se discute cu d-na doctor.Inutil.a zis ca ea stie mai bine.
Din ce scrie in prospect, vad ca e indicat mai mult in epilepsie, nu schizofrenie.
Ce putem face?


Multumesc anticipat!
Ps. Imi cer scuze, postasem acelasi subiect intr-o categorie nepotrivita.L-am repostat aici.
5 comentarii
0
07-01-2016, ora 00:30
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Nu avem psihiatru specialist pe Forum din pacate.
Orfirilul sau valproatul de sodiu e un stabilizator de dispozitie.
Daca mergea bine pe Solian si atat, de ce i-a bagat Orfiril ?
Era mai agitata ?
De obicei cand esti in episod psihotic ti se administreaza un antipsihotic gen solian si un stabilizator de dispozitie gen Orfiril. Apoi dupa cateva luni sau ani, stabilizatorul se scoate daca pacientul merge bine.
Sunt multi cu schizo care merg doar pe antipsihotic pe termen lung si nu vireaza.
Sa ceara Romparkine pt tremurat si sa faca din cand in cand cate o ecografie. Orfirilul asta si medicamentele psihiatrice in general distrug ficatul pe termen lung. I-a zis sa ia hepatoprotector cand i-a dat Orfirilul acela ?
0
07-01-2016, ora 18:50
mihaela811
Nu este medic/terapeut
mihaela811
Buna seara,

Multumesc pentru promptitudinea raspunsului, imi este de ajutor in mare masura.
Orfirilul nu stiu de ce s-a decis introducerea lui, nu cred sa fi facut vreun episod, am fi stiut sigur, locuieste cu mama. Acum e mai rau ca inainte si tremura, dar ea zice ca se simte bine. Nu i s-a recomandat niciodata un protector hepatic. Problema e ca sora mea nu vrea sa renunte la acest Orfiril, continua sa il ia chiar si pe ascuns pentru ca asa i-a spuns d-na doctor.Cred ca da si o anume dependenta...
Vom astepta pana cand se va prezenta in fata comisiei si vom semnala acest fapt!

Multumesc!
0
07-01-2016, ora 22:33
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Mie acest Orfiril mi-a dat gingivita, cu alte cuvinte chiar si dupa ce l-am lasat de fiecare data cand ma spal pe dinti sau musc din ceva umplu chiuveta de sange sau las sange pe paine, mar, para etc. Am inceput de steatoza hepatica de la el si de la alte medicamente tip Solian.

De ce sa ii dai unui om ceva ce nu ii trebuie mai ales daca e stabila de atata timp ? Cereti opinia unui alt doctor. Cunosc personal si la noi pe forum au fost tineri cu schizo care ramasesera in timp doar pe antipsihotic (cum ar veni doar pe Solian). Medicii le scosesera Orfirilul ca mergeau bine.

Sa ia neaparat protector hepatic de la farmacie (la alegere) si sa ii faceti ecografie abdominala totala sa vedeti ficatul, rinichii, bila si daca a facut chisturi pe ovare de la medicamente. Pentru ca in timp sa nu ii fie afectate aceste functii si sa trebuiasca sa mergeti cu ea pe la n-spe cabinete. Alte medicamente, alti bani, alta distractie. Nu e o gluma din pacate. E realitatea ca aceste pastile produc in timp alte boli tacute si ajungi sa nu iti mai ajunga cele 3 trimiteri pe care ti le poate da medicul de familie pe luna si sa fii nevoit sa scoti din buzunar si sa mergi la cu plata.

Monitorizati-i greutatea si daca a luat mult sa o puneti la dieta ca din pacate se poate da in diabet.

Nu aveti in fata carei comisii sa spuneti ceva, ca medicii de la comisie nu sunt psihiatri si nu cunosc amanuntele retetelor psihiatrice. Vorbiti cu alt medic psihiatru.

Pentru tremurat sa intrebe doctora daca nu ar putea sa ii prescrie Romparkine. Romparkine este un medicament uzual care se prescrie bolnavilor care tremura din cauza tratamentului psihiatric.

Depakine nu da nici o dependenta. Se poate lasa de el oricand. Gradual, nu brusc.
0
08-01-2016, ora 16:11
prozac
Nu este medic/terapeut
prozac
Cereti opinia si altui medic. Sora dvs nu este cobai!

Daca ii mergea bine cu un tratament nu inteleg nici in ruptul capului de ce i-a fost introdus si un alt medicament.

Sanatate multa!
0
29-06-2016, ora 22:07
MDL
Nu este medic/terapeut
MDL
http://www.romedic.ro/forum/despre-efectul-benefic-al-vitaminei-b1-tiamina-asupra-creierului-97475
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.