O moleculă bacteriană poate fi cheia pentru combaterea cancerului de stomac

O moleculă bacteriană poate fi cheia pentru combaterea cancerului de stomac
Tulpinile bacteriene H. pylori cu expresie scăzută a unei molecule mici de ARN numite HPnc4160 sunt mai susceptibile de a se adapta vieții în stomacul uman, arată un nou studiu.
Pacienții cu cancer gastric au niveluri mai scăzute de HPnc4160, precum și niveluri mai ridicate de proteine ​​bacteriene patogene decât persoanele fără cancer. Lucrarea actuală oferă cunoștințe cruciale pentru dezvoltarea de noi tratamente pentru infecțiile cronice cu H. pylori, cât și pentru tratamentul cancerului gastric.

Oamenii sunt expuși zilnic la multe tipuri de bacterii, dintre care majoritatea inofensive. Cu toate acestea, unele bacterii sunt patogene, ceea ce înseamnă că pot provoca boli. O infecție bacteriană patogenă extrem de frecventă este Helicobacter pylori (H. pylori) în stomac, unde poate duce la inflamație cronică (gastrită), ulcere și chiar cancer. Un grup de cercetători de la Universitatea din Osaka au stabilit un mecanism molecular specific pe care H. pylori îl folosește pentru a se adapta la creșterea în stomacul uman pentru perioade lungi de timp.

Într-un raport publicat în Nature Communications, grupul de cercetători a descoperit că o mică moleculă de ARN numită HPnc4160 joacă un rol cheie în modul în care H. pylori invadează stomacul și duce la boli. Studiile anterioare au arătat că HPnc4160 este conservat în diferite tulpini de H. pylori, sugerând că are o funcție importantă. Analiza genetică a arătat că o parte specifică a genei H. pylori, numită regiunea de repetare T, a variat în lungime de la tulpină la tulpină. Cercetătorii au devenit interesați de modul în care această regiune a afectat expresia HPnc4160. Cercetătorii au fost interesați să descopere motivele genetice și moleculare care fac ca anumite tulpini să fie mai patogene și mai adaptate pentru a rezista în stomac timp de decenii, ducând la dezvoltarea cancerului.

Pentru a aborda aceste întrebări, cercetătorii au infectat gerbili și șoareci cu H. pylori de tip sălbatic (normal) timp de 8 săptămâni, apoi au extras și au caracterizat genetic tulpinile mutante care au apărut. Au descoperit că tulpinile cu un număr mai mare de repetări T au o expresie mai mică a HPnc4160. „Am constatat că tulpinile de H. pylori cu niveluri scăzute de HPnc4160 erau mai infecțioase”, explică unul dintre autorii studiului, Hitomi Mimuro. Noile descoperiri oferă informații esențiale cu privire la peisajul molecular și genetic al H. pylori foarte patogen și pot contribui la dezvoltarea unor terapii inovatoare pentru tratamentul bolilor legate de H. pylori, inclusiv a cancerului gastric.

Data actualizare: 15-04-2021 | creare: 15-04-2021 | Vizite: 371