Suplimentele alimentare și cele din plante cauzează 20% din cazurile de hepatotoxicitate în SUA

©

Autor:

Suplimentele alimentare și cele din plante cauzează 20% din cazurile de hepatotoxicitate în SUA
Leziunile la nivelul ficatului produse de suplimentele alimentare și cele din plante alcătuiesc o cincime din cazurile de hepatotoxicitate din Statele Unite. Principalii agenți implicați sunt steroizii anabolizanți, extractele din ceai verde și suplimentele multi-ingrediente.

Acestea sunt concluziile unui studiu ce analizează provocările curente în diagnosticul și administrarea leziunilor hepatice produse de suplimentele alimentare și cele din plante.

Steroizii anabolizanți sau suplimentele din bodybuilding au tendința să inducă o colestază prelungită, însă leziunile hepatice sunt autolimitante și caracterizate de un fenotip biochimic și histologic distinct. Pe de altă parte, extractele din ceai verde și alte produse pot cauza leziuni hepatice asemănătoare hepatitei acute.

În prezent, suplimentele multi-ingrediente sunt vinovate pentru majoritatea cazurilor de leziuni hepatice produse de suplimentele alimentare, iar agentul cauzal rămâne de obicei necunoscut sau poate fi doar suspectat.

Hepatotoxicitatea indusă de suplimentele alimentare și cele din plante prezintă multe provocări pentru cercetare și de diagnostic, identificare a constituienților, tratament și prevenție. Potrivit cercetătorilor de la Einstein Healthcare Network din Philadelphia, este necesară identificarea ingredientelor hepato-toxice și reglementarea strictă a suplimentelor alimentare.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Hepatology.

Sursa: MedicalXpress

Data actualizare: 19-10-2016 | creare: 19-10-2016 | Vizite: 907
Bibliografie
Herbal, dietary supplements cause one-fifth of hepatotoxicity, link: http://medicalxpress.com/news/2016-10-herbal-dietary-supplements-one-fifth-hepatotoxicity.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Asocieri nerecomandate de medicamente, suplimente și alimente
  • Care e legătura între multivitamine și guma de mestecat?
  • Adaptogenii
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.