Câteva semne că ai putea fi ipohondru

Autor:

Câteva semne că ai putea fi ipohondru

Tulburarea de anxietate, cunoscută în termeni medicali ca hipocondria (ipohondria), face referire la îngrijorarea excesivă privind riscul de a fi sau a deveni bolnav. Este posibil să nu ai simptome fizice. Sau poți crede că senzațiile normale ale corpului sau simptomele minore sunt semne de boală severă, chiar dacă un examen medical aprofundat nu dezvăluie o afecțiune medicală gravă.

S-ar putea să experimentezi o stare extremă de anxietate, iar senzațiile corpului, cum ar fi spasmele musculare sau oboseala, pot fi asociate cu o boală specifică, gravă. Această anxietate excesivă - mai degrabă decât simptomele fizic în sine - are ca rezultat o suferință severă care îți poate afecta viața. (1)

Câteva semne care indică faptul că suferi de ipohondrie sunt:

Nimic și nimeni nu te poate face să te simți mai bine

Prietenii tăi susțin că ești bine, doctorul te anunță că nu ai nicun motiv de îngrijorare pentru sănătatea ta, dar, cumva tot simți că ai putea avea niște riscuri mai mari de sănătate. Dacă cu toate acestea, continui să te simțiți rău, există o șansă solidă să nu suferi de o boală majoră, ci de una indusă de tine, așa cum se întâmplă în cazul ipohondriei.

Medici recomandă să nu te pierzi în această buclă negativă. Păstrează un jurnal în care să te concentrezi asupra tuturor aspectelor pozitive ale vieții tale.

Ceri mai multe opinii medicale

Dacă, după un control de specialitate, doctorul te asigură că nu prezinți nicio afecțiune medicală, iar tu nu poți să scapi de starea de anxietate, atunci acesta este primul simptom că te confrunți cu ipohondria, o teamă persistentă de boală.

Cei cu tulburare de anxietate de boală necesită aproape tot timpul o reasigurare a faptului că sunt sănătoși, astfel încât ei continuă să-și facă cunoscute grijile privind starea de sănătate atât în cabinetul medicului, cât și la o discuție cu prietenii.

Toate subiectele de conversație includ subiectele medicale

Atunci când cineva este atât de preocupat de o problemă de sănătate, încât nu se poate concentra pe nimic altceva, acesta este un semn clasic de ipohondrie.

Poate fi greu să nu mai aduci în discuție îngrijorările de sănătate pe care le ai, dar, în loc să monopolizezi fiecare conversație cu problemele tale de sănătate, încearcă să setezi o durată de 20 de minute în fiecare zi pentru a-ți scrie sau a vorbi despre grijile tale, iar apoi repetă acest lucru, dar, începând cu ziua următoare.

Cauți online fiecare simptom pe care îl ai

Cercetarea ocazională a câtorva simptome pe care le consideri ca ar putea avea implicații mai grave este indicată, dar atunci când alergi la calculator la fiecare cinci secunde nu este un obicei sănătos. Persoanele cu ipohondrie trasează deseori linia dintre a se îngrijora pentru sănătate lor și a face o obsesie din acest lucru.

Deși este important să fii informat când vine vorba de sănătatea ta, amintește-ți că anxietatea inutilă este doar un produs al presupunerilor tale, iar pentru a verfica certitudinea acestora, încearcă să discuți cu un specialist.

Porți un termometru în geantă

Cercetarea constantă a corpului pentru semne de boală este un semn de ipohondrie. Încearcă să depășești această necesitate de a-ți verifica corpul, deoarece se poate transforma într-o profeție auto-indusă, creând simptome care nu există în realitate.

Ești convins că o boală va degenera

Evitarea situațiilor care ar putea să te îmbolnăvească este un semn că ești ipohandru. În loc să te limitezi la temerile tale, încearcă să înveți tehnici de calmare și meditație pentru a-ți gestiona anxietatea în timp ce îți trăiește viața normal, fără riscul excluziunii sociale.

Adresezi în mod repetat aceeași întrebare despre simptomele tale

Este firesc să-i întrebi pe cei din jurul tău pentru ajutor, dar dacă pui mereu întrebări sau expui motive de îngrijorare pentru sănătatea ta în fața celor dragi, cerându-le să le verifice, atunci suferi de ipohondrie.

Medicul tău este în topul listei de apeluri frecvente

Apelarea medicului este o modalitate rapidă de a-ți potoli motivele de îngrijorare pentru sănătate, dar pentru ipohondri, acest lucru se poate transforma într-un ciclu vicios de îngrijorare și apeluri telefonice nesfârșite.

Compari starea ta de sănătate cu cea a altor persoane

Întrebările constante adresate celorlalți asupra modului în care aceștia se simt și compararea simptomelor tale cu a altor persoane este un mod rapid de a suferi de ipohondrie. Dar poți găsi și alte modalități de a-ți gestiona îngrijorarea cu privire la starea de sănătate, cum ar fi să te plimbi sau să faci exerciții fizice în mod regulat.

Cauți un medic în apropierea ta

Medicii sunt obișnuiți să primească diverse întrebări medicale în decursul timpului lor liber și adesea vor tolera câteva dintre ele, dar dacă te liniștetște doar gândul de a avea un specialist medical în apropiere pentru a putea să-i prezinți în detaliu simptomele tale, este posibil să fii ipohandru. Cel mai eficient tratament pentru ipohondrie este terapia comportamentală cognitivă. Acest tratament îi ajută pe oameni să-și depășească opiniile greșite, să își corecteze gândurile iraționale și să își schimbe comportamentele problematice.

Ai tendința să exagerezi simptomele

În general, teama unui hipocondru nu se verifică în realitate. Aceste temeri devin repede imperceptibile la rațiune și logică, iar pentru a te ajuta să păstrezi sub control aceste stări, un prieten sau un membru al familiei la care îl puteți apela trebuie să te ajute să nu pierzi contactul cu ceea ce se întâmplă de fapt în realitate. Acest lucru nu înseamnă că ei încearcă să-ți vorbească despre simptomele tale, ci pur și simplu să îți reamintescă că ai o tendință spre ipohondrie și probabil că ești bine.

S-ar putea să crezi că ceva îți pune viața în pericol atunci când nu este așa, sau simți necesitatea de a te monitoriza în mod constant pentru semne de progresie.

Te simți rău tot timpul

În mod constant te deplasezi de la o problemă de sănătate la alta, fără să te simțiți bine. Ai o varietate de simptome vagi care nu par să aibă vreun motiv medical. Data viitoare când te grăbești să cataloghezi orice simptom, încercă să-ți distragi atenția, concentrându-te asupra simțurilor și să rămâi atent la ce se întâmplă în prezent.

Continui să repeți aceleași teste

Persoanele cu tulburare de anxietate de boală, un termen mai precis pentru ipohondrie, pot avea dificultăți în a le încredința medicilor rezultatelor testelor și pot continua să ceară examene sau teste suplimentare sau chiar să repete testele anterioare.

De fapt, va exista întotdeauna un test suplimentar care ar putea fi realizat sau un alt medic de vizitat, dar într-un anumit moment, trebuie să faci o alegere între a-ți petrece întreaga viață în incertitudine sau a te lipsi de celelalte aspecte ale vieții tale pentru că ești prea preocupat să cauți certitudine. (2)

Metode prin care te poți ajuta să depășești starea de ipohondrie:

Ține un jurnal. Notează cât de des îți verifici starea de sănătatea, cât de des îi întrebi pe cei din jur pentru a te reasigura că nu ești bolnav sau cât de des consulți informațiile despre sănătate.
Provocă-ți gândurile. Desenează pe o hâtie albă două coloane. În prima coloană notează motivele tale de îngrijorare în ceea ce privește sănătatea, apoi gânduri mai echilibrate în cea de-a doua coloană.
Fii ocupat cu alte lucruri. Atunci când simți nevoia de a-ți verifica corpul, încearcă să-ți distragi atenția prin alte activități cum ar fi o plimbare sau chemând un prieten.
Revin-o la activități obișnuite. Încercați să începi treptat să faci lucrurile pe care le-ai evitat din cauza preocupărilor tale de sănătate, cum ar fi sportul sau socializarea. (3)


Data actualizare: 11-10-2018 | creare: 11-10-2018 | Vizite: 301
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
Aplicația Activ (by ROmedic)
Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

Accesează gratuit Aplicația
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.